Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-02-11, 20:42
Medlem
Reflexivitets avatar
Läste en del på nätet om rosenrot. Köpte därför en förpackning. Tog 8 tabletter av "Ferox Root rosenrot extra stark rosenrot -rhodiola rosea 1200 mg" (innehåller 300 mg extrakt per piller). Tog 8 piller köpt på en vanlig hälsobutik. Fick en väldigt påtaglig effekt. Effekten var väldigt lik valium (diazepam). Väldigt sederande, lugnande och sövande.

Är dessutom nyttigt (kan användas för att behandla depression). Dock så vänjer sig hjärnan vid efter en veckas användning (sedan får man ingen effekt, vet inte hur lång tid det tar innan den åter är receptiv).

Någon annan som också prövat detta? Tyvärr är det ju lite dyrt.
Citera
2009-02-11, 20:50
Medlem
ekwohos avatar
Funkar det på fler verkar det ju ganska häftigt=)
men hur är det att överdosera just rosenrot med bieffekter osv?
Tänkte så att det inte blir nån typ av placebo effekt, men det är ju skitsamma om det är placebo. haha, ja skulle vilja ha placebo effekter av typ allt, skulle ju vara guld om man kunde framkalla ett nice rus psykiskt enbart =)
Citera
2009-02-11, 21:28
Medlem
mahutma_homos avatar
Låter intressant. Vad kostar sig? Jag är också intresserad av lite mer fakta om överdosering och annat. Finns det några andra biverkningar? Viktigast av allt: kan man kombinera det med cannabis? Antar att det inte är nån fara.
Citera
2009-02-11, 22:52
Medlem
Rosenrot ska ju vara uppiggande och öka koncentrationen. Om det har någon effekt borde det inte vara den du beskriver, är du säker på att du inte råkade ut för lite Placebo?
Citera
2009-02-11, 22:57
Medlem
Pinkskins avatar
Låter tyvärr lite för otroligt för att vara sant. Placebo-effekten är i högsta grad existerande - titta bara på alla som röker Spice mm... alla tokiga biverkningar, menar jag. Det är allt från headrush till "hjälp, jag tror jag dör!".
Citera
2009-02-12, 00:14
Medlem
ska tydligen ha upphetsande effekt ochs
Citera
2009-02-12, 00:19
Medlem
Reflexivitets avatar
Det är inte uppiggande i den mängden i alla fall. Vad jag har läst så har man inte upptäckt någon toxicitet (men givetvis är inget nyttigt i alltför absurda mängder).

Ja, det var definitivt inte placebo. I sådana fall är även valium placebo (då effekten var väldigt lik). Min förpackning kostade 129:- för 40 tabletter.
Citera
2009-02-12, 00:36
Medlem
Slottas avatar
allt lagligt är placebo. annars hade det varit olagligt. undantaget adrenalin då.
Citera
2009-02-12, 00:51
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slotta
allt lagligt är placebo. annars hade det varit olagligt. undantaget adrenalin då.
Kratom fungerar väldigt bra. Men håller i stort med.
Citera
2009-02-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexivitet
Det är inte uppiggande i den mängden i alla fall. Vad jag har läst så har man inte upptäckt någon toxicitet (men givetvis är inget nyttigt i alltför absurda mängder).

Ja, det var definitivt inte placebo. I sådana fall är även valium placebo (då effekten var väldigt lik). Min förpackning kostade 129:- för 40 tabletter.

Du vet tydligen inte vad placebo är. Läs på.
Citera
2009-02-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slotta

Nej det finns många undantag. Tror du alla som tog mefedron upplevde placebo tills det blev olagligt?
Citera
2009-02-12, 01:05
Medlem
Slottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoppe
Du vet tydligen inte vad placebo är. Läs på.

hehehe
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in