• 1
  • 2
2009-02-17, 22:40
Medlem
BoyyyBoys avatar
Hej, kamrater!

Jag har problem. Och det heter: XP Police Antivirus

Jag surfade omkring p helt oskyldiga sidor nr jag pltsligt ser att jag ftt en extra tab (webbsida) dr det str "Thank you for the installation" eller liknande. Jag mrker nu att ett nytt virusprogram r installerat: XP Police Antivirus. (Alternativt: "Jag mrker att ett nytt virus r installerat".)

Den gr stndigt skningar p min hrdisk dr den pstr att den hittat trojaner och att jag mste registera och betala fr tjnsten fr att den ska ta bort dem. Ja, det vanliga gnabbet med dessa skitprogram.

Det gr ej stnga programmet och det skriker stndigt och segar ner min dator ngot fruktansvrt. Det r installerat p "Program Files" i C. Men sjlvklart gr det ju inte slnga bort det den enkla "ta-bort-vgen" eftersom d skriker den till om skrivskydd osv. och det finns ju inte direkt ngot avinstallation att hitta.

Min frga r allts: Hur fr jag bort detta? Jag orkar verkligen inte installera om datorn.

Jag har idag avast som virusprogram, som ej skrikit t detta.
Citera
2009-02-17, 22:41
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyyyBoy
Min frga r allts: Hur fr jag bort detta? Jag orkar verkligen inte installera om datorn.

Med http://www.malwarebytes.org
Citera
2009-02-17, 23:16
Medlem
BoyyyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Med http://www.malwarebytes.org

Prisa Gud (cammo), det fungerade!

Tack!

Br jag ta bort Malwarebytes nu? Eller r det totalt harmlst?
Citera
2009-02-18, 00:09
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Prisa Gud (cammo), det fungerade!

Tack!

Br jag ta bort Malwarebytes nu? Eller r det totalt harmlst?

totalt harmlst. kan vara bra att ha o scanna med nn gng d o d o se ifall du ftt ntt skit som ska bort.
Citera
2009-02-20, 09:03
Medlem
BoyyyBoys avatar
Datorn blev fortsatt seg eftert faktiskt, men gjorde en diskrensning och diskdefragmentering, och nu gr den som en oljad blixt.

DOCK! Jag fortstter hr och stller ytterligare en frga s slipper jag ppna nu trd.

Var femte nytt "klick" (ny webbsida alternativt klickar vidare p samma webbsida) s kommer detta upp:

Insecure Internet activity. Threat of virus attack

Due to insecure Internet browsing your PC can easily get infected with viruses, worms and trojans without your knowledge, and that can lead to system slowdown, freezes and crashes.

Also insecure Internet activity can result in revealing your personal information.
To get full advanced real-time protection for PC and Internet activity, download XP Police Antivirus.
We recommend you to protect your PC now and continue safe Internet browsing.
Click here to get full advanced real-time protection and continue browsing.
Continue to this website unprotected (not recommended).

Allts, det kommer upp sdr p en ny webbsida, sen s klickar jag bara "bakt" och s r det lugnt igen. Men sen kommer det upp igen efter fem nya klick osv.
Ngon som har varit med om samma? Vad gra?
Citera
2009-02-20, 09:15
Medlem
brianmolkos avatar
prova att scanna med adaware, super antispyware och spybot search and destroy
Citera
2009-02-20, 09:36
Medlem
LiLWizs avatar
Hj skerheten i ditt Internet Explorer, om du "helt utan att mrka det" installerat ett antivirus program mste du ha ljligt lg skerhet instlld.

Prva med det s slipper du framtida strul!
Citera
2009-02-20, 09:59
Medlem
927s avatar
har du uppdaterat MBAM och scannat?
hittas inget d s posta en hijackthis logg
Citera
2009-02-20, 12:04
Medlem
Citat:
Var femte nytt "klick" (ny webbsida alternativt klickar vidare p samma webbsida) s kommer detta upp:

Du fick ditt problem frn brjan genom att trycka p den dr varningen och installera den. Det hr hr ihop med din frsta frga/problem.

Kolla efter konstiga program som du inte installerat avsiktligen och ta bort dom. Antingen i Start / Kontroll Panelen / Lgg till Ta bort Program eller om de har mappar under Start / Alla Program

Anvnd ngon annan webblsare n IE i framtiden.
Citera
2009-02-20, 12:46
Bannlyst
Fnga viruset!

Om du vill s kan du ta en print screen p skrmen nr viruset uppenbarar sig och posta det i trden, alternativt denna:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=839915 .

Jag har aldrig hrt talas om detta virus "XPPoliceAntivirus" men det skulle vara kul att f se hur det ser ut!

Tack!
Citera
2009-02-20, 14:15
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konn
Om du vill s kan du ta en print screen p skrmen nr viruset uppenbarar sig och posta det i trden, alternativt denna:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=839915 .

Jag har aldrig hrt talas om detta virus "XPPoliceAntivirus" men det skulle vara kul att f se hur det ser ut!

Tack!

allt finns p google...
http://removal-tool.com/xp-police-antivirus/
Citera
2009-02-21, 16:55
Medlem
mrmopsys avatar
Citat:
Datorn blev fortsatt seg eftert faktiskt, men gjorde en diskrensning och diskdefragmentering, och nu gr den som en oljad blixt.

DOCK! Jag fortstter hr och stller ytterligare en frga s slipper jag ppna nu trd.

Due to insecure Internet browsing your PC can easily get infected with viruses, worms and trojans without your knowledge, and that can lead to system slowdown, freezes and crashes.

Also insecure Internet activity can result in revealing your personal information.
To get full advanced real-time protection for PC and Internet activity, download XP Police Antivirus.
We recommend you to protect your PC now and continue safe Internet browsing.
Click here to get full advanced real-time protection and continue browsing.
Continue to this website unprotected (not recommended).

Allts, det kommer upp sdr p en ny webbsida, sen s klickar jag bara "bakt" och s r det lugnt igen. Men sen kommer det upp igen efter fem nya klick osv.
Ngon som har varit med om samma? Vad gra?

Fick samma virus p min jobbdator nu i veckan och vr IT-kille pysslade med detta hela fredagen men nd finns det tydligen rester kvar i datorn s det blir fortsttning nu p mndag.
En anledning till ditt problem kan vara att viruset inaktiverade ditt vanliga virusskydd. Vi kr Panda p jobbet och vi var tvungna att installera om detta p nytt d det inte fungerade ok lngre.
Samtidigt ndrade viruset en hel del av instllningarna och rttigheterna i datorn s kolla ver detta ocks.
I min dator r fortfarande aktivitetshanteraren utom rckhll fr mig. Viruset har ndrat ngot som gr att jag inte kommer t denna. Om ngon har tips p hur man fr till baka detta s r jag tacksam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in