• 3
  • 4
2013-10-03, 21:05
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det finns konstnärer som är provokativa. Och så finns det dom som är ärliga. Jag gillar bättre den senare kategorin. Man ska nog fråga sig vilken form av konstnär man vill vara.

Samt konstnärer som gör som alla andra, vilket är den vanligaste genren.

Härlig bump förresten.
Citera
2025-05-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Samt konstnärer som gör som alla andra, vilket är den vanligaste genren.

Härlig bump förresten.

Ja så fort man börjar ändra från det vanliga är man själv eller ensam eller vad man säger.
Citera
2025-05-21, 17:09
Medlem
RollonHomies avatar
Jag hörde i morse på nyhetsmorgon att en konstnär kan man bara bli om man tillhör överklassen idag.
Citera
2025-05-22, 08:02
Medlem
F.Hansens avatar
Varför vill man bli arbetslös?
Citera
2025-05-23, 07:23
Medlem
forumusers avatar
Se till att ha en stabil försörjning för ditt uppehälle och ägna dig för all del till dina konstnärliga ambitioner på din fritid. Det kanske kommer en dag då du kan försörja dig på konsten men se till att kunna försörja dig själv under tiden. Mitt råd.
Citera
2025-05-24, 00:24
Medlem
Knivur-273s avatar
Du måste ha ett naturligt sinne för konstnärlighet. Inte att slumpmässigt kasta färg på någon betongvägg eller liknande.

Hieronymus Bosch var naturligt konstnärlig i bildkonsten, eller Carl Michael Bellman inom dikten och musiken.
Senast redigerad av Knivur-273 2025-05-24 kl. 00:30.
Citera
2025-05-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Jag hörde i morse på nyhetsmorgon att en konstnär kan man bara bli om man tillhör överklassen idag.
Du menar upprepar allt S säger och stödjer fortsatt invandring samt kräver att alla utbildade på konstfack ska få medborgarlön gånger 10 per månad.
Citera
2025-05-28, 15:46
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Du menar upprepar allt S säger och stödjer fortsatt invandring samt kräver att alla utbildade på konstfack ska få medborgarlön gånger 10 per månad.
Jag vet inte vad invandring har med frågan att göra.
Vad jag hörde var att konstnär kan vem som helst bli, men för att ägna sig åt det på heltid måste du vara rik och ha råd med att stanna hemma.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in