• 1
  • 2
2009-02-16, 21:50
Medlem
RazerEeeks avatar
Lägger upp en låt som en kompis gjorde idag

http://www16.zippyshare.com/v/91098414/file.html
Citera
2009-02-16, 22:03
Medlem
Shit, jag vet inget om sång, men när man hör nasal sång som detta är det uppenbart vad det ordet innebär. Det låter knepigt, mjuk röst, rätt toner men sluta sjung genom näsan så blir det mycket bättre.

Sen är låten lite tråkig, det är synd på 2 såna bra sångare, den hade behövt något som lyfter den. Den bara lunkar på lika tråkigt hela tiden och innan den är slut vill man hänga sig. Alltså var lite nyskapande, denna typ av låt har gjorts 200 ggr innan fast bättre av andra artister.

Det är lite synd som sagt, för egentligen är det inte dåligt, men det är som sagt gjort redan och då blir det inte lika intressant längre. Sen varför inte variera mer i refrängen? Nu låter allt samma och man får inga kontraster och såna låtar är aldrig dom som sätter sig i ens huvud. Var är er känsla, var är den glädje, längtan sorg ni sjunger om, det känns som ni pratar fast med lite sjungande röst. Höj rösten, sänk den, mer inlevelse så man dras med.

Ni har potential helt klart, men det behövs bättre låt och mer variation i låten.
Citera
2009-02-16, 22:04
Medlem
totens avatar
Funkar inte för mig... har iofs en dator från stenåldern..
Citera
2009-02-16, 22:10
Medlem
RazerEeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Shit, jag vet inget om sång, men när man hör nasal sång som detta är det uppenbart vad det ordet innebär. Det låter knepigt, mjuk röst, rätt toner men sluta sjung genom näsan så blir det mycket bättre.

Sen är låten lite tråkig, det är synd på 2 såna bra sångare, den hade behövt något som lyfter den. Den bara lunkar på lika tråkigt hela tiden och innan den är slut vill man hänga sig. Alltså var lite nyskapande, denna typ av låt har gjorts 200 ggr innan fast bättre av andra artister.

Det är lite synd som sagt, för egentligen är det inte dåligt, men det är som sagt gjort redan och då blir det inte lika intressant längre. Sen varför inte variera mer i refrängen? Nu låter allt samma och man får inga kontraster och såna låtar är aldrig dom som sätter sig i ens huvud. Var är er känsla, var är den glädje, längtan sorg ni sjunger om, det känns som ni pratar fast med lite sjungande röst. Höj rösten, sänk den, mer inlevelse så man dras med.

Ni har potential helt klart, men det behövs bättre låt och mer variation i låten.
Ah, men får säga att det är rättså bra för några 15 åringar :P
Citera
2009-02-16, 22:11
Medlem
Shoffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toten
Funkar inte för mig... har iofs en dator från stenåldern..
Det är inte värt du skaffar ny dator för att lyssna på skiten.
Citera
2009-02-16, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoffen
Det är inte värt du skaffar ny dator för att lyssna på skiten.

Det är lite hårt, dom har fina röster, men den första får sluta sjunga ur näsan, sen en bättre låt. Men skit är det inte, tycker dom sjunger ganska mysigt men mer känsla bara.
Citera
2009-02-16, 23:28
Medlem
Noetlovskijs avatar
Inte falskt eller något (auto tuning?) men ack så platt och opersonligt.

*tihi fniss*
Senast redigerad av Noetlovskij 2009-02-17 kl. 00:16.
Citera
2009-02-17, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Inte falskt eller något (auto tuning?) men ack så platt och opersonligt.

Är du också 15, TS?

Försök nu inte sätta dit han för att det är 18 års gräns här.
Citera
2009-02-17, 00:17
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅsaNisse
Försök nu inte sätta dit han för att det är 18 års gräns här.

Ok
Citera
2009-02-17, 00:20
Medlem
krysz1s avatar
OMG! Nästan 2 nya trådar om "Min/Vår/Deras nya låt" varje dag, vart försvann egen musik tråden?
Citera
2009-02-17, 00:42
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krysz1
OMG! Nästan 2 nya trådar om "Min/Vår/Deras nya låt" varje dag, vart försvann egen musik tråden?

Ja, visst har det blivit sämre här sen den togs bort? (Jag är skyldig till en tråd )
Citera
2009-02-17, 00:44
Medlem
Jo, men det är så rörigt med att ha alla låtar i en tråd där alla pratar om alla i mun på varandra om låtar som var 100 sidor bak i tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in