Var precis nere på Ica maxi i partille. När jag väl kommer fram till kassörskan i förbutiken så frågar hon leg på mig, Och min flickvän då min flickvän inte hade leg så fick jag då inte köpa. Men tal mer flera av deras kassörskor så fick jag ändå inte köpa. Höll på att gå i taket och min fråga är då ifall om dem verkligen "får" ta leg på den som jag har med mig.
Tänk ifall om jag har min lillebror med mig som är 16. Måste han också visa leg då? eller måste han gå och gömma sig? Vid kassan så står det " Vissa leg ifall om
du är under 30". Och JAG visade det. Borde det inte stå att den andra också ska vissa leg????
Dem säger att dem har rätt att säga så ifall om dem misstänker ifall om att jag ska köpa ut till den andra. Min flickvän är 21 fast ser yngre ut. Då jag gick med min morsa som köpte en gång så behövde inte jag vissa leg. Vad är detta? Kan jag anmäla dem för något? Kände mig väldigt diskrimenerad.
Så har dem rätt att göra såhär? Tycker att det är helt sjukt. Finns det något jag kan göra?
Ifall om jag lagt tråden fel säg gärna till så ändrar jag.