Citat:
Ursprungligen postat av BoyyyBoy
Datorn blev fortsatt seg efteråt faktiskt, men gjorde en diskrensning och diskdefragmentering, och nu går den som en oljad blixt.
DOCK! Jag fortsätter här och ställer ytterligare en fråga så slipper jag öppna nu tråd.
Var femte nytt "klick" (ny webbsida alternativt klickar vidare på samma webbsida) så kommer detta upp:
Insecure Internet activity. Threat of virus attack
Due to insecure Internet browsing your PC can easily get infected with viruses, worms and trojans without your knowledge, and that can lead to system slowdown, freezes and crashes.
Also insecure Internet activity can result in revealing your personal information.
To get full advanced real-time protection for PC and Internet activity, download XP Police Antivirus.
We recommend you to protect your PC now and continue safe Internet browsing.
Click here to get full advanced real-time protection and continue browsing.
Continue to this website unprotected (not recommended).
Alltså, det kommer upp sådär på en ny webbsida, sen så klickar jag bara "bakåt" och så är det lugnt igen. Men sen kommer det upp igen efter fem nya klick osv.
Någon som har varit med om samma? Vad göra?
Fick samma virus på min jobbdator nu i veckan och vår IT-kille pysslade med detta hela fredagen men ändå finns det tydligen rester kvar i datorn så det blir fortsättning nu på måndag.
En anledning till ditt problem kan vara att viruset inaktiverade ditt vanliga virusskydd. Vi kör Panda på jobbet och vi var tvungna att installera om detta på nytt då det inte fungerade ok längre.
Samtidigt ändrade viruset en hel del av inställningarna och rättigheterna i datorn så kolla över detta också.
I min dator är fortfarande aktivitetshanteraren utom räckhåll för mig. Viruset har ändrat något som gör att jag inte kommer åt denna. Om någon har tips på hur man får till baka detta så är jag tacksam.