Citat:
Ursprungligen postat av
OnTheWeed
Tjena.
Tänkte bara kolla om det är någon annan som haft medicinering på Concerta och känt sig helt vilse i livet eller om det är jag som inte riktigt visste vad jag ville med livet.
Hade 72mg som dos mot min ADD.
Någon gång efter jag började med medicineringen så kände jag mig rätt, vet inte hur man ska beskriva, vilsen och visste inte vad jag ville med mitt liv, kände mig känslokall också.
Någon med liknande erfarenheter?
(Har idag ingen medicinering och äter enbart Concerta för att hålla mig vaken på nätterna då jag inte kan sova, tar då en 36mg)
Ja det vet jag. Jag börjar jobba mig förbi den fasen just precis nu!
du har fått på dig ett par "glasögon " nu för att "se". Och det du känner är känslor och uppfattningar som är nya. Känsla-handling, är inövat i kropp, mentalt. Det känns så jefla äckligt, men går över till slut. jag satt i 6 veckor o visste fan inte vad jag skulle göra, tills jag prata med en psykolog.
Grejen är också den att du nu får längre tid med tankar eftersom du med hjälp av medicinen blir mindre impulsiv. Tanke till handling tar nu längre tid, varför du reagerar mer, tänker o märker av din koncentration. Det är en del av det nya, vilket tex en person utan adhd alltid haft o därför inte känner/upplever det så. Viktigt är att du inte blir rädd för den känslan du känner, utan lär dig acceptera den.
Frågor? ställ gärna!