Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-07-27, 12:28
  #469
Avstängd
Captain Caustics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavenP
Tänkte beställa lite nu från Amazon USA men behöver ett klartecken att allt ser rätt ut.

Dessa 3 varor som totalt kostar $650,01, inget konstigt med det. Men när jag trycker på 'Estimate your shipping and tax' så visas denna summa vilket jag tycker är väldigt mycket! Det står på alla mina varor "Free Shipping", dock förstår jag att en liten peng kommer att adderas i den totala summan, men jag trodde verkligen inte att jag skulle bli tvungen att betala $250 extra.

Då lyder frågan; Stämmer denna beräknade kostnad eller är det något jag ser när jag har skrivit mina kortuppgifter? Det är första gången jag ska beställa från Amazon så har ingen blekfet ifall mina varor kommer beställas direkt efter jag har skrivit in mina kortuppgifter. Jag skulle gärna vilja se det exakta priset jag kommer att betala mitt Kit för.

Tack på förhand och ha en trevlig helg
Ja, dom lägger på extra skatt osv.
Sen "free shipping" är oftast bara inom UK.
Citera
2014-07-27, 23:02
  #470
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Jag skulle nyss beställa lite Yu-Gi-Oh kort för ungefär £29. Men när jag ska betala så står det att jag måste betala 96 jävla pund extra! I fraktkostnad alltså. I svenska kronor blev det 1500 ganska exakt. Givetvis avbröt jag betalningen men jag undrar fan varför jag måste betala en sådan hutlös summa. Det stod ju klart och tydligt bredvid varje prislapp hur mycket frakten skulle kosta. När jag beställer filmer så brukar jag knappt betala något för frakten alls, men några ynka kort ska minsann kosta 1000 spänn att leverera. Kan någon belysa situationen för mig?
Citera
2014-07-28, 17:39
  #471
Medlem
Att handla från Amazon.com känns ju totalt meningslöst då 99% av sakerna inte skickas till Sverige
Finns det inget alternativ som visar varor som skickas till bla Sverige?

Kollar även lite på engelska Amazon men att handla bla hörlurar där är ju brutalt mycket dyrare än att gå in på tex Siba och då är ju frakt inte inräknat, förstår verkligen inte storheten med Amazon.
Citera
2014-07-28, 21:00
  #472
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Att handla från Amazon.com känns ju totalt meningslöst då 99% av sakerna inte skickas till Sverige
Finns det inget alternativ som visar varor som skickas till bla Sverige?

Kollar även lite på engelska Amazon men att handla bla hörlurar där är ju brutalt mycket dyrare än att gå in på tex Siba och då är ju frakt inte inräknat, förstår verkligen inte storheten med Amazon.


Kan rekommendera tyska amazon, köpte en kamera där för ca. 500 kr mindre än i Sverige.
Citera
2014-07-29, 06:07
  #473
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Jag skulle nyss beställa lite Yu-Gi-Oh kort för ungefär £29. Men när jag ska betala så står det att jag måste betala 96 jävla pund extra! I fraktkostnad alltså. I svenska kronor blev det 1500 ganska exakt. Givetvis avbröt jag betalningen men jag undrar fan varför jag måste betala en sådan hutlös summa. Det stod ju klart och tydligt bredvid varje prislapp hur mycket frakten skulle kosta. När jag beställer filmer så brukar jag knappt betala något för frakten alls, men några ynka kort ska minsann kosta 1000 spänn att leverera. Kan någon belysa situationen för mig?

Vissa säljare på Amazon.com har rent hutlösa frakter om man ska beställa till Sverige, hur liten och lätt varan än må vara - grundfraktpris på flera tiotals dollar. Rent generellt tycker jag fraktpriserna är betydligt mildare på ebay, men även där finns det galningar som ska ha förmögenheter i frakt (finns även de som sätter lågt pris på bulkvaror för att verka billigast i konkurrensen mot andra säljare, men istället ta igen det på frakten)
Citera
2014-08-12, 10:29
  #474
Medlem
Hej!

vill beställa ett par skor från amazon.com, jag har letat runt på andra hemsidor inom EU men har ej hittat skorna jag vill ha utan de finns bara på amazon.com. Det jag undrar är:

1)hur mycket kommer tullavgiften att ligga på? (har försökt att räkna ut på tullverkets hemsidan men är ej 100%)
2) är import fees = tullavgiften? (har läst om import fees på deras hemsidan men är fortfarande oklart)
3) finns det inga tullavgifter inom europa?

vore tacksam för all svar jag kan få

items:SEK 416,33
Shipping & handling:SEK 288,71
Total before tax: SEK 705,04
Estimated tax to be collected: SEK 0,00
Import Fees Deposit: SEK 176,26
Order total: SEK 881,30
Citera
2014-08-17, 23:53
  #475
Medlem
Hej

Jag beställde en bok från Amazon häromdagen, när jag går in på mitt bankkonto så står det att 200kr (priset för boken) har dragits av från mitt bankkonto. Samtidigt som jag fått mejl från Amazon där det står att man inte kan skicka varan för att betalningen inte funkade?
Nån som har varit med om det här? Bör också tilläggas att jag har den här 'tjänsten' på banken där man faktiskt kan beställa saker från Internet.

Tack.
Citera
2014-08-18, 00:02
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRmihawk
Jag beställde en bok från Amazon häromdagen, när jag går in på mitt bankkonto så står det att 200kr (priset för boken) har dragits av från mitt bankkonto. Samtidigt som jag fått mejl från Amazon där det står att man inte kan skicka varan för att betalningen inte funkade?
Nån som har varit med om det här?

Har inte varit med om det. Prata med banken, eller vänta några dagar för att se om du får tillbaka pengarna automatiskt.
Citera
2014-08-18, 00:07
  #477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Har inte varit med om det. Prata med banken, eller vänta några dagar för att se om du får tillbaka pengarna automatiskt.
Visst, ska vänta två veckor tänkte jag. Kanske jag ändå får boken? Vem vet.
Får jag inte det så tar jag nog kontakt med Amazon sen banken, ville bara veta om någon här varit med om det här.
Tack för svaret
Citera
2014-09-06, 16:21
  #478
Medlem
Hej!

Har ett problem när jag skall beställa ifrån amazon.co.uk. Pengarna vill inte dras ifrån mitt konto. Har pratat med banken och dom säger att felet ligger hos amazon. Och när jag har pratat med Amazon så säger dom att felet ligger hos banken... Är det någon som har varit med om liknande?
Citera
2014-09-10, 12:16
  #479
Medlem
Tjena!

Funderar på att köpa en klocka ifrån Amazon.
Någon som vet vad frakten kan gå på och hur lång tid det kommer ta?

http://www.amazon.com/gp/aw/d/B00ATU...&robot_redir=1
Citera
2014-09-10, 12:18
  #480
Medlem
Tjena!

Funderar på att köpa en klocka ifrån Amazon.
Någon som vet vad frakten kan gå på och hur lång tid det kommer ta?

http://www.amazon.com/gp/aw/d/B00ATU...&robot_redir=1
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback