Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
Det var efter långa utläggningar som jag föreslog för mig själv för att åter ge liv åt min barndomsdröm. Tillsammans med mina författarambitioner ska konstnärdrömmarna vara mitt primära mål i livet att förverkliga. Jag ska spendera blott två timmar om dagen i hela mitt liv åt målning, eftersom författeriet tar merparten av min vakna tid. Hoppas på många goda råd från er! Rekommendera gärna några fina målningar!
Om du vill bli konstnär (som nämns i trådtiteln) så är ju det ett väldigt brett begrepp. På de konstnärliga högskolorna idag så arbetar man i alla möjliga material och metoder, så du kan hålla på med installationer, skulptur, video, datakonst, 3d, eller, som någon nämnde, bajsa på en planka.
Poängen är att man helt enkelt kan göra vad man vill.
Men du skriver att du vill spendera tid med åt målning, så jag förstår att det är den mer traditionella konstnärs-sysslan du tänker på.
I så fall rekommenderar jag dig att teckna av saker. Det är det snabbaste sättet att lära sig att se, vilket sen ger dig massa gratis när du målar.
Det effektivaste är att ta en kurs i kroki.
Annars, när det gäller måleriet - leta reda på bilder av konstnärer som du verkligen gillar, och kopiera dom i färg. Du övar upp tekniken samtidigt som du får en inblick i hur konstnären tänker, vilket du inte skulle fått bara av att titta på dom.
lycka till