Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-14, 17:16
  #1
Medlem
Jag håller på med att skapa filmer och videor när jag har tråkigt (med windows movie maker), men när jag sätter ihop flera filmer till en stor film är programmet så korkat att det drar ned filstorleken med ca 50%, och filmen får askass kvalitet när jag sparar den nya filen.

Finns det något bra alternativ till windows korkade program som inte försämrar kvaliteten kollosalt vid ihopsättning av filmer?
Citera
2009-02-14, 17:18
  #2
Avstängd
Oskariouss avatar
Sony tror jag har nåogt. Kommer dock inte ihåg namnet på det, eller om det endast var för redigering och inte klippning.
Citera
2009-02-14, 17:31
  #3
Medlem
macka-pärs avatar
Kanske en snikvariant av Adobe Premiere kan vara något för dig? Kika in på http://www.adobe.com/se/products/premiereel/
Citera
2009-02-14, 17:41
  #4
Medlem
Svarta.Svansens avatar
Har inga större erfarenhet av detta, men när jag behövde redigera lite filmklipp använde jag ett program vid namn Camtasia Studio 6.

Och det var lättanvänt och kvalitén var okej. Testa det, vettja!
Citera
2009-02-14, 18:33
  #5
Medlem
Camtasia Studio 6 verkar bra, testar det nu. Tack!
Citera
2009-02-14, 19:31
  #6
Medlem
Adobe Premiere Elements är rätt OK. Testa annars Sony Vegas Pro
Citera
2009-02-14, 20:23
  #7
Medlem
Naits avatar
Min röst går till adobe premiere, helt underbart program som är förvånsvärt lättarbetat samtidigt som det är avancerat.
Citera
2009-02-14, 20:36
  #8
Medlem
Jan-gustavs avatar
Jag kan också rekommendera Adobe Premiere. Jag har inte testat elements versionen, men jag kommer ihåg att jag som total nybörjare på filmredigering inte hade några problem alls med att sätta mig in i hur programmet funkade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback