Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-04, 09:11
  #1105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Precis, alltid kul när man får lyssna på bra musik på tvn. Dokumentären var väl ingen höjdare men den handlade bara om att av deras album.

Som enligt många betraktas som deras bästa album.
Citera
2017-08-09, 00:53
  #1106
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Som enligt många betraktas som deras bästa album.
Jo, bra album heltklart. Men deras bästa är då enligt mig Sabbath bloody sabbath.
Citera
2017-08-09, 02:41
  #1107
Medlem
Geomeisters avatar
Något jag upptäckt lite här och där är hur självaste Sabotage inte bara räknas ibland bandets klassiska verk utan rent av deras bästa. Smaka på den!

Dagens Sabbath - Dear Father.
Citera
2017-08-25, 10:41
  #1108
Medlem
Eternal Idol var godkänd men inte mer med Tony Martin, lyssnade på deluxe edition häromdagen, Ray Gillen är bästa sångaren Black Sabbath haft, rösten är vackrare än Dios men lika kraftfull, Eternal Idol blir överlag ett mycket bra album med Ray Gillen på sång.

Lyssnade på Sabbaths koncert i Karlshamn som p3 sände 1995, Tony lät sunkigt. Bäst med Tony på sång är live in Moscow 1989, hela bandet är i toppform.
Citera
2017-08-31, 22:00
  #1109
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Eternal Idol var godkänd men inte mer med Tony Martin, lyssnade på deluxe edition häromdagen, Ray Gillen är bästa sångaren Black Sabbath haft, rösten är vackrare än Dios men lika kraftfull, Eternal Idol blir överlag ett mycket bra album med Ray Gillen på sång.

Lyssnade på Sabbaths koncert i Karlshamn som p3 sände 1995, Tony lät sunkigt. Bäst med Tony på sång är live in Moscow 1989, hela bandet är i toppform.

Enda problemet är väl att det inte är "riktiga" Black Sabbath.
Citera
2017-09-01, 18:01
  #1110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Enda problemet är väl att det inte är "riktiga" Black Sabbath.
Inget problem för mig. 1989 live in Moscow så var det bara Iommi från originalbandet, utmärkt koncert, ljudinspelning finns bara medioker men lyssnar ändå gärna på den, spolar förbi mellansnacket som är enda dåliga.

En utav bästa live med Sabbath är också bara med en originalmedlem Ozzy - Speak Of The Devil, den finns dock med utmärkt inspelning, enda dåliga är som vanligt mellansnacket med pundarozzy som sluddrande frågar publiken "is everybody high"?.
__________________
Senast redigerad av Persetan 2017-09-01 kl. 18:06.
Citera
2017-10-13, 22:50
  #1111
Medlem
Geomeisters avatar
Har haft The Eternal Idol ett bra tag och gillar den. Enda riktiga kritiken jag har emot skivan är att det kan bli lite väl mycket samma-samma. Liknande längd och tempo på låtarna. Nyligen köpte jag dock skivan Tyr. En skiva som inte är helt olik The Eternal Idol, men med bättre variatation och är kanske ett starkare album när allt kommer omkring.

Visst. Jag vet att "Ozzy" är riktiga Black Sabbath och att Dio är den ikoniska efterträdaren, men är det det vilka medlemmar som är med eller själva musiken man ska bedöma? Förutom att vissa riff kunde haft aningen bättre punch och att några solon kunde vara mer distinkta gillar jag detta album. Kommer sannolikt lyssna mer på denna skivan än flertalet andra i framtiden!
Citera
2017-11-04, 15:04
  #1112
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Har haft The Eternal Idol ett bra tag och gillar den. Enda riktiga kritiken jag har emot skivan är att det kan bli lite väl mycket samma-samma. Liknande längd och tempo på låtarna. Nyligen köpte jag dock skivan Tyr. En skiva som inte är helt olik The Eternal Idol, men med bättre variatation och är kanske ett starkare album när allt kommer omkring.

Visst. Jag vet att "Ozzy" är riktiga Black Sabbath och att Dio är den ikoniska efterträdaren, men är det det vilka medlemmar som är med eller själva musiken man ska bedöma? Förutom att vissa riff kunde haft aningen bättre punch och att några solon kunde vara mer distinkta gillar jag detta album. Kommer sannolikt lyssna mer på denna skivan än flertalet andra i framtiden!

Problemet de hade efter att Ozzy slutade i bandet, var att de lät som vilket annat Heavy metal band som helst. Exempelvis skulle albumet The Eternal Idol lika gärna kunna ha getts ut av Rainbow eller vilket annat liknande band som helst.
Känns inte så typiskt Sabbath.
På Ozzy-eran så hör man allra bäst det som kännetecknar Sabbath, och vad som fick dem att bli det mest influerande metalbandet någonsin. På 80-talet blev det mer åt stereotyp-hårdrock. Personligen anser jag att Heaven & Hell var den sista Sabbath skivan som var bra (bortsett från 13).
__________________
Senast redigerad av Adelaide 2017-11-04 kl. 15:06.
Citera
2017-11-12, 14:59
  #1113
Medlem
Geomeisters avatar
Nu verkar det som att Black Sabbath verkligen är slut. Av det jag hört verkar Geezer Butler ointresserad främst för att han själv börjar märka sin ålder. Kommer dom kunna leverera något värdigt i framtiden? Tony Iommi känns lite öppen för t.ex. enstaka spelningar och vem vet ifall det blir nya medlemmar i ny uppställning. Ozzy Osbourne verkar känna sig relativt färdig, men det känns som inget i hans karriär någonsin hängt på honom själv (i positiv och negativ mening).

Nu drar Ozzy Osbourne ut med en sista lång världsturné. Någon som är sugen på att se gubben fortfarande? Gick förbi skivstånd idag och kunde inte passera utan att köpa No More Tears
Citera
2017-11-12, 15:10
  #1114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Nu verkar det som att Black Sabbath verkligen är slut. Av det jag hört verkar Geezer Butler ointresserad främst för att han själv börjar märka sin ålder. Kommer dom kunna leverera något värdigt i framtiden? Tony Iommi känns lite öppen för t.ex. enstaka spelningar och vem vet ifall det blir nya medlemmar i ny uppställning. Ozzy Osbourne verkar känna sig relativt färdig, men det känns som inget i hans karriär någonsin hängt på honom själv (i positiv och negativ mening).

Nu drar Ozzy Osbourne ut med en sista lång världsturné. Någon som är sugen på att se gubben fortfarande? Gick förbi skivstånd idag och kunde inte passera utan att köpa No More Tears

I mina öron, en av hans bästa soloskivor.
Citera
2017-11-17, 12:57
  #1115
Medlem
Geomeisters avatar
The End kom ut idag. Bandets sista spelning någonsin i Birmingham. I has it
Citera
2017-11-17, 14:37
  #1116
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
The End kom ut idag. Bandets sista spelning någonsin i Birmingham. I has it
Fanns ute tidigare än så!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback