2009-02-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermannen2009
Det var bara exempel. Självklart så finns det andra lika intelligenta muslimer som håller med dem och är ärliga i hur de porträtterar islam.

Så finns det andra som t.ex. jag som är ärliga i hur vi porträtterar islam, och jag tror att den delen du pratar om är en minioritet

Citat:
Diverse madrassas, islamska lärda etc.

Madrassa är det arabisk ordet för skola (grundskolan) och jag tror sällan skolor uppmuntrar elever att förra våld mot någon/något.

Citat:
Det finns oerhört många som uppmuntrar till kamp mot kuffr, även här i Sverige och Europa.

När var det sist någon gick på dig eller kollade konstigt på dig för att du inte var muslim?

Edit: typo
Senast redigerad av Flamebolt 2009-02-14 kl. 23:02.
Citera
2009-02-14, 22:55
Medlem
Lasermannen2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamebolt
Så finns det andra som t.ex. jag som är ärliga i hur vi porträtterar islam, och jag tror att den delen du pratar om är en minioritet

Hur kan du vara ärlig när du inte prioriterar kampen mot kuffr?

Citat:
Madrassa är det arabisk ordet för skola (grundskolan) och jag tror sällan skolor uppmuntrar elever att förra våld mot någon/något.

Powell: Madrassas breeding grounds of terrorists
http://www.jihadwatch.org/archives/001120.php

Finns många fler exempel om man ägnar lite tid åt att googla diverse kombinationer som madrassa + jihad, madrassa + militant etc.

Citat:
När var det sist någon gick på dig eller kollade konstigt på dig för att du var muslim?

Aldrig såklart, jag är inte muslim.
Citera
2009-02-14, 23:17
Medlem
Citat:
Hur kan du vara ärlig när du inte prioriterar kampen mot kuffr?

Powell: Madrassas breeding grounds of terrorists
http://www.jihadwatch.org/archives/001120.php

Finns många fler exempel om man ägnar lite tid åt att googla diverse kombinationer som madrassa + jihad, madrassa + militant etc.

Aldrig såklart, jag är inte muslim.

Jag har ändrat på frågan till det jag verkligen menade.
Att prioritera kamp är inte ärlighet, vad har de med ärlighet och göra?
Citera
2009-02-14, 23:43
Medlem
Lasermannen2009s avatar
Citat:
Jag har ändrat på frågan till det jag verkligen menade.
Att prioritera kamp är inte ärlighet, vad har de med ärlighet och göra?

Det är oärligt att tona ned någonting så fundamentalt som jihad mot kuffr just för att man är politiskt korrekt eller inte kan någonting om sin egen religion, typ som "flygande mattan" gör.
Citera
2009-02-15, 09:03
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Det är oärligt att tona ned någonting så fundamentalt som jihad mot kuffr just för att man är politiskt korrekt eller inte kan någonting om sin egen religion, typ som "flygande mattan" gör.
Jaja men du som är så duktig och minsann vet vad det handlar om, ta och läs på lite vad Jihad innebär, för det verkar du har glömt i ordflödet ditt.

http://www.iiie.net/node/33
Citera
2009-02-15, 09:13
Medlem
Dags avatar
Flygande mattan har en ond uppfattning. En ond tro och en lömsk ande svävar inne i hennes kärleklösa tomma skalle.
Citera
2009-02-15, 09:32
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Flygande mattan har en ond uppfattning. En ond tro och en lömsk ande svävar inne i hennes kärleklösa tomma skalle.
'
Men vad söt du är då idag, tja inte kanske bara idag då. Ska du inte gå i mässan, det är söndag och allt? Lyssna lite till Guds ord, jag tror det kan vara nyttigt för dig. Ha en superbra dag, Dag!
Citera
2009-02-15, 09:36
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
'
Men vad söt du är då idag, tja inte kanske bara idag då. Ska du inte gå i mässan, det är söndag och allt? Lyssna lite till Guds ord, jag tror det kan vara nyttigt för dig. Ha en superbra dag, Dag!
Får försöka undvika folksamlingar nu när muslimer tycker det är okey att spränga sig själv i luften så att kvinnor och barn flyger i tusen bitar runt omkring.
Citera
2009-02-15, 09:40
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Får försöka undvika folksamlingar nu när muslimer tycker det är okey att spränga sig själv i luften så att kvinnor och barn flyger i tusen bitar runt omkring.
Du har vaknat på fel sida, det hör jag nu. Ta nu hand om dig och ta en sväng till mässan och kolla läget där.
Citera
2009-02-15, 09:44
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
Du har vaknat på fel sida, det hör jag nu. Ta nu hand om dig och ta en sväng till mässan och kolla läget där.
Å, din luring! Du försöker allt lura in mig i en folksamling så att du kan spränga sönder folk så att jag får blod på min fina söndags-gå-bort-kostym. Nä du, mig lurar du inte så lätt.

Och förrästen så är jag inte kristen, jag tror ju på Jesus.
Citera
2009-02-15, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Jag skulle tro att svenska muslimers mål här i livet är precis desamma som svenska kristnas, svenska judars, svenska wiccaners, svenska buddhisters, svenska hinduers och svenska asadyrkares;

Villa, vovve, vagga, vigselring och Volvo.

Var det något mer du ville veta?

Varför håller muslimer käft och lyser med sin frånvaro när hatiska wahhabiter härjar och för deras talan?

Jag skulle bli förbannad om nån svensk sa vi svenskar eller oss svenska och förde min talan i något jag inte håller med om

Och varför tar muslimer åt sig när man är noga att säga att några muslimer är exremister?
Citera
2009-02-15, 10:14
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Å, din luring! Du försöker allt lura in mig i en folksamling så att du kan spränga sönder folk så att jag får blod på min fina söndags-gå-bort-kostym. Nä du, mig lurar du inte så lätt.

Och förrästen så är jag inte kristen, jag tror ju på Jesus.
Men snälla Dag, varför ska du alltid tro det värsta? Du låter lite paranoid nu faktiskt. Det är ju välmenande ord att du ska gå och lyssna till Herrens ord. Jag vet att man ska göra det på söndagarna, så lite koll har jag nog allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in