Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-27, 23:41
  #13
Avstängd
Easters avatar
Dosering på Metylfenidat
Utan någon som helst tolerans på Concerta så brukar en bra dos ligga runt 70-100mg.

Intag
För min del så är oralt bästa tycker jag inom Metylfenidat! Tänk på att ta alla metylfenidat tabletter som depot (även fast vissa inte är det) så har du det som vana.. Om det gäller Concerta, tugga dom innan du sväljer dom.

Rus
Det är speedigt, rätt så mycket Du har bra självförtroende, pratglad.
Själv så tycker jag när jag är påverkad av Metylfenidat så kan jag läsa andras tankar, exakt hur de känner sig via blicken. Mycket bättre än när jag inte är påverkad av det. Vet inte om det bara är jag, hehe.

Fråga mig om ni vill veta något mer. Är kung på Metylfenidat!
Citera
2010-07-28, 00:06
  #14
Medlem
runds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easter
Tjenare,

Ser att det bara ploppar upp concerta/ritalin trådar hela tiden. Tänkte nu göra en gemensam stor tråd för allt som handlar om Metylfenidat.

Dvs
Concerta
Ritalin
Medikinet
Equasym
Metamina
Och andra prepp som innehåller Metylfenidat.

Gogo
När blev metamina metylfenidat ?
Citera
2010-07-28, 00:34
  #15
Avstängd
Easters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rund
När blev metamina metylfenidat ?

Jadu, tänkte inte så långt. Tog med alla ADHD mediciner jag kände till. Ber om ursäkt. Mod får gärna ta bort Metamina.
Citera
2010-07-28, 03:07
  #16
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easter
Jadu, tänkte inte så långt. Tog med alla ADHD mediciner jag kände till. Ber om ursäkt. Mod får gärna ta bort Metamina.
Ptja, Strattera är ju också en ADHD-medicin som inte innehåller metylfenidat. Det hör ju inte hit direkt, men FYI.
Citera
2010-07-28, 06:25
  #17
Medlem
80-talists avatar
Vad tycker ni är en bra dos för pluggande (detta gäller alltså för en person utan ADD/ADHD)? BL rekommenderar 20 mg.
Citera
2010-07-28, 13:50
  #18
Medlem
jag blir oftast bara zombiefierad, sådär som man blir när man är på nedgången av ett tjackrus, när jag tar metylfenidat..
första gången jag jag provade metylfenidat blev jag speedad på enbart 20mg men alla gånger efter det har jag bara blivit till en zombie..
tog 250-300mg igår men det blev bara zombie av det hela..

jag äter 50mg sertralin/dag.. kan det påverka nånting? eller är det helt enkelt något annat fel på mig?
Citera
2010-07-28, 17:10
  #19
Avstängd
Easters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetnamnhelst
jag blir oftast bara zombiefierad, sådär som man blir när man är på nedgången av ett tjackrus, när jag tar metylfenidat..
första gången jag jag provade metylfenidat blev jag speedad på enbart 20mg men alla gånger efter det har jag bara blivit till en zombie..
tog 250-300mg igår men det blev bara zombie av det hela..

jag äter 50mg sertralin/dag.. kan det påverka nånting? eller är det helt enkelt något annat fel på mig?

Kan vara för att du har ADHD, inte säkert men kan.

Vet inte ifall ditt SSRI hindrar metylfenidatet att kicka, ingen aning tyvärr!
Citera
2010-07-28, 21:23
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easter
Kan vara för att du har ADHD, inte säkert men kan.

Vet inte ifall ditt SSRI hindrar metylfenidatet att kicka, ingen aning tyvärr!
har haft liknande upplevelser på riktigt tjack oxå, men det brukar iaf funka som det ska
i 75% av fallen iaf..
Citera
2010-07-28, 21:43
  #21
Avstängd
Easters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80-talist
Vad tycker ni är en bra dos för pluggande (detta gäller alltså för en person utan ADD/ADHD)? BL rekommenderar 20 mg.

En bra pluggande dos för att orka med prov osv är runt 20mg som du säger.

Avtändning
När Metylfenidatet går ur kroppen så får du den s.k "Avtändningen"
* Hjärtklappning
* Uttorkad
* Känsla att kroppen kommer dö..
* Sömnproblem
* Uttråkad
* Ångest

Inga roliga AT symptom kan jag säga dig! Se till att ha lite röka eller benso efter ditt intag. Röka hjälper väldigt mycket, men benso tar bort det helt!
__________________
Senast redigerad av Easter 2010-07-28 kl. 22:14.
Citera
2010-08-22, 02:51
  #22
Avstängd
Ere nice o blanda lite sprit med metyl?

Eftersom jag inte har provat tjack eller ladd.. Vad är metylfenidat närmast? Ladd eller tjo?
Citera
2010-08-22, 03:44
  #23
Medlem
Sliparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazzphooN
Ere nice o blanda lite sprit med metyl?

Eftersom jag inte har provat tjack eller ladd.. Vad är metylfenidat närmast? Ladd eller tjo?
Ja, det är nice att blanda med alkohol. Det är mest likt tjack.
Citera
2010-08-22, 03:50
  #24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sliparn
Ja, det är nice att blanda med alkohol. Det är mest likt tjack.

Ok
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback