2011-01-09, 23:53
Medlem
Owers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxNeoNxxx
Okidoki tack

men efter dessa 7 concertorna, vilka är dom vanligaste och mest trovärda AT symptomen man får?

på 2-3 kan jag bli lätt sur och allmänt deppig men 7 borde väl förvärra något på AT symptomerna?
Jo skillnaden på ATn är stor om man jämför den mängden, den vanligaste symptomen är att man blir deprimerad.
Mer än så har i alla fall inte jag märkt av.

Men som sagts så hjälper det mycket om man äter nånting. Kan även vara bra att ta en dusch och gå på en promenad.
Senast redigerad av Ower 2011-01-09 kl. 23:56.
Citera
2011-01-09, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ower
Jo skillnaden på ATn är stor om man jämför den mängden, den vanligaste symptomen är att man blir deprimerad.
Mer än så har i alla fall inte jag märkt av.

Men som sagts så hjälper det mycket om man äter nånting. Kan även vara bra att ta en dusch och gå på en promenad.

Okey, dricker energidricka om det duger istället för vatten?

Sen blir jag väldigt lätt irriterad, kan bli irriterad på absolut ingenting typ, om nån säger något som jag inte vill blir jag lätt irriterad osv osv. vanligt?

Sen blir jag väldigt väldigt ANTI mörker på concerta och vill ha så ljust det bara går, är det mörkt (svart) blir jag bara IRRITERAD och DEPRIMERAD, handlar det om mig eller är det concertan som gör så?
Senast redigerad av xxxNeoNxxx 2011-01-10 kl. 00:11.
Citera
2011-01-10, 01:13
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxNeoNxxx
Okey, dricker energidricka om det duger istället för vatten?

Sen blir jag väldigt lätt irriterad, kan bli irriterad på absolut ingenting typ, om nån säger något som jag inte vill blir jag lätt irriterad osv osv. vanligt?

Sen blir jag väldigt väldigt ANTI mörker på concerta och vill ha så ljust det bara går, är det mörkt (svart) blir jag bara IRRITERAD och DEPRIMERAD, handlar det om mig eller är det concertan som gör så?
Vad tror du? Man mår bara skit under avtändning, man blir inte irriterad på mörka färger
Myrkryp, känns som benen spelat 3 fotbollsmatcher i rad, kan inte tänka, ja AT är ett helvete
Citera
2011-01-10, 05:03
Medlem
Concerta mår jag skit av som standard så det kan jag inte svara för, men tjack ger ingen bättre effekt för att man dricker mycket vatten. Mat däremot fungerar. I alla fall för mig och flertalet andra bekanta. Det märks som tydligast när tjacket börjar gå ur och jag käkar, för då brukar det börja snurra på igen lite grann.

Vatten skulle jag i fortsättningen nog ta det lugnt med om jag var du. Om du inte lär dig käka under ruset så kommer det bara förvärra AT:n. Folk lurade i mig att man skulle dricka kopiösa mängder med vatten. Färsking som jag var pallade jag inte äta under ruset (knappt förren ett dygn efter), och det resulterade i AT som var så hemsk att jag knappt kunde stå på benen. Jag tror man fuckar mineral/salt-balansen i kroppen genom att bara tanka med vatten.

Nu är det ju redan för sent men som andra skrivit här så tror jag inte dosen är någon större fara. Känner dock igen mig för jag nojjade så jag höll på att svimma när jag stoppade i mig de där helvetespillren, och jag tog bara 3 röda + 2 gula.
Citera
2011-01-18, 10:53
Medlem
Som en liten varning till personer för tendens att få psykoser vill jag avråda att testa Ritalin
Jag tog 4 kartor 10st/karta 10mg styck, under 2 dagar och fick en sån sjuk psykos.
Så vi med lite psykiska problem, undvik detta, undvik centralstimulantia över huvud taget. Ökar ångest psykos risk, mm ..... har du adhd så är det en annan sak.
Citera
2011-01-18, 18:59
Medlem
Jag har 40 mg Medikinet tabl. här hemma. Kan jag ta dom ihop med alkohol? Typ en ute kväll på krogen...?
Citera
2011-01-18, 19:10
Medlem
fanskithelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chick
Jag har 40 mg Medikinet tabl. här hemma. Kan jag ta dom ihop med alkohol? Typ en ute kväll på krogen...?

Om du inte är van vid blandningen kan du bli för pratglad och få stora pupiller. Om det är ett problem får du själv ta ställning till Men det är inte direkt hälsovådligt att blanda, men inte nyttigt heller.
Citera
2011-01-18, 19:11
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chick

Det funkar bra, när du dricker omvandlas metylfenidat till etylfenidat i levern och du får mer eufori.
Citera
2011-01-18, 19:17
Bannlyst
Någon smo har några tips på hur man kan få i sig ritalina eller concerta och få ett mysigt rus? Gillar inte speedet man får av dom. Har testat bomba,snorta,Sk''Rövpanna'' och rökt det. Men får alltid ett speed rus som känns obehagligt. Eller så dunkar mitt hjärta otroligt mycket. Sen till en fråga hur många dagar kan man vara vaken på dom härà? Har varit vaken max 2 dagar kändes inget speciellt. har ritalin 10mg och concerta 54mg obegränsad tillgång Mvh
Citera
2011-01-18, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det utsöndras sakta i kroppen under flera timmar och du lär inte känna av något rus förutom att du blir pigg.
slingshot duo jag har diskuterat detta o fler ämnen ..vi har haft olika syn på en del men de flesta inlägg du gör e riktigt bra .. keep up that.. nu till ritalin depå.. kapslarna de e nu så här att du defakto till en del har rätt .. ritalin kapslarna har en direkt utsöndring på 50%ock 50%utsöndras under8timmar så rus kommer det om man ejär ingången även med dep..samt kan det vara fördel att låta resten gå ut under 8 timmar för att upprätthålla dosen som direktutsöndras i kroppen om man ska ut på helkväll ..personligen gillar jag inte denna användning av ritalinet då risken finnes med skärpning av utskrivning ..vi e många som behöver denna medicin till vardags även jag ..använder 200++++ dagligen..må nu väl gott folk
Citera
2011-01-18, 23:57
Medlem
Jag brukar sälja concerta då & då 54 mg 400 kr burken.

Äter inte medicinen själv, och har högkostnadsskydd så va ska man göra? =)
Citera
2011-01-19, 18:51
Medlem
fanskithelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Okej där ser man, för dom flesta läkare följer ju Fass punkt för punkt om doser etc. Concerta är förövrigt helt värdelöst om man jämför med snabbverkande Ritalin/Medikinet som man kan ta vid behov och själv bestämma över hur länge det ska sitta i.

Ursäkta sent svar, glömde bort.

Mmm, en del läkare är för bundna till fass. Men en del läkare förstår att vi alla har olika ämnesomsättning som metaboliserar medicinen på ett inte helt exakt sätt hos alla. Alla reagerar ju olika.(doh!)

Ja, Concerta är skit för mig också, men Ritalin Kapslar (depot) fungerar bättre än (ur medicinsk synvinkel) snabbverkande Ritalin för mig, jag vill ha en jämn utsöndring av metylfenidat under hela dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in