Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-20, 12:43
  #1573
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Feynman
Med andra ord kan vi konstatera att concerta är inget man bör knarka på.
Det kostar mer än vad det ger.

Ja, det är en jävligt dyr drog. Jag måste ju äta den varje dag så jag kan inte knarka för många för då räcker de inte till.

Enda lösningen är att invänta högkostnadsskydd, samt få läkaren att skriva ut mer än vad man behöver, så man kan lägga "bonustabletterna" på knarksessioner.

Men med tanke på att tjack är relativt billigt, ger mer effekt och håller i sig längre så borde man kanske välja det istället.
Citera
2013-01-20, 12:51
  #1574
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMannen


Oh Menade inte att uppmuntra dig i mitt förra inlägg. Visste inte att du höll på att sluta. Ber om ursäkt och ställer mig i "skurit-ner-på-drogerna-ledet". Träning är min drug of choice numera

Angående polarna så skär ner din kontakt med dom åtminstone. Träffa dom när det inte vankas megafester utan försök träffa dom närmaste vid lite lugnare tillfällen. Det är så jag gjorde och det fungerade. Om någon tar en spliff i dagsläget så tackar jag snällt nej och tar en klunk vin istället.

Tror på dig.

Absolut ingen fara fara. Tolkade det inte ens som en uppmuntran.
Tack för dina råd. Har tänkt på samma sak också.
Citera
2013-01-20, 12:52
  #1575
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ja, det är en jävligt dyr drog. Jag måste ju äta den varje dag så jag kan inte knarka för många för då räcker de inte till.

Enda lösningen är att invänta högkostnadsskydd, samt få läkaren att skriva ut mer än vad man behöver, så man kan lägga "bonustabletterna" på knarksessioner.

Men med tanke på att tjack är relativt billigt, ger mer effekt och håller i sig längre så borde man kanske välja det istället.
Priset må vara högt men jag syftade på att den lilla positiva delen av ruset inte väger upp till avtändningen.

Tycker metylfenidat är mycket mer ångestframkallande än amfetamin, sedan har även amfetamin ett mycket skönare rus.
Citera
2013-01-20, 12:54
  #1576
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Feynman


Tycker metylfenidat är mycket mer ångestframkallande än amfetamin, sedan har även amfetamin ett mycket skönare rus.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Citera
2013-01-20, 13:11
  #1577
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Feynman
Priset må vara högt men jag syftade på att den lilla positiva delen av ruset inte väger upp till avtändningen.

Tycker metylfenidat är mycket mer ångestframkallande än amfetamin, sedan har även amfetamin ett mycket skönare rus.

Ja, den är kostsam ur den synvinkeln också. Jag ger de positiva bitarna 3/5 poäng, och de negativa bitarna 4/5 poäng.

Det är alltså mer skit än guld att knarka detta, men det tänker man ju inte på när man går runt och är pigg, social och nöjd.

I nån timme...
Citera
2013-01-20, 17:14
  #1578
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockett
nädå, det e så dåligt så jagvet inte vad...

Tråkigt att höra tussen. Du hade fått min hjälp om du varit i krokarna.

Har du tagit nå Ritalin idag?

Själv har jag inte rört concertan sedan i fredags.
Citera
2013-01-20, 19:19
  #1579
Medlem
Fått tag på en concerta 54mg, bör jag kunna jämföra det med samma rus som ritalin 40mg
Citera
2013-01-20, 19:27
  #1580
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockett
Fått tag på en concerta 54mg, bör jag kunna jämföra det med samma rus som ritalin 40mg

Tussen!! Även om du tagit den utan att ha droger i kroppen så tvivlar jag på att det blir någon effekt.

Och nu med tanke på att du knarkade igår så lär chansen vara ännu mindre. Tyvärr
__________________
Senast redigerad av EnLitenSvamp 2013-01-20 kl. 19:32. Anledning: stavfel
Citera
2013-01-20, 19:41
  #1581
Medlem
Ovcharkas avatar
Den här dagen har varit (och är fortf.) fruktansvärd. Är utmattad, uppgiven, lättirriterad och tom. Hjärtat känns lite tungt. Oro och rastlöshet ligger där i bakgrunden och lurar. Jag får t.o.m. självmordstankar ibland (för allt är så tomt och hopplöst), men de tankarna avfärdar jag snabbt då de enbart beror på AT och kommer försvinna.

Come-down igår var inga problem (benso, cannabis, Stilnoct), men "dagen efter" var inte lika kul.

Ska jag göra om det här igen så ska jag ha sub eller heroin att ta dagen efter, annars får det vara alltså... Ugh.
Citera
2013-01-20, 20:04
  #1582
Medlem
InfectedM-s avatar
Har aldrig mått sämre dagen efter ritalin och har då dragit nasalt regelbundet i snart ett år.
Citera
2013-01-20, 20:11
  #1583
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Den här dagen har varit (och är fortf.) fruktansvärd. Är utmattad, uppgiven, lättirriterad och tom. Hjärtat känns lite tungt. Oro och rastlöshet ligger där i bakgrunden och lurar. Jag får t.o.m. självmordstankar ibland (för allt är så tomt och hopplöst), men de tankarna avfärdar jag snabbt då de enbart beror på AT och kommer försvinna.

Come-down igår var inga problem (benso, cannabis, Stilnoct), men "dagen efter" var inte lika kul.

Ska jag göra om det här igen så ska jag ha sub eller heroin att ta dagen efter, annars får det vara alltså... Ugh.

Hur mycket tog du? Benso, Cannabis & Stilnoct är ju en jätte rolig kombination som jag faktiskt aldrig mått dåligt av dagen efter. Har visserligen inte kört särskilt hårt utan chillat då.

Råder dig att röka en spliff. ALLT blir bättre då!!


Citat:
Ursprungligen postat av InfectedM-
Har aldrig mått sämre dagen efter ritalin och har då dragit nasalt regelbundet i snart ett år.

Var så jävla väck i fredags men nämnde inte du att du skulle lägga in dig?
Citera
2013-01-20, 20:26
  #1584
Medlem
InfectedM-s avatar
Jo, men det är inte för mina drogproblem. Det är min livssituation tillsammans med droger som har blivit värre. Då jag tog i kontrollerade mängder, förstörde visserligen snoken, men fördelarna övervägde nackdelarna och jag sökte inte ett "rus" på samma sätt som nu. Och jag har aldrig fått AT dagen efter av metylfenidat och har inte fått AT överhuvudtaget på flera månader.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback