2012-02-14, 02:25
Medlem
Smiskads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Är väl inget superövergrepp på ungen men man ska fan kunna pott-träna en unge utan mutor, speciellt om ungen är såpass gammal som han var.

Då är det väll jag som är blödig då, men det bränns i mina ögon när folk tar ett fast grepp om ett barns arm och drar, lyfter och slänger barnet hur som helst.
Gjorde pappan också med den yngsta ner i sängen.

Mutor har jag som sagt inget problem med, det är något som funkar.
"Tar du din medicin nu så får du ta en godisbit ur påsen". Belöning funkar alltid.
Citera
2012-02-14, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smiskad
Då är det väll jag som är blödig då, men det bränns i mina ögon när folk tar ett fast grepp om ett barns arm och drar, lyfter och slänger barnet hur som helst.

"Tar du din medicin nu så får du ta en godisbit ur påsen". Belöning funkar alltid.

Jag menade att muta med en godisbit inte var något superövergrepp inte något om att hålla på och dra och lyfta och slänga barnet. Jag missade när han gjorde det.
Citera
2012-02-14, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smiskad

Muta med godis vid medicin ser jag inga problem med men en varjedagsak som att gå på pottan är en annan sak, det borde vara belöning nog att slippa ha inkletad skit i hela blöjan. Ungen är väldigt gammal för både blöja och napp och kanske har något NPF men hon verkar ha använt pottgodis till allihop.
Citera
2012-02-14, 12:25
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Problemet som jag ser det, är att hon börjat med pottningen för sent! En så stor unge som är van att gå med bajs och kiss kletat i röven är ju livrädd för att uträtta sina behov på en potta. De har dessutom hunnit komma in i en ålder då det är skämmigt. Hur gammal var ungen? Jag missade lite i början, men han såg ju ut att vara 3 minst. Äckligt.

Introducera pottan ska man göra medan de är bebisar! Man slutar ju inte med blöja då, utan bara väljer dem vid potta så bajsar de och kissar i pottan och ser det som det mest naturliga i hela världen. Så har jag gjort med alla mina och ingen av dem har varit rädd för pottan eller behövt någon potträning. De har tyckt att pottan är rolig.

Mycket praktiskt också då ett av barnen är sjukt och går på ständiga läkarbesök med urinprov. Bara att hålla fram en mugg så kissar han i den på "befallning" redan före ettårsdagen.

Skitsamma, själv tycker jag höjdpunkten i gårdagens program var BACON

*dreggel dreggel* i vår familj älskar vi bacon, vi äter bacon till allt! Till frukost å när vi grilla å ja till allt äter vi bacon *dreggel*

Detta i samma familj som hinkar i sig mjölk som om det vore vatten och tittade man på övrigt de shoppade så verkar det vara en hel del halvfabrikat och skräp. Men det kanske är så när man har 10 barn, att man inte hinner laga nyttig mat?
Citera
2012-02-14, 12:25
Avslutad
Konstigt att familjen där mamman tar bussen överallt, att de har råd med så många barn men inte en gammal begagnad bil, men hon kanske inte har körkort. Jag hade i vilket fall som blivit galen av att spendera fyra timmar på olika bussar varje dag.

Sen, är det bara jag som tycker mammans frisyr i familjen Wahlström ser jäkligt skum ut. Liksom, ena sidan är helt slickad, ser ut som om hon har haft klister på kudden.
Senast redigerad av GenesisP 2012-02-14 kl. 12:29.
Citera
2012-02-14, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Problemet som jag ser det, är att hon börjat med pottningen för sent! En så stor unge som är van att gå med bajs och kiss kletat i röven är ju livrädd för att uträtta sina behov på en potta. De har dessutom hunnit komma in i en ålder då det är skämmigt. Hur gammal var ungen? Jag missade lite i början, men han såg ju ut att vara 3 minst. Äckligt.

Introducera pottan ska man göra medan de är bebisar! Man slutar ju inte med blöja då, utan bara väljer dem vid potta så bajsar de och kissar i pottan och ser det som det mest naturliga i hela världen. Så har jag gjort med alla mina och ingen av dem har varit rädd för pottan eller behövt någon potträning. De har tyckt att pottan är rolig.

Mycket praktiskt också då ett av barnen är sjukt och går på ständiga läkarbesök med urinprov. Bara att hålla fram en mugg så kissar han i den på "befallning" redan före ettårsdagen.

Skitsamma, själv tycker jag höjdpunkten i gårdagens program var BACON

*dreggel dreggel* i vår familj älskar vi bacon, vi äter bacon till allt! Till frukost å när vi grilla å ja till allt äter vi bacon *dreggel*

Detta i samma familj som hinkar i sig mjölk som om det vore vatten och tittade man på övrigt de shoppade så verkar det vara en hel del halvfabrikat och skräp. Men det kanske är så när man har 10 barn, att man inte hinner laga nyttig mat?

Alla dessa med många barn sätter hela sin tilltro till falukorv, bacon, köttbullar, allt som går att svänga ihop på en kvart. Då hade det ju varit smartare att kanske ha max fem barn och faktiskt laga nyttig mat till dem. I varje avsnitt är det ju hamburgare, tacos osv. Kanske inte det bästa sättet att forma ens barns matvanor:/
Citera
2012-02-14, 13:33
Medlem
Alltså storhandla på ICA måste vara det mest oekonomiska som finns.
Citera
2012-02-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Alltså storhandla på ICA måste vara det mest oekonomiska som finns.

Nu tycker bara det är WHITE TRASH familjer i det skiten men vad fan.. OM man ska storhandla ska man inte göra det på ica eller är det statiol som gäller då istället
Citera
2012-02-14, 16:20
Medlem
Du lär få mycket mera för dina pengar på typ Willys, Netto eller Lidl.
Citera
2012-02-14, 18:44
Medlem
Smiskads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex1987
Du lär få mycket mera för dina pengar på typ Willys, Netto eller Lidl.

Citygross är också relativt billigt.
Citera
2012-02-15, 07:23
Medlem
Ronilles avatar
Jag tänkte också det angående storhandlingen på ICA Maxi. Det är klart att det finns billigare affärer! I synnerhet då man handlar till 10 personer i hushållet.

Sedan så har jag inte följt det slaviskt i år, men om Värmlands-morsans make är ute och ratta lastbil hela veckorna och hon tydligen har körkort men ingen bil samt spenderar 4-5 timmar på bussen varje dag. Då är det väl läge att spara ihop till en gammal häck som man kan ta sig från A till B med!
Citera
2012-02-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av youwishmsaplayer
Vilken jävla white trash familj.. pöse, grille... Måste ha en jävla buss och ringa sina föräldrar att hjälpa till och bära när dom handlar... För helvete använd p- piller...

Hon skriver ju likadant som hon pratar i sin blogg http://minbebis.com/blogg/mariawallquist/
Fan jag kan inte med att läsa det, där kan vi snacka "tal-skrift" på höööög nivå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in