• 1
  • 2
2009-02-10, 16:56
Medlem
Jag tnkte frst posta det hr i filosofi-delen, men sen tnkte jag att det blir bttre hr, ifall det finns ngra "utomjordingar" hr kanske?

Life feed on life-tesen. Vilket vi kan se i naturen frn mikrober och uppt.

Ponera att det finns s kallade aliens som far runt i rymdskepp och snt man kan se p film. Vilka fder p dem i sfall? Det undrar jag, ngon som har ngra ideer eller teorier?

Filosofer fr ocks svara om dom vill, utifrn ett filosofiskt resonemang, sdana svar kan ocks vara intressant att lsa.
Citera
2009-02-11, 01:14
Medlem
hawkeye2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentanylkonnaes
Jag tnkte frst posta det hr i filosofi-delen, men sen tnkte jag att det blir bttre hr, ifall det finns ngra "utomjordingar" hr kanske?

Life feed on life-tesen. Vilket vi kan se i naturen frn mikrober och uppt.

Ponera att det finns s kallade aliens som far runt i rymdskepp och snt man kan se p film. Vilka fder p dem i sfall? Det undrar jag, ngon som har ngra ideer eller teorier?

Filosofer fr ocks svara om dom vill, utifrn ett filosofiskt resonemang, sdana svar kan ocks vara intressant att lsa.

Andra aliens?

Nej, men jag tror ingen fder p dem. Nr en civilisation r begrnsad till ett omrde s tar man del av all fda som finns dr. Man fiskar, jagar hjort, plockar rter och br osv. Nr civilisationen sedan blir lite mer avancerad och brjar vandra mellan andra civilisationer fr att byta varor s ndras matvanorna.

Man kanske brjar anvnda kryddor eller torkade br man aldrig har haft tillgng till innan.

Ju bttre transporten blir ju mer tillgng till fda fr man. Frr i tiden var det svrt att vara vegetarian/vegan men nu nr vrlden r s globaliserad s r det mycket lttare.

Jag tror att om en civilisation fullndar sina transportsystem dvs gr dem kostnadsfria och snabba (vilket man fr anta en utomjordisk civilisation r, om de nu r rymdfarande) s r det ineffektivt att fda upp boskap och slakta dem nr man kan odla var som helst p planeten och slippa "mellanhanden" och den frlorade nring som uppfdning av boskap faktiskt medfr.

S min teori r att de flesta rymdfarande civilisationer r veganer/vegetarianer.

Nr det gller utomjordingar som "the greys" och "the tall whites" s verkar de vara veganer/vegetarianer om man utgr frn vad abductees/contactees sger.
Citera
2009-02-11, 01:42
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawkeye2008
Andra aliens?

Nej, men jag tror ingen fder p dem. Nr en civilisation r begrnsad till ett omrde s tar man del av all fda som finns dr. Man fiskar, jagar hjort, plockar rter och br osv. Nr civilisationen sedan blir lite mer avancerad och brjar vandra mellan andra civilisationer fr att byta varor s ndras matvanorna.

Man kanske brjar anvnda kryddor eller torkade br man aldrig har haft tillgng till innan.

Ju bttre transporten blir ju mer tillgng till fda fr man. Frr i tiden var det svrt att vara vegetarian/vegan men nu nr vrlden r s globaliserad s r det mycket lttare.

Jag tror att om en civilisation fullndar sina transportsystem dvs gr dem kostnadsfria och snabba (vilket man fr anta en utomjordisk civilisation r, om de nu r rymdfarande) s r det ineffektivt att fda upp boskap och slakta dem nr man kan odla var som helst p planeten och slippa "mellanhanden" och den frlorade nring som uppfdning av boskap faktiskt medfr.

S min teori r att de flesta rymdfarande civilisationer r veganer/vegetarianer.

Nr det gller utomjordingar som "the greys" och "the tall whites" s verkar de vara veganer/vegetarianer om man utgr frn vad abductees/contactees sger.

