• 1
  • 2
2009-02-11, 14:46
Medlem
Schlitzies avatar
Azathoth och hans vansinniga flöjtspelare, såklart.

Jag undrar f ö, vilka säkerhetsåtgärder förmenta rymdvarelser tagit, för att kunna vistas på jorden, med dess ymniga rikedom av liv: om det är acceptabelt och möjligt att på genetisk väg manipulera med människor, och dessutom skapa hybridvarelser, vilket de små grå så ofta hävdas göra, hur hanterar de diverse smittorisker? Hur klarar de sig mot jordens specifika bakterieflora och virus? Och till alla spekulerande nördar: är de små grå, eller resten av de 57 (!) rymdarterna, kolbaserade livsformer? Det tycks finnas orimligt rik information om varelsernas näst intill mänskliga beteende, avsikter och politik, men extremt lite om deras fysiska konstitution.
Citera
2009-02-11, 15:07
Medlem
hawkeye2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlitzie
Azathoth och hans vansinniga flöjtspelare, såklart.

Jag undrar f ö, vilka säkerhetsåtgärder förmenta rymdvarelser tagit, för att kunna vistas på jorden, med dess ymniga rikedom av liv: om det är acceptabelt och möjligt att på genetisk väg manipulera med människor, och dessutom skapa hybridvarelser, vilket de små grå så ofta hävdas göra, hur hanterar de diverse smittorisker? Hur klarar de sig mot jordens specifika bakterieflora och virus? Och till alla spekulerande nördar: är de små grå, eller resten av de 57 (!) rymdarterna, kolbaserade livsformer? Det tycks finnas orimligt rik information om varelsernas näst intill mänskliga beteende, avsikter och politik, men extremt lite om deras fysiska konstitution.

Enligt Sergeant Clifford Stone så steriliserar (inte att förväxlas med knippsning av kulor, om de nu har några) de sig innan de vistas på jorden.

Jag rekommenderar den här intervjun med honom.

http://www.youtube.com/watch?v=_s16O...eature=related

Enligt källan för FN-mötena så är det en silikonbaserad livsform som vill att informationen om en utomjordisk närvaro ska komma ut.
Citera
2009-02-11, 15:51
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
Hur kan de då ha tillräckligt med mat i sina små tefat som du påstår besöker oss hela tiden? Färdas de över så stora områden även i ljusets hastighet så tar de flera år att komma hit, så rymdskeppen skulle behöva vara enorma för att kunna innehålla stora odlingar. - Små farkoster skulle ju inte räcka till att lagra så mycket mat. Komigen bättre än att aliens är vegetarianer kan du väl ändå

Min hypotes är att för att kunna färdas så långa avstånd som rymden består av så måste man antingen vara ett djur av någon (utomjordisk haha) art som kan ligga i dvala och därmed inte göra av med någon energi under sina färder eller att det är cyborgs halvmänniskor/halvrobotar som reser omkring. Som har eliminerat behovet av föda helt och hållet. Eller som tredje alternativ att de helt enkelt inte behöver någon föda och lever på energin som finns i rymden (solenergi och strålning).
Nja, det räcker med en materiereplikator.

http://memory-alpha.org/en/wiki/Replicator
Citera
2009-02-12, 19:43
Moderator
Humbugs avatar
Jag är osäker på om den platsar i Filosofi, men vi provar så får vi se vad de filosofiska modsen säger.
Paranormala känns inte helt klockren för denna frågeställning.
/mod
Citera
2009-02-12, 19:58
Medlem
"Föder på" blir syftningsfel. Det är väl ingen som äter utomjordingar i rymdskepp.

Men tja, man får väl börja med att definiera utomjording OCH liv. Är utomjordingen baserad på kol, kisel, eller stål? Gör dom av med mycket energi? Kan dom laddas upp med el, eller kanske solkraft/kosmisk strålning? Har dom munnar överhuvudtaget? Vad gör dom med sitt avfall, om dom har något...

Det känns som att tesen ger fler frågor än argument för tesen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in