Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-06-16, 14:40
Medlem
var på psykiatrin idag för att mäta blodtryck , ser dessa värde bra . 123/64/78. Har tagit 20mg Equasym för en vecka. ska öka den ksk imorgon.
Citera
2021-06-18, 10:15
Medlem
Vesets avatar
Har ätit Elvanse ordinerat för min ADD ett tag nu, för skojs skull testade jag att slänga i mig några Ritalin 20mg'are jag hade kvar och kände inte ett piss.

Någon mer som har upplevt detta, är det helt enkelt att man byggt en tolerans mot CS eller är det för att Metylfenidat är en återupptagshämmare medans Dex-Amf är en agonist av dopamin och det på något sätt motarbetar varann?
Citera
2021-06-18, 23:20
Medlem
tänkte ta 4 x 54 concerta imorgon har tagit concerta varje dag i ungefär 2 månader har inte tagit sen tisdags tror ni jag kommer få något rus och tips på hur jag ska ta dom det är metylfenidat tabbletter med merket 2care4you typ tips gärna om frågorna
Citera
2021-06-19, 09:54
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolgrabb69
tänkte ta 4 x 54 concerta imorgon har tagit concerta varje dag i ungefär 2 månader har inte tagit sen tisdags tror ni jag kommer få något rus och tips på hur jag ska ta dom det är metylfenidat tabbletter med merket 2care4you typ tips gärna om frågorna

Ja, du lär får ett rus.
Tugga på dom tills det blir en sörja och svälj sedan.

Och glöm inte att ha kul på ATn med hjärtklappningar från helvetet
Citera
2021-06-19, 12:02
Medlem
FlashbackNegerns avatar
Min PWO är fan starkare än dessa pissiga tabletter. Totalt värdelösa och rekommenderas inte. Bara massor av löjliga överdrifter om denna "drog" i tråden. 0/10 SHIT!
Citera
2021-06-19, 13:11
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackNegern
Min PWO är fan starkare än dessa pissiga tabletter. Totalt värdelösa och rekommenderas inte. Bara massor av löjliga överdrifter om denna "drog" i tråden. 0/10 SHIT!

Vilken tur att du bidrog med din egen löjliga överdrift i den här tråden då.

Din PWO är knappast starkare än metylfenidat.

Snacka om hjärndött inlägg.
Citera
2021-06-19, 13:17
Medlem
FlashbackNegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Vilken tur att du bidrog med din egen löjliga överdrift i den här tråden då.

Din PWO är knappast starkare än metylfenidat.

Snacka om hjärndött inlägg.

Har du aldrig använt koffein, det ger exakt samma effekt. Det är ingen överdrivt om du inte tar typ 2g metylfenidat och dör. Antingen så ger det ingen effekt eller så dör du. Drogmissbrukare har verkligen ingen koll nu förtiden. Jag har ADHD så det är därför den kanske inte funkar. Men kom igen att metylfenidat skulle vara värsta grejen. Finns hos varenda finsk morsas skåp i köket.
Citera
2021-06-19, 13:22
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackNegern
Har du aldrig använt koffein, det ger exakt samma effekt. Det är ingen överdrivt om du inte tar typ 2g metylfenidat och dör. Antingen så ger det ingen effekt eller så dör du. Drogmissbrukare har verkligen ingen koll nu förtiden. Jag har ADHD så det är därför den kanske inte funkar. Men kom igen att metylfenidat skulle vara värsta grejen. Finns hos varenda finsk morsas skåp i köket.

Aldrig påstått att det skulle vara värsta grejen. Men att jämföra det med koffein eller någon kass PWO är ju att kraftigt överdriva, det var det jag reagerade på.

Har själv ADHD med 100mg Elvanse på recept och mångårigt amfetaminmissbruk bakom mig.
Och ja, jag tycker metylfenidat suger. Det ger absolut ett rus (som inte är särskilt kraftfullt jämfört mot annat) men framförallt ger det hiskeliga hjärtklappningar när skiten går ur. Men det ger iallafall ett starkare rus än koffein och PWO.
Citera
2021-06-20, 15:19
Medlem
Jag brukar ta bra amfetamin. Idag provade jag för tredje gången 36mg mentylfendiat. Svalde pillret helt.
Brukar ta 25mg amfetamin så 36mg borde ju kännas något?
Kände absolut ingenting och nu är jag bara trött.

Så min fråga är, har dessa mediciner något alls liknande effekt som tjack? Eller är det en helt annan grej?
Citera
2021-06-25, 15:19
Medlem
Är ingen frukost människa på morgonen, men har börjat äta frukost sedan start av medicin dagligen. Tar 40mg ritalin. Hypotetiskt om jag skippar frukost och tar ritalin på tom mage, vad kan jag förvänta mig för negativt mer än tidigare krasch? Anledningen är att jag vill börja med periodisk fasta. Läkaren sa att det är ett nästintill måste med medicinen I samband med mat.
Citera
2021-06-26, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destorn
Är ingen frukost människa på morgonen, men har börjat äta frukost sedan start av medicin dagligen. Tar 40mg ritalin. Hypotetiskt om jag skippar frukost och tar ritalin på tom mage, vad kan jag förvänta mig för negativt mer än tidigare krasch? Anledningen är att jag vill börja med periodisk fasta. Läkaren sa att det är ett nästintill måste med medicinen I samband med mat.
Borde inga vara några problem att skippa frukost men risken för blodsockerfall finns ju, inget farligt men inte superkul heller. Min rekommendation är att du äter åtminstonde lite frukost innan du tar din Ritalin.
Citera
2021-06-26, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummakarn
Borde inga vara några problem att skippa frukost men risken för blodsockerfall finns ju, inget farligt men inte superkul heller. Min rekommendation är att du äter åtminstonde lite frukost innan du tar din Ritalin.

Tack!
Kom precis på att jag kan ta medicinen senare också tillsammans med lunch runt 12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in