2009-02-16, 22:46
Medlem
General i götets avatar
Ha ditt leg i plånboken 24/7, hur svårt kan det då vara att glömma det då?

Leg aldrig ut det ur den.
Citera
2009-02-17, 07:52
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeoG
Den innefattar ju endast systembolagets policy

Japp och jag antog att det var just det killen jag quotade menade eftersom han quotade just ett inlägg om systembolaget.

Sedan tycker jag att det är häpnadsväckande att små skitungar tror att samhället skapar regler och incitament för att skitungar skall kunna hävda sin rätt när de själva bryter mot regler samhället skapat för att de inte skall köpa cigg eller alkohol. Naturligtvis har affärer och systemet rätt att neka dig att köpa varor där det är åldersgräns på. Skaffa leg och knip käft tycker jag.
Citera
2009-02-18, 02:19
Medlem
Santadunks avatar
En handlare får bete sig hur de vill tyvärr. Bojkotta de affärer som beter sig så illa är mitt råd. Jag har också blivit behandlad på liknande sätt och handlar inte gärna på någon ICA butik efter det.
Citera
2009-02-18, 05:26
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttisen
Hur svårt kan det vara? Be kompisen eller flickvännen gå runt hörnet medans man köper bara?

Om man är och handlar tillsammans så ska den ena gå och gömma sig bara för att risken finns att den andra inte får köpa cigg då?
Nejdu, någon jävla hejd får det vara.
Citera
2009-02-18, 15:00
Medlem
Aftonhoran brukar väll gilla att skriva om 70åringar så blivit tvungna att visa leg så dom kanske är sugna på denna story också
Citera
2009-02-18, 16:36
Medlem
core_s avatar
Dom kan dra upp storyn bäst dom vill, faktum är att butiken har en skyldighet att neka köp om det rimligen kan antas att tobaken i fråga skall köpas åt en minderårig.
Jag nekar sådana här köp hela tiden, då jag vet att det är den andra parten som skall ha, och den vet jag inte åldern på.

Det är säljaren som är personligt ansvarig för att se till att det inte säljs till minderåriga. Jag har då fan ingen lust att åka på böter för att du/ni inte har med er erat leg. Även om flickvännen är över 18 så har ju jag ingen som helst möjlighet att få reda på det.
Vi har all rätt att fråga leg på vem fan vi vill när det handlar om detta. Du har ingen skyldighet att visa, men det blir ett civilrättsligt avtal av det. Hosta fram legem annars får ni inte köpa. Rakt och enkelt.
Senast redigerad av core_ 2009-02-18 kl. 16:39.
Citera
2009-02-19, 17:52
Medlem
haha jag hade fan stått där och väntat på att få köpa. om jag inte hade fått det hade jag gått ur affärn och vänta på att hon skulle sluta, sen hade jag fan kört över kärringen
Citera
2009-02-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Dom kan dra upp storyn bäst dom vill, faktum är att butiken har en skyldighet att neka köp om det rimligen kan antas att tobaken i fråga skall köpas åt en minderårig.
Jag nekar sådana här köp hela tiden, då jag vet att det är den andra parten som skall ha, och den vet jag inte åldern på.

Det är säljaren som är personligt ansvarig för att se till att det inte säljs till minderåriga. Jag har då fan ingen lust att åka på böter för att du/ni inte har med er erat leg. Även om flickvännen är över 18 så har ju jag ingen som helst möjlighet att få reda på det.
Vi har all rätt att fråga leg på vem fan vi vill när det handlar om detta. Du har ingen skyldighet att visa, men det blir ett civilrättsligt avtal av det. Hosta fram legem annars får ni inte köpa. Rakt och enkelt.
Allvarligt, de som inte kommmer in på polisskolan blir lärare eller kassörska!
Citera
2009-02-19, 18:31
Medlem
Svejsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Aftonhoran brukar väll gilla att skriva om 70åringar så blivit tvungna att visa leg så dom kanske är sugna på denna story också

Jo, ICA har ju redan skämt ut sig med den incidenten ^^ Det är fan något av det töntigaste jag hört...

Det ska fan inte handla om principer, det ska handla om att man ska göra en uppskattning av ålder. Om en person inte kan uppskatta en 70 åring till att vara över 18 år har man inga hästar i stallet....
Citera
2009-02-19, 20:01
Medlem
inkognito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MackanXXX
haha jag hade fan stått där och väntat på att få köpa. om jag inte hade fått det hade jag gått ur affärn och vänta på att hon skulle sluta, sen hade jag fan kört över kärringen

Du min vän, är en idiot.
Personen gör sitt jobb - och det väldigt bra - och du vill köra över henne med en bil?
Citera
2009-02-20, 10:59
Medlem
core_s avatar
Citat:
Allvarligt, de som inte kommmer in på polisskolan blir lärare eller kassörska!

Ursäkta? Så jag skall utsätta mig själv för risken att åka dit för att ni inte orkar släpa med er era leg?
Men jag är väl bara låtsaspolis när jag inte tycker att det är värt det. Mkay.
Citera
2009-02-20, 11:05
Medlem
R.Rs avatar
Citat:

Visst, säkert. I verkligheten hade du väl gått därifrån mumlandes någonting som du halvt om halvt hoppades kassören skulle höra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in