2019-02-25, 22:32
Medlem
Råkade köpa Guinness idag. Var mycket dyrare än alla andra öler, eller så var det bara bartendern som lurade mig, men i alla fall, vad är meningen med denna öl? Bartendern hällde upp från nyöppnad aluminiumburk, men det var fan ingen kolsyra. Är det meningen? Varför skulle man gilla denna ölen? Eller hällde han bara upp fel?
Citera
2019-02-25, 22:57
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proterozoikum
Råkade köpa Guinness idag. Var mycket dyrare än alla andra öler, eller så var det bara bartendern som lurade mig, men i alla fall, vad är meningen med denna öl? Bartendern hällde upp från nyöppnad aluminiumburk, men det var fan ingen kolsyra. Är det meningen? Varför skulle man gilla denna ölen? Eller hällde han bara upp fel?

Hade du tidtagaruret med dig? Det ska ta 119.5 sekunder att hälla upp den perfekt. Dock osäker om detta gäller burk men definitivt från tapp.

OnT: Bor själv på Irland sedan några år tillbaka och måste instämma i att det spelar stor roll även här hur bra en öl smakar (inte bara Guiness) beroende på åtgången på puben. Här tar det alltid runt 2 minuter att få den upphälld och klar, att bara tappa upp den är inte tänkbart.

Förresten, är det alkoholistvarning om man har tagit fram ett dryckesschema för det vanliga sammanträdet på fredagar?
Citera
2019-02-26, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Köpte en av varje. Smakar ganska gott faktiskt. Vad är det som ligger i burken?

Uppdatering. Burken var helt klart godare.

Innehåller en gaspatron!

Något lägre alkoholhalt i burken mot flaskan. Jag tycker också att Guiness på burk är godare.
Citera
2019-02-26, 12:00
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Innehåller en gaspatron!

Något lägre alkoholhalt i burken mot flaskan. Jag tycker också att Guiness på burk är godare.

Brukar också köpa burkar. Klart godkänt och smarrig omväxling från alla Arboga 10,2
Citera
2020-06-23, 22:05
Medlem
Bertil85s avatar
Drack på midsommardagen Guinness blandat med mouserande vin.

Black velvet kallas den drinken och för er som gillar Guinness pröva denna drink.
Säkert vad folk kallar för acquired taste. Smakar sur/vin/stout.
Den blev godare efter första klunken för nu vet vi vad man får.
Åtminstone med det vmousrenade vinet till.

Tjohejs.
Senast redigerad av Bertil85 2020-06-23 kl. 22:10.
Citera
2025-04-20, 00:54
Medlem
Bertil85s avatar
Guinness är 6%. Dem säljer skit ifrån Irland. Guinness ska innehålla 6% alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in