2009-02-14, 20:29
Medlem
dag

jag skrev precis under vad andledningen är, läs innan du börjar prata
Citera
2009-02-14, 20:29
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Förut skrev du bland annat:

Så den bilden du får av muslimer och islam är med andra ord från Media (Tv,m tidningar osv). Det är alltså enligt dig media som föder dig med bilder om islam och muslimer. Samtidigt som du i ett annat inlägg påstår att media framställer islam som from och missfårstådd.

Kan det möjligtvis vara så att media är schizofren?

Media MÅSTE förstås rapportera om 100 pers sprängs i luften på Bali, eller om två flygplan kör in i varsin skyskrapa.

Men det är ingen hemlighet att media, åtminstone i Sverige, är gravt vänstervriden och PK. Om du inte märkt detta så måtte du ha levt under en sten de senaste åren.
Citera
2009-02-14, 20:44
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
Då har media uppfostrat dig väl.

Men det visar sig ju alltid vara en muslim också när jag tänker så.

Citat:
Antagligen för att man inte när det gäller sådana terrordåd sätter ut 'jude', 'kristen', 'buddist', 'ateist', 'agnostiker' osv. Vilket givetvis är mycket effektivt att 'alla som begår våldshandlingar, mord, våldtäkter osv är muslimer'. Går liksom inte att komma till någon annan slutsats. Dvs det finns inga andra som begår brott. Så media har uppfostrat oss väl.

Du antyder alltså att de primitiva terrordåd som begås av muslimer begås minst lika ofta av judar och kristna osv?

Citat:
Det stämmer att stening är en del av islamisk lag. Jag är medveten om att de flesta tycker det är primitivt och grymt.

Och det tycker inte du?

Citat:
Halal-slakt, ja jag vet inte. Jag tycker inte när jag ser en att det är grymmare än det som kan ske med svenska djur. Utan tvärtom. Djuret behandlas värdigt före slutet, och de dör fort. Så jag kan inte säga att halal-slakt är grymmare. Sen kan man tycka att slakt överhuvudtaget inte är så kul förstås. Men nu är ju naturen sådan att vi har givits bla djur som är oss till nytta, och vi måste ju slakta dem före vi ska äta dem i alla fall.

Jag äter själv kött och håller med om att slakt är ofrånkomligt, men som jag förstått det så skär man i och med halal-slakt halsen av djuret och låter det blöda till döds under några minuter. Sverige har väl en halal-slakt light, dvs inte fullt så grym version, men det är andra melodier i Mellanöstern ....

[quote=flygande mattan]Det förekommer hustrumisshandel överallt. Alla förbjuder det men det förekommer ändå tyvärr.

Men det där är ju att om inte skylla ifrån sig så flytta fokus från problemet. Hustrumisshandel är ju så mycket vanligare inom arabkulturen än hos Svensson. Visst kan man hävda att det förekommer överallt, vilket det gör, men det är en jättestor skillnad på både antal och grymhet. Jag försöker ta reda på varför, du sopar problemet under mattan genom att peka på andra som utför det.

Citat:
Hedersmord är inte något som islamisk lag tillåter, utan det är en otäck sed som grundar sig i kulturella aspekter.

Ok.

Citat:
Så ha även här i tanken, att även om det förespeglas för oss att terrorism skulle vara tillåtet - bara för att det finns muslimer som utför det - så betyder inte det att det är tillåtet, då kan man inte säga som du gör att det är tillåtet i Islam.

Återigen, jag säger bara vad jag ser, och vill ta reda på varför det är så. Jag tror säkert att det finns hur många rekorderliga muslimer som helst därute, som aldrig skulle hänfalla till terrorism. Dock måste jag spontant säga att muslimer som grupp är förbannat dåliga på att ta avstånd från terrorism som begås i religionens namn. Om JAG hade varit en fredsälskande muslim och någon hade ihjäl 100 pers i min religions namn, så hade jag gjort ett jävla liv för att förklara för andra att jag inte hade något med denna att göra. Men varje gång ett terrordåd sker så är muslimerna bara måna om att man inte ska kritisera islam, man tar aldrig till fullo avstånd från terrorism. Det är denna dubbelmoral som gör att många, däribland jag, inte känner tillit inför islam.

Citat:
Eftersom det mesta du tog upp inte har med Islam att göra, så kan jag inte dra den slutsatsen. Utan att det handlar om människor som valt att inte följa Islams regler och moraliska aspekter - det är därför de tycker det är ok att ägna sig åt terrorism, hustrumisshandel, hedersmord osv.

När hörde du senast om ett självmordattentat av en hindu? En buddhist? En jude? En kristen?

Citat:
Som jag redan skrev det är inte ting föreskrivna och påbjudna av Islam. Att däremot få de som håller på med sånt att ändra sig, jag skulle vilja säga 'lev som ni lär'. Låter enkelt men det kräver att man inte ger efter för begär av olika slag för att nå dit och som innebär att andras rättigheter överträds, att inte fokusera på egot i första hand och därmed låta det ge upphov till förtryck av andra. Som sagt leva som Islam lär.

Jag är inte övertygad om islam som helhet. Möjligt att arabkulturen har flytit över alltförmycket och blurrar ut gränserna mellan vad som är islam och vad som är Mellanöstern för mig som svenne. Men det finns en hel del självrannsakan att göras innan islam kan bli en accepterad del av västvärlden.
Citera
2009-02-14, 21:16
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
De vill orena den svenska genpoolen så mycket som möjligt, givetvis.
Tror inte muslimer bryr sig så mycket om "den svenska genpoolen" faktiskt, eller någon annan genpool för den delen. Det handlar om kulturell och religiös imperialism framför allt. De tusen senaste åren har kristendomen stått för detta, nu är det Islam.
Citera
2009-02-14, 21:25
Medlem
Lasermannen2009s avatar
Det eviga målet för en muslim är att spränga ihjäl sig själv och så många oskyldiga som möjligt i sin kamp mot kuffr. En muslim som förnekar att islam är en blodtörstig stammreligion är ingen äkta muslim och är i sanning mycket outbildad. Ta bin Laden som exempel eller Ayman al-Zawahiri, båda välutbildade och talförda människor (al-Zawahiri är t.o.m. läkare), inte sitter de på internetforum och hycklar om sin religion - de gör vad varje sann muslim uppmuntras till att göra - föra kamp mot de otrogna.
Citera
2009-02-14, 21:45
Medlem
flygande mattans avatar
237

Citat:
Du antyder alltså att de primitiva terrordåd som begås av muslimer begås minst lika ofta av judar och kristna osv?
Men visst begår andra också terrordåd? Men handen på hjärtat? Är det inte så att det inte kallas för terrorism? Utan antingen 'självförsvar' eller rakt av döda bara?

Citat:
Och det tycker inte du?
Mycket hårt straff. Vad det säger mig är, låt bli att begå brott. Det är som ett avskräckande exempel för mig.

Citat:
Jag äter själv kött och håller med om att slakt är ofrånkomligt, men som jag förstått det så skär man i och med halal-slakt halsen av djuret och låter det blöda till döds under några minuter. Sverige har väl en halal-slakt light, dvs inte fullt så grym version, men det är andra melodier i Mellanöstern ....
Nej inte skär, då vet man inte vad man gör! Man ska snitta. Kniven måste vara skarpslipad, så att endast ett snitt läggs, och det läggs mellan 2:a och 3:e halskotan om jag nu minns rätt i numreringen. Så den som kan ska slakta, inte kreti och pleti.

