2012-03-24, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
ÄR de så där ÄCKELpedagogiska alltid, eller bara när kameran är på? Jag gissar att det är spel framför kameran. inte fan orkar man hålla på så där, inte ens ens dagisfröknar (utbildade förskolelärare) orkar vara sådana HELA JÄVLA tiden dygnet runt. Dessutom; om de hade varit sådana på riktigt hade deras ungar inte varit så groteskt jobbiga och ouppfostrade.

Håller med i allt du säger. Ingen pallar vara ON hela jävla tiden.

Citat:
Nu gissar jag iofs att man kan hitta en hel del bokstäver där på vissa av sönerna, men ändå.

Citat:
Efter ALLT de säger ska de titta på varandra och få bekräftelse, där i intervjudelarna. Fy jag ryser av illamående!

De är osäkra och måste få den andres bekräftelse på att det är okej.
Citera
2012-03-24, 20:49
Medlem
Citat:
Familjen i Falköping(?) med alla ungar tätt (äldsta dottern är väl typ 8-9 år om man bortser från sonen som mamman skänkte bort till ex:et).

ÄR de så där ÄCKELpedagogiska alltid, eller bara när kameran är på? Jag gissar att det är spel framför kameran. inte fan orkar man hålla på så där, inte ens ens dagisfröknar (utbildade förskolelärare) orkar vara sådana HELA JÄVLA tiden dygnet runt. Dessutom; om de hade varit sådana på riktigt hade deras ungar inte varit så groteskt jobbiga och ouppfostrade. Nu gissar jag iofs att man kan hitta en hel del bokstäver där på vissa av sönerna, men ändå.

Efter ALLT de säger ska de titta på varandra och få bekräftelse, där i intervjudelarna. Fy jag ryser av illamående!

Och om dom kör det här stuket hela tiden så har dom ju misslyckats totalt för deras ungar lyssnar ju inte för fem öre på dom, dom vet att det bara är tomma ord som inte leder någonvart.
Citera
2012-03-24, 21:04
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Familjen i Falköping(?) med alla ungar tätt (äldsta dottern är väl typ 8-9 år om man bortser från sonen som mamman skänkte bort till ex:et).

ÄR de så där ÄCKELpedagogiska alltid, eller bara när kameran är på? Jag gissar att det är spel framför kameran. inte fan orkar man hålla på så där, inte ens ens dagisfröknar (utbildade förskolelärare) orkar vara sådana HELA JÄVLA tiden dygnet runt. Dessutom; om de hade varit sådana på riktigt hade deras ungar inte varit så groteskt jobbiga och ouppfostrade. Nu gissar jag iofs att man kan hitta en hel del bokstäver där på vissa av sönerna, men ändå.

Det finns folk till ALLT.
Citera
2012-03-27, 12:03
Medlem
Classy restaurang Mirka och Peter passade på att gå till, med "A la carté" (sic!) skrivet i fönstret.
Citera
2012-03-27, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piskfinnen
Classy restaurang Mirka och Peter passade på att gå till, med "A la carté" (sic!) skrivet i fönstret.

Pizzerian?
Citera
2012-03-27, 14:33
Medlem
cosmic_dancers avatar
Som vanligt fick vi se minst en av ungarna i Falköping familjen sitta och grina och tjura. Nästa vecka ska Noah få lära sig att man inte kan få allt man pekar på. Mamma pratar bebisspråk och pappa lockar med dricka.

Fy fan för den där familjen, ingen som helst ordning. Som när pappan var själv med dem och skulle handla. Sköte de sig inte skulle det inte bli något fredgasmys. Ungarna skriker, grinar och kutar runt i affären. De sköte sig dock enligt pappan och ja det blir fredgasmys.

Nu har inte jag barn, men hade jag haft en unge som stod och tjura sådär för mnsta lilla grej denne ville ha och inte fick och ja betet sig allmänt illa i butiken. Hade jag bara tagit tag i ungen och gått därifrån. Ingen godis och inget fredagsmys med tacos. Thats it.
Senast redigerad av cosmic_dancer 2012-03-27 kl. 14:37.
Citera
2012-03-27, 15:27
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Som vanligt fick vi se minst en av ungarna i Falköping familjen sitta och grina och tjura. Nästa vecka ska Noah få lära sig att man inte kan få allt man pekar på. Mamma pratar bebisspråk och pappa lockar med dricka.

Fy fan för den där familjen, ingen som helst ordning. Som när pappan var själv med dem och skulle handla. Sköte de sig inte skulle det inte bli något fredgasmys. Ungarna skriker, grinar och kutar runt i affären. De sköte sig dock enligt pappan och ja det blir fredgasmys.

Nu har inte jag barn, men hade jag haft en unge som stod och tjura sådär för mnsta lilla grej denne ville ha och inte fick och ja betet sig allmänt illa i butiken. Hade jag bara tagit tag i ungen och gått därifrån. Ingen godis och inget fredagsmys med tacos. Thats it.

Exakt.

Stör mig när det kommer till allt i den familjen. Någon nämnde tidigare i tråden hur dom hela tiden ska söka bekräftelse hos den andra i intervjuerna och de tänkte jag på igår och de stämde ta mig fan, så ytterligare en sak och störa sig på.

Men återigen, hennes hår. Vad i helvete är det med det seriöst? Ta mig fan bland de värsta jag har sett.. Och bebispråket.... usch.. Nej, den familjen är inte ok.
Citera
2012-03-27, 18:45
Medlem
Hennes frisyr ser ut som om hon blivit slickad av en ko.
Citera
2012-03-27, 19:04
Medlem
Citat:

Det var det roligaste jag läst på länge.

Jag berättade för min kära mor idag om hur ungen sa till mamman att han ville att hon skulle dö efter att han inte fick en tidning. Och att deras svar på detta var "Näää, sååå fååår man iiinteee sääääga." och att locka med dricka/juice. Det blev tyst i telefonen och jag frågade vad hon hade gjort i det läget. Svaret var "Jag hade tagit tag i örat på ungen och bett honom säga det en gång till."
Citera
2012-03-27, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Falköping-familjen är helt klart familjen man stör sig mest på. De är så borta när deras ungar skriker och surar, de har inte den blekaste hur man ska hantera det, utan belönar ungarna i stället. Påminner om dålig hunduppfostran. Belöna tills öronen blöder.
Citera
2012-03-27, 20:37
Avslutad
Citat:

Haha! Spot on

Men det är den konstigaste frisyren jag har sett på en människa.
Citera
2012-03-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishMilkmaid
Det var det roligaste jag läst på länge.

Jag berättade för min kära mor idag om hur ungen sa till mamman att han ville att hon skulle dö efter att han inte fick en tidning. Och att deras svar på detta var "Näää, sååå fååår man iiinteee sääääga." och att locka med dricka/juice. Det blev tyst i telefonen och jag frågade vad hon hade gjort i det läget. Svaret var "Jag hade tagit tag i örat på ungen och bett honom säga det en gång till."

Big Up! Till din morsa, tyvärr har dagens PK-samhälle gjort det omöjligt för föräldrar att göra så med sina barn idag. (läs mig rätt, jag är emot aga men att ta tag i armen eller dra ungen i örat när dom häver ut sig såna dumheter är inte aga)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in