2009-02-18, 20:01
Medlem
Lasermannen2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygande mattan
Det är rätt viktigt att förstå vad Sunnah är, utifrån ett teologiskt perspektiv. Och hur det hör tätt samman med Koranen. Då kan man knappast komma fram till slutsatsen personkult.

Du har läst Robert Morey's trams du med? Ja många Flashbackare tar den vägen. Läs gärna svar på det också, om du vågar vill säga,
Del 1 http://islam-svarar.se/pages/content/view/37/35/
Del 2 http://islam-svarar.se/pages/content/view/38/35/

Vad är en kulturförrädare för nåt?

1. Jag vet vad sunnah är, sunnah är en personkult kring Muhammed. Istället för att konstant hänvisa till "islam svarar" kan du ju ge dig på någonting så experimentellt som att försöka förklara varför sunnah inte är att jämställa med personkult.

2. En som överger sin kultur och är en överlöpare på fiendens sida, du t.ex.
Citera
2009-02-18, 20:19
Medlem
Muslimer i Sverige är 70% smuts som inte vet något om islam och skitungar som kommit till Sverige i ung ålder och på grund av en dålig uppväxt och brist på identitet gömmer sig bakom islam för att finna tillhörighet, vill man veta den riktiga meningen med islam så åker man till ett muslimsk land utan krig och tittar på folkets värderingar där.

Att titta på självmordsbombare och tro att alla muslimer är så är lika dumt som att tro att en person hoppar framför ett tåg för att han är vit och dricker kaffe varje morgon. Idioter finns överallt, läs för övrigt illustrerad vetenskaps nummer från december för att se hur självmordsbombare manipuleras.
Citera
2009-02-18, 20:46
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Muslimer i Sverige är 70% smuts som inte vet något om islam och skitungar som kommit till Sverige i ung ålder och på grund av en dålig uppväxt och brist på identitet gömmer sig bakom islam för att finna tillhörighet, vill man veta den riktiga meningen med islam så åker man till ett muslimsk land utan krig och tittar på folkets värderingar där.

Så det är bara i dessa länder man kan se "den riktiga meningen" med islam? DU avgör alltså vad den riktiga islam är, genom att dela ut egenskapen till de lyckade länderna?

"NU är det en Findus..."

Vilka är dessa lyckade länder nu igen?

Citat:
Att titta på självmordsbombare och tro att alla muslimer är så är lika dumt som att tro att en person hoppar framför ett tåg för att han är vit och dricker kaffe varje morgon. Idioter finns överallt, läs för övrigt illustrerad vetenskaps nummer från december för att se hur självmordsbombare manipuleras.

Vem har sagt alla muslimer är självmordsbombare?
Citera
2009-02-18, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Så det är bara i dessa länder man kan se "den riktiga meningen" med islam? DU avgör alltså vad den riktiga islam är, genom att dela ut egenskapen till de lyckade länderna?

"NU är det en Findus..."

Vilka är dessa lyckade länder nu igen?

Vem har sagt alla muslimer är självmordsbombare?

Vem som har sagt att alla muslimer är självmordsbombare? Jo, okunniga och ignoranta rasister.

Den riktiga islam bygger på fred och respekt inte på det motsatta.
Citera
2009-02-18, 20:57
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Dock är vägen till freden inte särskilt fredlig och respektfull.
Citera
2009-02-18, 21:01
Medlem
Lasermannen2009s avatar
Citat:

Trådens muslim, flygande mattan, har tidigare påstått att det är omöjligt att avgöra vilken variant av islam som är "den riktiga".
Citera
2009-02-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermannen2009
Trådens muslim, flygande mattan, har tidigare påstått att det är omöjligt att avgöra vilken variant av islam som är "den riktiga".

