2020-12-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Från deras FB 28/11 -2020:

Mikael
-Vart i Stockholm kan man köpa era produkter ?

Stabbur-Makrell
-Hei Mikael, våre produkter er dessverre ikke å finne i Stockholm foreløpig, beklager å måtte skuffe deg.

Det fetade fattar jag dock inte!

behöva göra dig besviken
Citera
2020-12-12, 19:28
Medlem
Sladdarens avatar
Smörgåsgrill

2 formbröd

Stek ruccola och bladspenat i lite olja med riven vitlök som du justerar och lite citron

Bryn brödet med lite smör på en sida som ska vara inåt, insidan

Smöra brödet

Lägg på ost makrill i tomatsås, stekt sallad, och ost igen

Pressa ihop dubbelmackan i en smörgåsgrill

Strössla över pizzakrydda mellan tummen och pekfingret. Ev chilisås, ketshup på nåt tunt lager
Citera
2020-12-12, 19:34
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Strössla över pizzakrydda mellan tummen och pekfingret. Ev chilisås, ketshup på nåt tunt lager
Pizzakrydda = Oregano eller?
Ska man ha ketchup/chilisås på utsidan av brödet?!
Senast redigerad av Dr.Kati 2020-12-12 kl. 19:38.
Citera
2020-12-12, 19:40
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Förvisso är makrill i tomatsås gott, men det är ju så lite bang for the buck. En burk räcker ju bara till 4-5 hårdmackor...
4-5? Det var snålt med pålägg. Hos mig blir det knappt två. Men jag är också en sovelhund.
Citera
2020-12-13, 09:49
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Pizzakrydda = Oregano eller?
Ska man ha ketchup/chilisås på utsidan av brödet?!

Ja, det är ett flexibelt recept ifall man vill ha hetta (mild chilisås) eller mer sötma som ketchup.
Det gör ingen större skillnad ifall det är innanför mackan eller utanpå men det är lättare att justera om man lägger på det i efterhand

Likaså som man kan välja vilken ost som helst eller flera ostar i mackan

Pizzakrydda eller oregano

Prova flera varianter :-) och sen känner du efter var i flexibilteten du hittar rätt för dina smaklökar genom att göra en bunt grillade dubbelmackor av makrill.

Finns nog även andra sallader, grönsaker du kan steka upp som funkar att sen finhacka lite grann, tex wokgrönsaker men man vill ha lite vitlök i tycker jag, det lyfter smaken

https://www.google.com/search?q=wokg...w=1536&bih=722

Eller ännu en grillad makrill-macka recept där du i detta fall lägger i ca 50% makrill i tomatsås antingen i grönsaksomeletten eller utanpå och tar bort skinkan ;-) .Länk nedanför. Det fina är att makrill i tomatsås funkar till så mycket

Korean Street Toast - Food Wishes

https://www.youtube.com/watch?v=Og1c...2LwAKH&index=2
Citera
2021-01-17, 21:59
Medlem
Har Lidl slutat med Nixes makrill? Den har varit slut där ett tag och inte fyllt på med mer. Är den enda sorten som är ätbar sedan Coop flyttade produktionen till Lettland.
Citera
2021-01-30, 00:32
Medlem
JerryCottons avatar
Praise The Lord!!! Makrill i den kryddiga tomatsåsen (singelpack) är tillbaka på Lidl! Den var borta allt för länge! Var tvungen att smälla i mig en burk på stående fot!
Senast redigerad av JerryCotton 2021-01-30 kl. 00:39.
Citera
2021-01-31, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Praise The Lord!!! Makrill i den kryddiga tomatsåsen (singelpack) är tillbaka på Lidl! Den var borta allt för länge! Var tvungen att smälla i mig en burk på stående fot!

Låter prima, var förbi Lidl just därför och köpte en burk med vad jag hoppas är den kryddiga, fanns 2 varianter med i princip samma utgångsdatum så tog den där innehållsförteckningen innehöll *kryddor också. Den andra hade bara makrill, tomat och salt som ingrediens. Blir förhoppningsvis lyxfrukost imorgon...
Citera
2021-01-31, 18:01
Medlem
Perfekt när man är fyllesjuk - en burk vitlök en burk makrill en limpa rostat bröd
Citera
2021-01-31, 18:03
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Låter prima, var förbi Lidl just därför och köpte en burk med vad jag hoppas är den kryddiga, fanns 2 varianter med i princip samma utgångsdatum så tog den där innehållsförteckningen innehöll *kryddor också. Den andra hade bara makrill, tomat och salt som ingrediens. Blir förhoppningsvis lyxfrukost imorgon...
Ni får gärna skriva vad dessa burkar heter, fanns flera sorter när jag var på Lidl sist. (Blev ingen burk alls då jag var tveksam till kvalitén)
Citera
2021-01-31, 18:08
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Ni får gärna skriva vad dessa burkar heter, fanns flera sorter när jag var på Lidl sist. (Blev ingen burk alls då jag var tveksam till kvalitén)
Märket är väl Nixe?
Citera
2021-01-31, 18:15
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Märket är väl Nixe?
Tack! Skall kika efter Nixe nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera