• 1
  • 2
2009-02-14, 16:30
Medlem
Tjena!

Tänkte kolla lite hur man ska gå tillväga när man ska slita jeans själv (så dom ser slitna ut) Har hört att man kan använda rakblad och sandpapper?.. Men jag vet inte riktigt hur man ska göra, någon som har lust att berätta eller läka om det finns någon guide.

Tacksam för alla svar.
Citera
2009-02-14, 16:32
Medlem
semuors avatar
Köp redan slitna jeans? Ser ju mer proffessionellt ut och du slipper mödan att slipa dem....
Citera
2009-02-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Köp redan slitna jeans? Ser ju mer proffessionellt ut och du slipper mödan att slipa dem....

tvärtom tycker jag? plus att man kan tex spara upp till flera tusenlappar.
Citera
2009-02-14, 16:43
Medlem
knekt sparvs avatar
Det beror på hur du menar med slitna. Om du menar stora hål är kniv enklare än rakblad (och mindre risk för att du räkar skära dig), men om du talar om "vanlig" slitning rekommenderar jag nog lagom grovt sandpapper (prova dig fram). Lägg jensen på ett bord eller ett golv och kör på. En annan fördel med att göra sin egen slitning är att man (troligtvis) får det som man själv vill ha det.
Citera
2009-02-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Det beror på hur du menar med slitna. Om du menar stora hål är kniv enklare än rakblad (och mindre risk för att du räkar skära dig), men om du talar om "vanlig" slitning rekommenderar jag nog lagom grovt sandpapper (prova dig fram). Lägg jensen på ett bord eller ett golv och kör på. En annan fördel med att göra sin egen slitning är att man (troligtvis) får det som man själv vill ha det.

Stora och stora vet jag inte men lite halvstora hål 3x5 cm lite här och där kanske med lixom fransar blandat med slitningar, stämmer det för att få fram dom här "fransarna" runt hålen så ska man köra dom i tvättmaskinen ett par ggr?
Citera
2009-02-14, 16:56
Medlem
eNzs avatar
jag slet mina själv med sandpapper , köpte ett par billiga jeans för 200:- . Tog lite tid att slita dom men resultatet blir nice , + att man får en unik slitning som ingen annan har

Eller så kan du ju "råka" trilla på asfalt och skrapa upp jeansen , inget jag rekommenderar dock :P
Citera
2009-02-15, 16:32
Medlem
Jag har slitit ett par med hjälp av sandpapper och rakblad (kan ha varit en sån grej man använder för att få upp sömmar som blivit fel med också, kommer inte riktigt ihåg). Det funkar helt okej, dock blir det bäst med ett par råa + mycket användande tycker jag.
Citera
2009-02-15, 17:14
Medlem
brianmolkos avatar
rasp sandpaper och dra den med fingrar när du fått ett hål, sen kan du tvätta dem med pimpstenar (vulkanisk sten)
Citera
2009-02-15, 18:14
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niclas K
Tjena!

Tänkte kolla lite hur man ska gå tillväga när man ska slita jeans själv (så dom ser slitna ut) Har hört att man kan använda rakblad och sandpapper?.. Men jag vet inte riktigt hur man ska göra, någon som har lust att berätta eller läka om det finns någon guide.

Tacksam för alla svar.

Det ända du behöver göra är att använda dom i ett halvår minst, utan att tvätta dom. Så har du snyggaste slitningen du kan tänka dig. Gratis är det också
Citera
2009-02-15, 18:17
Medlem
ejjans avatar
Sätt dig ner med Rasp, sandpapper, rakblad och nagelfil. Prova dig fram, överdriv inte så ska du se att det blir fint. Nagelfilen är väl mest till för slutet av byxorna, dvs. längst nere vid fötterna.
Citera
2009-02-18, 21:20
Medlem
Denim kit till att slita jeans.

Brukar vara svårt, tips att blöta gärna jeansen så slits dom snabbare när du sandpapprar. Testa att åka med jeansen påtagna i vattenrutschkana i något bad, brukar slita vita fläckar på jeansen men inga hål.

Denim kit för att slita jeans mer personliga.
Kolla på länken, scrolla 2/3-delar på sidan.

http://fru-denim.blogspot.com/search...max-results=15

Annan länk
http://www.denimdesignlab.com/produc...ts/gold-miner/
Citera
2009-02-19, 00:02
Medlem
Jepp. Sandpapper är det som gäller. Fast kör inte så det blir hål utan att de blir tunt tunt. Då får du fram mer "äkta" slitage..
Sen när hålen börjar bli alldeles för stora tar du ett par andra jeand i motsatt färg och lappar igen skiten med så blir de grymt..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in