2009-03-13, 00:32
Medlem
keyboardcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessiqa
Visst kan det vara sjukt, äckligt, idiotiskt, brottsligt och göra en så arg att man vill strypa idioterna, men, tyvärr - det är ändå konst. (kanske skitdålig konst, men ändå konst)

säga vad du vill, att vandalisera en tunnelbanevagn är aldrig konst.

Bara för det kanske är "konst" för en person är det inte det för hela allmänheten, som betalar skattepengar för skiten
Citera
2009-03-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy

För det bestämmer du eller?
Citera
2009-03-13, 01:06
Medlem
Citat:

Bara för det kanske är "konst" för en person är det inte det för hela allmänheten, som betalar skattepengar för skiten

Om jag ser en hög med rutten potatis ligga ute på gatan tänker jag "usch, en hög rutten potatis". Om jag ser samma hög ruttna potatis ligga på golvet inne på ett galleri tänker jag "Usch, vad är det här för jävla konst".

Därför att det är presenterat som konst, eller hur?

Det jag menar är, att det är klart att det är konst att på en konstmässa visa en video när man vandaliserar en tunnelbanevagn. Även om det är fucked up. Alla vet att det är konst som är där, även folk som hatar hela grejen säger "Fan vad jag hatar sån där provocerande kvasi-skit-konst", men man måste ju acceptera att det är konst. Om man inte gör det kommer man aldrig kunna diskutera om det är bra eller dåligt, borde förbjudas, eller vadsomhelst.
Då blir det bara en barnslig diskussion om "vad som är konst" istället för "vad som är intressant", "vad som är vackert", eller "ska vi slå puckot på käften?"

Själv är jag ytterst skeptisk till konstverk som skadar eller kränker folk, eller som förhärligar våld och vandalism, men jag tycker att kulturministern gjorde bort sig när hon efter att på mässan ha sett videon i fråga sade "det här är inte konst". Hon begrep naturligtvis att i och med att hon stod på en konstmässa och tittade på en konstvideo, så "var det konst". Men hon tyckte så illa om det att hon inte ville innefatta det i samma begrepp som även innefattar sånt som tycker om, som, vad vet jag - Rembrandt? - Det hon menade var antagligen "Jag önskar att konsten inte var så här". Och det tycker jag är en önskan som inte är orimlig eller svår att förstå.
Citera
2009-03-13, 01:43
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Alltid när jag läser uttalanden från någon entartete künstler så är det något i stil med det här jag ser framför mig: http://www.youtube.com/watch?v=A1D2hkzgVc0
Citera
2009-03-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Alltid när jag läser uttalanden från någon entartete künstler så är det något i stil med det här jag ser framför mig: http://www.youtube.com/watch?v=A1D2hkzgVc0

Haha! klockrent.
Många bra poänger, en riktig crash course i samtida konst.
Hans fiskgratäng-konst är bara skit, och han är en idiot, men det är ändå konst.
Fjällen har fallit från dina ögon. Förstår du mig?
Citera
2009-03-14, 14:01
Medlem
_-olle-_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
så här skulle jag vilja behärska måla http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...s_by_Hans_Gude

Men, det är ju värsta kitschen ju! Måste säga jag tycker målare som Caravaggio är vansinnigt mycket mer intressanta än all världens dinstanslösa romantiker.
Citera
2009-03-14, 14:19
Medlem
keyboardcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
För det bestämmer du eller?

okej folk får trasha saker och kalla det konst om de vill, men då ska de fan trasha sina egna saker.

Inte saker som vår stat har byggt upp med våra skattepengar, vi har inte hur myket skattepengar som helst, även fast man tror det.
Citera
2009-03-15, 01:02
Medlem
wuuaas avatar
Citat:
okej folk får trasha saker och kalla det konst om de vill, men då ska de fan trasha sina egna saker.

Inte saker som vår stat har byggt upp med våra skattepengar, vi har inte hur myket skattepengar som helst, även fast man tror det.
Ne för dem pengarna ska ju victoria och daniel ha så dem får det bröllopet dem alltid drömt om
Citera
2010-05-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Då har du tur! I Sverige räcker det med att du bajsar på en planka och slår den i bakhuvudet på en intet ont anande förbipasserande så har du skapat konst och kan inkassera kulturbidrag utan att passera gå. Om du vill ägna dig åt mer klassisk konst som målning så kan du alltid måla på något annorlunda underlag som en rakad gris eller ha tre ihoptejpade prostituerade från Sköve som duk då det är en smula mer modernt och "out of the box" än en vanlig tavelduk.

Om de verkligen vill måla på en traditionell duk gäller det att vara riktigt innovativ för att få fram sitt budskap på ett intressant sätt som fångar åskådarnas intresse och får dom att fundera, som den här konstnären, folk funderar säkert fortfarande vad som rör sig i dennes huvud.
http://scienceblogs.com/cognitivedai...07/06/art1.jpg

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Lysande...
Citera
2013-10-01, 15:43
Medlem
Tycker det låter lysande, jag kan varmt rekommendera en sida som säljer både billiga och bra grejer, dom är välsorterade och mycket trevliga.
www.skcab.se
Citera
2013-10-03, 07:40
Bannlyst
Citat:

Det är konst, inte så himla fint i mina ögon..som en del riktig graffiti kan vara.
Men nog är det konst ändå
Citera
2013-10-03, 19:54
Medlem
MasterBaits avatar
Det finns konstnärer som är provokativa. Och så finns det dom som är ärliga. Jag gillar bättre den senare kategorin. Man ska nog fråga sig vilken form av konstnär man vill vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in