Citat:
Ursprungligen postat av Fentanylkonnaes
Jag tnkte frst posta det hr i filosofi-delen, men sen tnkte jag att det blir bttre hr, ifall det finns ngra "utomjordingar" hr kanske?
Life feed on life-tesen. Vilket vi kan se i naturen frn mikrober och uppt.
Ponera att det finns s kallade aliens som far runt i rymdskepp och snt man kan se p film. Vilka fder p dem i sfall? Det undrar jag, ngon som har ngra ideer eller teorier?
Filosofer fr ocks svara om dom vill, utifrn ett filosofiskt resonemang, sdana svar kan ocks vara intressant att lsa.
Andra aliens?
Nej, men jag tror ingen fder p dem. Nr en civilisation r begrnsad till ett omrde s tar man del av all fda som finns dr. Man fiskar, jagar hjort, plockar rter och br osv. Nr civilisationen sedan blir lite mer avancerad och brjar vandra mellan andra civilisationer fr att byta varor s ndras matvanorna.
Man kanske brjar anvnda kryddor eller torkade br man aldrig har haft tillgng till innan.
Ju bttre transporten blir ju mer tillgng till fda fr man. Frr i tiden var det svrt att vara vegetarian/vegan men nu nr vrlden r s globaliserad s r det mycket lttare.
Jag tror att om en civilisation fullndar sina transportsystem dvs gr dem kostnadsfria och snabba (vilket man fr anta en utomjordisk civilisation r, om de nu r rymdfarande) s r det ineffektivt att fda upp boskap och slakta dem nr man kan odla var som helst p planeten och slippa "mellanhanden" och den frlorade nring som uppfdning av boskap faktiskt medfr.
S min teori r att de flesta rymdfarande civilisationer r veganer/vegetarianer.
Nr det gller utomjordingar som "the greys" och "the tall whites" s verkar de vara veganer/vegetarianer om man utgr frn vad abductees/contactees sger.