2009-03-21, 21:40
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Just nu är det nolltolerans mot trams - redan påbörjat i IT-säkerhet med behövs förmodligen här med. Får man upp nivån en bit så håller det sig förhoppningsvis bra på egen hand med mindre tillrättavisande sen. Därefter se till att folk postar frågor i rätt forum, skriver en vettig rubrik och åtminstone ger sökfunktionen en chans. När allt det fungerar så har man kommit extremt långt, och förhoppningsvis kan vi behålla kunnigt folk i forumet. Som det ser ut nu så orkar nästan ingen stanna här särskilt länge. De flesta som postade mest för ett år sedan skriver nästan inget alls längre, och det är en väldigt olycklig utveckling. Dels för att det är ett tecken på att folk är missnöjda med forumet, och dels för att det försvårar för oss om man vill leta efter lämpliga moderatorskandidater. De som med tiden visar de kvaliteter som vi efterfrågar stannar inte tillräckligt länge för att bli aktuella.
Kunnigt folk finns det gott om, visst har du rätt....många tröttnar på att svara, då kvalitén på forumtrådarna inte håller klass.
Som jag nämnde tidigare, så är netikett en halv lösning på problemet. Som du själv säger så är inte netikett för dagens generation och då måste man hitta andra vägar.
En kombination av hårdare netikett och bättre forumuppdelning, så tror jag att forumen kan bli bättre.
Sen tycker jag att sökmotorn kan bli bättre. Visst finns det många trådar skapade på flashback, men om ni nu vill att nisse 18år, som egentligen är 14år, skall hitta det han söker, då han har dåligt tålamod.....så krävs det en bättre sökmotor.