Hur kan de d ha tillrckligt med mat i sina sm tefat som du pstr besker oss hela tiden? Frdas de ver s stora omrden ven i ljusets hastighet s tar de flera r att komma hit, s rymdskeppen skulle behva vara enorma fr att kunna innehlla stora odlingar. - Sm farkoster skulle ju inte rcka till att lagra s mycket mat. Komigen bttre n att aliens r vegetarianer kan du vl nd

Min hypotes r att fr att kunna frdas s lnga avstnd som rymden bestr av s mste man antingen vara ett djur av ngon (utomjordisk haha) art som kan ligga i dvala och drmed inte gra av med ngon energi under sina frder eller att det r cyborgs halvmnniskor/halvrobotar som reser omkring. Som har eliminerat behovet av fda helt och hllet. Eller som tredje alternativ att de helt enkelt inte behver ngon fda och lever p energin som finns i rymden (solenergi och strlning).
Citera
2009-02-11, 02:28
Medlem
Kaplas avatar
Eller s hotroddar de sina metaboliska system med nanoteknologi och mjligheterna blir nstintill ondliga?! Inte bara angende maten...

http://www.youtube.com/watch?v=PyTtw...eature=related
Citera
2009-02-11, 05:03
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentanylkonnaes
Vilka fder p dem i sfall?

Dlig versttning av "feed on" eller kan man verkligen sga s?
Citera
2009-02-11, 08:49
Medlem
Kaplas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstralProjector
Dlig versttning av "feed on" eller kan man verkligen sga s?

Kan lika grna sga "life thrive on life".
Citera
2009-02-11, 11:32
Medlem
ankuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawkeye2008

Nr det gller utomjordingar som "the greys" och "the tall whites"

Du skulle inte kunna gra en trd och frklara / bertta lite om dessa tv 'raser'? vore kul att lsa om
Citera
2009-02-11, 12:08
Medlem
Foorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapla
Eller s hotroddar de sina metaboliska system med nanoteknologi och mjligheterna blir nstintill ondliga?! Inte bara angende maten...

http://www.youtube.com/watch?v=PyTtw...eature=related

Bara vi mnniskor har ju brjat odla frdiga organ. Tanken r att om ca 30-40 r behver vi inte slakta djur lngre utan vi odlar det vi vill ha istllet. Som jag har frsttt det s kan man redan odla organ, dock ska det smaka frfrligt och inte vara lika "Nyttigt". Lste jag i ngon tidning.
Citera
2009-02-11, 12:38
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foorg
Bara vi mnniskor har ju brjat odla frdiga organ. Tanken r att om ca 30-40 r behver vi inte slakta djur lngre utan vi odlar det vi vill ha istllet. Som jag har frsttt det s kan man redan odla organ, dock ska det smaka frfrligt och inte vara lika "Nyttigt". Lste jag i ngon tidning.

Fast med odla organ s mste organen nd vxa i ett djur, inte s att de stter ut frn med njurar s blir njurbuskar precis...
Citera
2009-02-11, 13:23
Medlem
Foorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Fast med odla organ s mste organen nd vxa i ett djur, inte s att de stter ut frn med njurar s blir njurbuskar precis...

Va?! Fr det trodde ju jag!

Och det du sger stmmer inte, man mste inte odla i djur. Du tnker dig nog att man lyckas gra mss sjlvlysande eller att odla ett ra p en mus. Detta handlar att faktist "Odla" i labratorium genom att efterlikna och kopiera den milj som organ utvecklas i genom att ge den nring som organ behver.
Senast redigerad av Foorg 2009-02-11 kl. 13:31.
Citera
2009-02-11, 13:53
Medlem
hawkeye2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankus
Du skulle inte kunna gra en trd och frklara / bertta lite om dessa tv 'raser'? vore kul att lsa om

Hr r lite kortfattad information.

https://www.flashback.org/showpost....7&postcount=19
Citera
2009-02-11, 13:57
Medlem
hawkeye2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Hur kan de d ha tillrckligt med mat i sina sm tefat som du pstr besker oss hela tiden? Frdas de ver s stora omrden ven i ljusets hastighet s tar de flera r att komma hit, s rymdskeppen skulle behva vara enorma fr att kunna innehlla stora odlingar. - Sm farkoster skulle ju inte rcka till att lagra s mycket mat. Komigen bttre n att aliens r vegetarianer kan du vl nd
.

Ja, enligt vr kunskap av fysik. Men jag utgr ifrn att de r lite mer avancerade n oss nr det gller den delen.

Enligt mnga radarrapporter s har de bde stora och sm skepp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in