Hej alla!
Jag ska söka ett jobb inom hemtjänst/äldrevård och jag har lite svårt att få till mitt personliga brev. Det känns som jag går in i detalj på för många saker och att jag missar en del som jag skulle kunna få med, exempelvis att jag har volontärarbetat vid två olika tillfällen.
Anyhow, kom gärna med kritik.
Citat:
Hej!
Jag heter NAMN och är ÅLDER år gammal. Jag har precis bestämt mig för att ta ett uppehåll av mina studier vid UNIVERSITET för att arbeta under minst ett år då jag anser att jag började läsa för tidigt och vill vara ute i arbetslivet ett tag till. På universitetet läste jag PROGRAM under ett år vilket var väldigt självutvecklade och inspirerande.
Erfarenhet och kompetens
Jag söker tjänsten hos er då jag tror det skulle passa mig bra att arbeta inom vård då jag är en ytterst empatisk person som behandlar min omgivning med ödmjukhet och respekt. Jag har jobbat inom hemtjänsten som yngre, men då bestod min uppgift endast av att leverera mat till vårdtagare och eventuellt hjälpa till att duka fram för måltid. Det här var ett ungdomsjobb och något som jag gjorde samtidigt som jag gick i högstadiet/gymnasiet. Även att jag spenderade kort tid med vårdtagarna krävdes det att jag alltid gav ett intryck av lugn, säkerhet och alltid kom in genom dörren med ett leende på läpparna, även om man inte alltid fick ett lika trevligt bemötande. Jag är en effektiv arbetare och är van att arbeta under stress då jag har sommarjobbat på café vid 2 olika tillfällen. På caféet fick jag ta väldigt mycket eget ansvar och det krävdes att jag kunde arbeta självständigt under pressade situationer samtidigt som jag ingick i ett team. Eftersom arbetet var dynamiskt och alla hade flera arbetsuppgifter krävdes det koordinering av arbetsuppgifter, samspel, vara redo att hjälpa en annan kollega och mycket mer.
Personliga egenskaper
Jag är en seriös person som har mycket god arbetsmoral. Jag tycker om att arbeta och aktivera mig men även engagera mig i det jag gör. Jag utvecklas som person om jag lägger ner lite extra kraft och gör det där lilla extra, vilket jag försöker utnyttja så ofta som jag kan. Jag är säker på att jag kommer bidra med en glad och positiv personlighet, ett stort engagemang för arbetet och en trevlig arbetsmiljö om ni väljer att anställa mig.
Det fetmarkerade ska jag nog ta bort då det känns överflödigt att berätta och att den arbetsinsatsen i sig kanske ser bättre ut om jag gör det.
Men överlag tycker jag brevet ser rätt fattigt ut och jag vet inte om det bara är massa blaj?
EDIT: Undrar även om man ska bifoga personliga brev när man skickar ansökan via mail eller om de ska klistras direkt i textfältet?