Citat:
Men det där är ju att om inte skylla ifrån sig så flytta fokus från problemet. Hustrumisshandel är ju så mycket vanligare inom arabkulturen än hos Svensson. Visst kan man hävda att det förekommer överallt, vilket det gör, men det är en jättestor skillnad på både antal och grymhet. Jag försöker ta reda på varför, du sopar problemet under mattan genom att peka på andra som utför det.
Jag skyller inte ifrån mig, utan konstaterar hur det är. Även svensk lag förbjuder hustrumisshandel, men kolla statistiken hur den ser ut. Kolla kvinnohusen osv. Så bara för att det är förbjudet, som det även är i Islam, så innebär det inte att människor gör som det är givet. Det är det som jag ville få fram.

Nu pratar du araber helt plötsligt, varför det? Vet du att endast ca 20 procent av muslimerna är araber? Dvs ca 80 procent av oss andra muslimer är icke-araber. Rätt intressant siffra inte sant?

Citat:
Återigen, jag säger bara vad jag ser, och vill ta reda på varför det är så. Jag tror säkert att det finns hur många rekorderliga muslimer som helst därute, som aldrig skulle hänfalla till terrorism. Dock måste jag spontant säga att muslimer som grupp är förbannat dåliga på att ta avstånd från terrorism som begås i religionens namn. Om JAG hade varit en fredsälskande muslim och någon hade ihjäl 100 pers i min religions namn, så hade jag gjort ett jävla liv för att förklara för andra att jag inte hade något med denna att göra. Men varje gång ett terrordåd sker så är muslimerna bara måna om att man inte ska kritisera islam, man tar aldrig till fullo avstånd från terrorism. Det är denna dubbelmoral som gör att många, däribland jag, inte känner tillit inför islam.
Men då lägger du ju, återigen, skulden på Islam, när du faktiskt här säger att du blir förbannad på muslimerna som håller käften. Du verkar ha lite svårt att skilja på 'Islam' (religionen) och 'muslim' (utövare av Islam).

Citat:
När hörde du senast om ett självmordattentat av en hindu? En buddhist? En jude? En kristen?
Det lär knappast benämnas som själmordsattentat utifrån en religiös titel i alla fall. Så det får jag nog aldrig höra tror jag. Tror det endast tas upp som 'mord' kort och gott. Och ingen direkt uppföljning heller.

Citat:
Jag är inte övertygad om islam som helhet. Möjligt att arabkulturen har flytit över alltförmycket och blurrar ut gränserna mellan vad som är islam och vad som är Mellanöstern för mig som svenne. Men det finns en hel del självrannsakan att göras innan islam kan bli en accepterad del av västvärlden.
Som jag skrev, endast ca 20 procent av muslimerna är araber, så egentligen - vad är det vi snackar om här?

Vad innebär självrannsakan i lite mer ordalag?
Citera
2009-02-14, 21:50
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermannen2009
Det eviga målet för en muslim är att spränga ihjäl sig själv och så många oskyldiga som möjligt i sin kamp mot kuffr. En muslim som förnekar att islam är en blodtörstig stammreligion är ingen äkta muslim och är i sanning mycket outbildad. Ta bin Laden som exempel eller Ayman al-Zawahiri, båda välutbildade och talförda människor (al-Zawahiri är t.o.m. läkare), inte sitter de på internetforum och hycklar om sin religion - de gör vad varje sann muslim uppmuntras till att göra - föra kamp mot de otrogna.
Det finns olika sätt att göra Jihad på om du inte vet det. Det är ni icke muslimer som tror att det endast handlar om vapen. Ack så fel ni har.
Citera
2009-02-14, 21:54
Medlem
Lasermannen2009s avatar
Citat:
Det finns olika sätt att göra Jihad på om du inte vet det. Det är ni icke muslimer som tror att det endast handlar om vapen. Ack så fel ni har.

Jag har inte påstått att jihad är begränsat till fysiskt våld. Läs vad jag skriver istället för att fantisera ihop någonting nytt. Min poäng är att det fysiska kriget mot kuffr är ett mycket viktigt och prioriterat krig inom den rättroende delen av islam, och det går knappast att förneka att dessa fundamentalistiska rörelser kontinuerligt drar till sig nya medlemmar som är redo att dö för jihads skull.

Hur kommer det sig att rättroende muslimer är redo att spränga sig i luften? Hur kommer det sig att några av världens mest ortodoxa islamska grupperingar är inriktade på just våld mot otrogna?
Citera
2009-02-14, 22:05
Medlem
Citat:
Det eviga målet för en muslim är att spränga ihjäl sig själv och så många oskyldiga som möjligt i sin kamp mot kuffr.

Det finns över en miljard muslimer så om alla sprängde sig själva och tog med sig 5-6 pers då borde ju jorden var tomt på folk, när var sist du var med om en explosion?

Citat:
En muslim som förnekar att islam är en blodtörstig stammreligion är ingen äkta muslim och är i sanning mycket outbildad.

Vem är du för att bästa vem som är riktig muslim och outbildad, för att vara en riktig muslim så måste du följa de "fem pelarna" <--- googla det, fråga inte

Citat:
Ta bin Laden som exempel eller Ayman al-Zawahiri, båda välutbildade och talförda människor (al-Zawahiri är t.o.m. läkare),

Två personer ska få kontrollera din syn på muslimer (dessutom så tycker du att dem är välutbildade och talförda, wierd)

Citat:
inte sitter de på internetforum och hycklar om sin religion - de gör vad varje sann muslim uppmuntras till att göra - föra kamp mot de otrogna.

Vart uppmuntar muslimer att föra kamp mot de otrogna?
Citera
2009-02-14, 22:11
Medlem
flygande mattans avatar
Citat:
Jag har inte påstått att jihad är begränsat till fysiskt våld. Läs vad jag skriver istället för att fantisera ihop någonting nytt. Min poäng är att det fysiska kriget mot kuffr är ett mycket viktigt och prioriterat krig inom den rättroende delen av islam, och det går knappast att förneka att dessa fundamentalistiska rörelser kontinuerligt drar till sig nya medlemmar som är redo att dö för jihads skull.

Hur kommer det sig att rättroende muslimer är redo att spränga sig i luften? Hur kommer det sig att några av världens mest ortodoxa islamska grupperingar är inriktade på just våld mot otrogna?
Dumheter, hur kan du uttrycka det så? 'Inom den rättroende delen av Islam'? Det är väl inte du som bestämmer vad det är i så fall? Muslimer anser det vara Allah (swt) som bestämmer det. Ifall du undrar.

Så i vilka icke-muslimska länder för muslimer då krig mot icke-muslimer? Utkämpas det krig på svenska gator och torg? På tyska? På polska? Var utkämpas dessa krig?

Bra frågor. Jag vet inte varför man spränger sig i luften bland oskyldiga, eftersom självmord är förbjudet i Islam. Så vet inte hur de har tänkt i det fallet.
Citera
2009-02-14, 22:12
Medlem
Lasermannen2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamebolt
Två personer ska få kontrollera din syn på muslimer (dessutom så tycker du att dem är välutbildade och talförda, wierd)

Det var bara exempel. Självklart så finns det andra lika intelligenta muslimer som håller med dem och är ärliga i hur de porträtterar islam.

Citat:
Ursprungligen postat av Flamebolt
Vart uppmuntar muslimer att föra kamp mot de otrogna?

Diverse madrassas, islamska lärda etc. Det finns oerhört många som uppmuntrar till kamp mot kuffr, även här i Sverige och Europa.
Citera
2009-02-14, 22:15
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Tror inte muslimer bryr sig så mycket om "den svenska genpoolen" faktiskt, eller någon annan genpool för den delen. Det handlar om kulturell och religiös imperialism framför allt. De tusen senaste åren har kristendomen stått för detta, nu är det Islam.

Vilket är precis det jag säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in