Vem fan bryr sig om en idiot vid namnet flygande mattan säger. Islam går inte ut på att döda folk och få alla att tycka lika, alla väljer sin väg, det är därför helvetet finns. Det är en väldigt stor grej i mellanöstern just nu där imamer och respektabla män inom islam predikar om att man skall försöka få västvärlden att förstå det sanna islam då denna religion smutskastats så in i helvete av massor med huvudlösa idioter. Personer som Usama Bin Laden och annat kräk är mer hatade än något annat, av personer som är riktiga muslimer, ingen riktig muslim är nöjd med vad dessa idioter gör i religionens namn.
Citera
2009-02-18, 21:25
Medlem
237s avatar
Citat:
Vem som har sagt att alla muslimer är självmordsbombare? Jo, okunniga och ignoranta rasister.

Jaha, jag trodde det var någon i denna tråden eftersom du tog upp det.

Blåbärssoppa är gott.

Citat:

Ja, respekt och fred är ju bland de första orden som poppar upp i skallen när man hör islam. Även kunskap, förståelse och tolerans är andra självklara ledord.

Tänk om buddhister kunde lära sig att vara lika fredliga och respektfulla som ni muhammedaner. Då hade världen varit mycket trevligare.
Citera
2009-02-18, 21:31
Medlem
Citat:
Jaha, jag trodde det var någon i denna tråden eftersom du tog upp det.

Blåbärssoppa är gott.

Ja, respekt och fred är ju bland de första orden som poppar upp i skallen när man hör islam. Även kunskap, förståelse och tolerans är andra självklara ledord.

Tänk om buddhister kunde lära sig att vara lika fredliga och respektfulla som ni muhammedaner. Då hade världen varit mycket trevligare.

Du påstod att du startade tråden för att få en seriös inblick in hur muslimer tänker, men du har redan en förutfattad mening och startade denna tråden för att stärka ditt förtroende i dina ytliga åsikter, därmed är denna tråden doomed to fail, adjö.
Citera
2009-02-18, 21:40
Medlem
237s avatar
Citat:
Du påstod att du startade tråden för att få en seriös inblick in hur muslimer tänker, men du har redan en förutfattad mening och startade denna tråden för att stärka ditt förtroende i dina ytliga åsikter, därmed är denna tråden doomed to fail, adjö.

Nej, jag startade den inte för att stärka min syn på islam. Det räcker att jag slår på CNN om jag vill det. Jag startade den snarare för att få bort min negativa syn på islam.

Du hade inga argument där alltså, utan det var bara hejdå som gällde? Ja?
Citera
2009-02-18, 22:21
Medlem
Citat:
Nej, jag startade den inte för att stärka min syn på islam. Det räcker att jag slår på CNN om jag vill det. Jag startade den snarare för att få bort min negativa syn på islam.

Du hade inga argument där alltså, utan det var bara hejdå som gällde? Ja?

Svaret på din fråga är: vanliga muslimer precis, som vanliga kristna går inte runt och tänker på sin religion och försöker förändra världen, utan ens stora mål är att må bra och skaffa pengar precis som alla andra människor, det är inte så att man har hemliga möten i någon grotta i kebnekajse där man planerar hur man ska ta över Sverige. Tänk logiskt och sluta vara paranoid, om nån muslim gjord dig illa på något sätt så försök reda ut det med honom.
Citera
2009-02-18, 22:28
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Vem fan bryr sig om en idiot vid namnet flygande mattan säger. Islam går inte ut på att döda folk och få alla att tycka lika, alla väljer sin väg, det är därför helvetet finns. Det är en väldigt stor grej i mellanöstern just nu där imamer och respektabla män inom islam predikar om att man skall försöka få västvärlden att förstå det sanna islam då denna religion smutskastats så in i helvete av massor med huvudlösa idioter. Personer som Usama Bin Laden och annat kräk är mer hatade än något annat, av personer som är riktiga muslimer, ingen riktig muslim är nöjd med vad dessa idioter gör i religionens namn.

Ja och snälla imamer som Yusuf al-Qardawi inräknad kan jag tänka.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=850775

Han är väl en av de respektabla män du nämner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in