2009-03-10, 23:18
Medlem
Samb0s avatar
Man blir inte bara konstnär av att öva. Man måste ha något inom sig. Man kan öva 24 timmar om dygnet hela sitt liv och fortfarande vara värdelös. Tror man att det bara handlar om det så kan man lika gärna ge upp innan man började. Att vara konstnär handlar om att ha talang inom sig.
Citera
2009-03-10, 23:22
Medlem
reminiscens,

hur många timmar om dagen skulle du rekommendera för att jag ska uppnå talangen på tio år?
Citera
2009-03-10, 23:23
Medlem
Samb0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
reminiscens,

hur många timmar om dagen skulle du rekommendera för att jag ska uppnå talangen på tio år?
Det finns inget svar på den frågan. Jag rekommenderar dock att gå på en konsthögskola av något slag.
Citera
2009-03-11, 00:24
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
reminiscens,

10 000 timmar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Outliers_(book)#Synopsis
Citera
2009-03-12, 00:02
Medlem
_-olle-_s avatar
Det här verkar vara ett ganska underligt projekt. När du talar om att bli en skicklig målare förstår jag inte riktigt vad du syftar på. Bara för att stilla min nyfikenhet, kan du inte länka till några bilder?
Citera
2009-03-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _-olle-_
Det här verkar vara ett ganska underligt projekt. När du talar om att bli en skicklig målare förstår jag inte riktigt vad du syftar på. Bara för att stilla min nyfikenhet, kan du inte länka till några bilder?
så här skulle jag vilja behärska måla http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...s_by_Hans_Gude
Citera
2009-03-12, 18:55
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Jag vill måla lika bra som Hans Gude.
Gude är en riktig konstnär, det är då ett som är säkert. Ett helt annat material än de psyksjuka degenererade patetiska ursäkter till konstnärer vi har idag, som hotar att hoppa från broar eller vandaliserar tunnelbanevagnar och hävdar att det är konst.

Lycka till.
Citera
2009-03-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Gude är en riktig konstnär, det är då ett som är säkert. Ett helt annat material än de psyksjuka degenererade patetiska ursäkter till konstnärer vi har idag, som hotar att hoppa från broar eller vandaliserar tunnelbanevagnar och hävdar att det är konst.

Lycka till.

Visst kan det vara sjukt, äckligt, idiotiskt, brottsligt och göra en så arg att man vill strypa idioterna, men, tyvärr - det är ändå konst. (kanske skitdålig konst, men ändå konst)
Citera
2009-03-12, 20:05
Medlem
Kan inte förstå vad man har för behållning av Hans Gude, kameran har ju varit uppfunnen ett tag nu.
Citera
2009-03-12, 20:17
Medlem
antingen är det konst eller konstigt
Citera
2009-03-12, 20:56
Medlem
KnockeSmockes avatar
I tråden pratas det lite löst om 2 olika saker: Det ena är teknisk skicklighet att att hantera ett medium (läs här - kunna måla så att det ser snyggt ut). Det andra är vad man ska uttrycka, alt. teoretiska övningar kring vad gränserna för vad konst är (och inte är).

Om man bara har en idé kring vad man vill uttrycka - men inte kan förmedla det för att man är för kass på tekniken - så skjuter man ju över huvudet på folk.

Om man bara är tekniskt skicklig men inte har nåt att uttrycka så blir det ganska... ointressant. Det finns 1000 gatutecknare som gör tekniskt strålande porträtt, men som knappast nån tycker är spännande.

Visa oss en bit av din värld, på ett tekniskt bra sätt, så löser det sig nog.
Senast redigerad av KnockeSmocke 2009-03-12 kl. 20:59.
Citera
2009-03-13, 00:28
Medlem
keyboardcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Då har du tur! I Sverige räcker det med att du bajsar på en planka och slår den i bakhuvudet på en intet ont anande förbipasserande så har du skapat konst och kan inkassera kulturbidrag utan att passera gå. Om du vill ägna dig åt mer klassisk konst som målning så kan du alltid måla på något annorlunda underlag som en rakad gris eller ha tre ihoptejpade prostituerade från Sköve som duk då det är en smula mer modernt och "out of the box" än en vanlig tavelduk.

Om de verkligen vill måla på en traditionell duk gäller det att vara riktigt innovativ för att få fram sitt budskap på ett intressant sätt som fångar åskådarnas intresse och får dom att fundera, som den här konstnären, folk funderar säkert fortfarande vad som rör sig i dennes huvud.
http://scienceblogs.com/cognitivedai...07/06/art1.jpg

bästa inlägget på länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in