Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-01, 15:20
  #589
Avstängd
Undrar om man kan använda flera egift codes samtidigt? Har så jag kan köpa väldigt många för 60%. Köper alltså en 100 dollar kod för 60 dollar.

Så om jag skulle vilja köpa guld för 1000 dollar så skulle jag bara betala 600 dollar. OM man kan betala med flera koder samtidigt alltså. Tacksam för svar.
Citera
2016-04-01, 22:11
  #590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jons86
Undrar om man kan använda flera egift codes samtidigt? Har så jag kan köpa väldigt många för 60%. Köper alltså en 100 dollar kod för 60 dollar.

Så om jag skulle vilja köpa guld för 1000 dollar så skulle jag bara betala 600 dollar. OM man kan betala med flera koder samtidigt alltså. Tacksam för svar.

Menar du Gift Cards? Det går att använda flera koder. Köper du koderna utanför Amazon (t.ex. E-bay ) är det stor risk att koderna ger dig strul. Amazon har seriösa säljare, men så är det inte på t.ex. Ebay.

Amazons Gift Cards är nästan lika bra som kontanter (man kan köpa i princip vad som helst till mycket bra priser). Varför skulle någon vilja sälja kontanter till 60 % av priset?
__________________
Senast redigerad av flipkvist 2016-04-01 kl. 22:18.
Citera
2016-04-09, 09:53
  #591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irbor
Beställde lite saker från amazon.de förra veckan för första gången, hur lång tid tar det på ett ungefär att få hem sakerna? 2-3 veckor?

Hur lång tid tog det?
Citera
2016-05-18, 20:33
  #592
Medlem
arakas avatar
Har problem med att använda mitt Mastercard på Amazon.
Fick det här meddelandet när jag försökte köpa e gift.

"We have removed your access to this account because we could not confirm your payment information. You will not be able to access your account or place orders with us until we confirm your information.
To resolve this issue, please send the information below to our secure fax line:
-- A copy of your statement for your Master Card ending in 33, including the billing address.
-- Your name, phone number, and the email address registered to your Amazon.com account."

Någon som råkat ut för detta?
Citera
2016-05-20, 12:32
  #593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Har problem med att använda mitt Mastercard på Amazon.
Fick det här meddelandet när jag försökte köpa e gift.

"We have removed your access to this account because we could not confirm your payment information. You will not be able to access your account or place orders with us until we confirm your information.
To resolve this issue, please send the information below to our secure fax line:
-- A copy of your statement for your Master Card ending in 33, including the billing address.
-- Your name, phone number, and the email address registered to your Amazon.com account."

Någon som råkat ut för detta?

När detta händer har Amazons statistikmotorer flaggat för något ovanligt. Har du köpt varor till din hemadress förut innan du köpte e-gift? Använde du samma kreditkort då? Att ditt konto blir blockerat är däremot ovanligt, så du måste ha haft otur. Det enda sättet att lösa problemet är att följa instruktionerna som du fick per e-post.
Citera
2016-05-20, 17:28
  #594
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipkvist
När detta händer har Amazons statistikmotorer flaggat för något ovanligt. Har du köpt varor till din hemadress förut innan du köpte e-gift? Använde du samma kreditkort då? Att ditt konto blir blockerat är däremot ovanligt, så du måste ha haft otur. Det enda sättet att lösa problemet är att följa instruktionerna som du fick per e-post.
Nej jag har faktiskt aldrig handlat på Amazon tidigare. Däremot har jag använt kortet på bla Neteller och Paypal utan problem.
Citera
2016-05-20, 17:37
  #595
Medlem
SpiritInTheSkys avatar
Nån som beställt snacks från Amazon? Funderar starkt på Heinze ketchup chips men vet samtidigt inte om jag vill vara "den" killen.
Citera
2016-05-20, 22:44
  #596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Nej jag har faktiskt aldrig handlat på Amazon tidigare. Däremot har jag använt kortet på bla Neteller och Paypal utan problem.

I ditt fall är problemet enkelt löst genom att följa anvisningarna i e-postmeddelandet. Andra förstagångsköpare rekommenderas att först köpa en vara till sin egen hemadress innan inköp av e-gift (och använda samma kreditkort). Visst är det besvärligt, men 99% av kunderna köper en vara innan man köper e-gift, så väldigt få råkar ut för ditt problem. Du hade otur helt enkelt.
Citera
2016-05-21, 00:06
  #597
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipkvist
I ditt fall är problemet enkelt löst genom att följa anvisningarna i e-postmeddelandet. Andra förstagångsköpare rekommenderas att först köpa en vara till sin egen hemadress innan inköp av e-gift (och använda samma kreditkort). Visst är det besvärligt, men 99% av kunderna köper en vara innan man köper e-gift, så väldigt få råkar ut för ditt problem. Du hade otur helt enkelt.
Så banken ställer upp på detta och skickar infon till Amazon?
Citera
2016-05-22, 19:21
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Så banken ställer upp på detta och skickar infon till Amazon?

Prova med det. Annars kan du skriva ut ditt kontoutdrag själv och skicka till dem. Det viktiga är att din adress framgår.
Citera
2016-06-18, 16:03
  #599
Avstängd
Synnies avatar
Vet någon om ett paket som är kanske 4dm x 4dm hamnar direkt utanför dörren eller hos posten?
Citera
2016-06-18, 16:23
  #600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synnie
Vet någon om ett paket som är kanske 4dm x 4dm hamnar direkt utanför dörren eller hos posten?

Det går inte att svara på utan mer information. På Amazon (oavsett om det är Amazon.de eller Amazon.com) finns det många företag som säljer sina varor, förutom Amazon själva. Hur varan fraktas beror alltså på säljaren.

Inga varor hamnar utanför dörren om du inte tecknat avtal med fraktbolag (DHL, UPS, Posten). Om du vill ha varorna utanför dörren, rekommenderas en paketbrevlåda samt att du tecknar avtal med ovanstående fraktbolag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback