2009-02-07, 14:34
Medlem
avans avatar
Sånt här gör mig förbannad, gick in på "www.sweden.se" för att se hur Sverige marknadsförs utåt, klickade mig vidare in på "Facts" och väntade mig lite trevlig historia om oss svenskar och lite roliga fakta och lite saker som kan imponera, såsom Linné, Nobel osv.

Istället möts man stort av "Children in Sweden" och en bild på en jävla negerunge!! Nu har det fan gått för långt, eller det gick för långt för längesen men det här är fan att sjunka riktigt lågt!

Jävla as säger jag bara! Vi svenskar är inte afrikaner, kommer aldrig bli afrikaner, och vi ska verkligen inte ge bilden av att vi består av en massa afrikaner!

http://www.pici.se/360872/?size=fullsize
Citera
2009-02-07, 14:39
Medlem
b0gfettos avatar
Rubriken är "Barn i Sverige", och dom visar ett barn som är i Sverige?
Citera
2009-02-07, 14:43
Medlem
Shoffens avatar
ska du inte klaga på att texten är brun och att kartan över Sverige är brun med? Borde ju vara en grön karta, och blå/gul text enligt dig.
Citera
2009-02-07, 14:44
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto

Precis. Det vore värre om bilden var tagen i Etiopien och skulle föreställa ett barn som bor i Sverige. Men bilden är på ett barn i Sverige. Och det var ju vad rubriken handlade om.
Citera
2009-02-07, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av avan
Sånt här gör mig förbannad, gick in på "www.sweden.se" för att se hur Sverige marknadsförs utåt, klickade mig vidare in på "Facts" och väntade mig lite trevlig historia om oss svenskar och lite roliga fakta och lite saker som kan imponera, såsom Linné, Nobel osv.

Istället möts man stort av "Children in Sweden" och en bild på en jävla negerunge!! Nu har det fan gått för långt, eller det gick för långt för längesen men det här är fan att sjunka riktigt lågt!

Jävla as säger jag bara! Vi svenskar är inte afrikaner, kommer aldrig bli afrikaner, och vi ska verkligen inte ge bilden av att vi består av en massa afrikaner!

http://www.pici.se/360872/?size=fullsize

Så det är nu för tiden, om man ska visa en bild på en svensk ungdom så måste man visa en bild på en invandrarunge, annars kan folk ju tro att man är rasist!
Citera
2009-02-07, 14:48
Medlem
avans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto

Exakt, det är det som är problemet. Majoriteten av svenska barn är fortfarande vita (tack o lov).

Det hade varit en skitsak om det hade varit en artikel som handlade om hur bra sverige var på att ta hand om adopterade barn och ha den bilden, men nu när det hela ingår i en större kampanj att "avsvenska" svenskarna så är det inte längre en skitsak.
Citera
2009-02-07, 14:54
Medlem
avans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Så det är nu för tiden, om man ska visa en bild på en svensk ungdom så måste man visa en bild på en invandrarunge, annars kan folk ju tro att man är rasist!

JA! Exakt detta är problemet, vi möts av detta i tidningar, i tv. Överallt när "Svenskar" ska tycka till så är det mörkhyade som lyfts fram som "svenskar".

När dessa nysvenskar begår brott o gör hemskheter så är de svenskar, men när någon enstaka invandrare som är mörkhyad gör något bra så ska det genast basuneras ut att han inte är svensk (tänker på zlatan), och mångkulturen passas på att hyllas som något bra.
Citera
2009-02-07, 14:54
Medlem
Är så sjukt trött på att det ALLTID måste va nån invandrar unge så fort man skall visa upp ungdomar

å självklart är det nått som ungdomarna gjort dåligt så filmar man svenska ungdomar
Citera
2009-02-07, 14:55
Medlem
BrownEyedBoys avatar
De ansvariga kanske vill ge en bild av sverige är ett land där vi inte bryr oss om hudfärg? fattar inte sånt här riktigt, universum är STORT; fundera över nånting större!
Citera
2009-02-07, 14:59
Medlem
avans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy
De ansvariga kanske vill ge en bild av sverige är ett land där vi inte bryr oss om hudfärg? fattar inte sånt här riktigt, universum är STORT; fundera över nånting större!

Exakt, det är en tävling idag, där de dekadenta politikerna, särskilt i Europa tävlar i vilka som kan vara mest öppna för mångkulturen och vilka som satsar mest på att förinta sitt folk.

Den här skitsaken på sweden.com är en del i ett större projekt...
Citera
2009-02-07, 14:59
Medlem
Bara en sån sak som att man noterar att barnet på bilden är mörkhyat gör att man är rasist! Det är helt sjukt att sitta och klaga på att svarta barn får synas i media. Alla ni rasister som sitter och säger att man är "pk" för att man inte dömer folk på grund av deras hudfärg kan dra åt HELVETE!
Citera
2009-02-07, 15:00
Bannlyst
Och hur vet du att det genomsnittliga barnet i Sverige inte ser ut som en neger? Jobbar du på BB eller vad?

Sverige har som bekant en baby-boom. Och vilka tror du står för den? Herr och fru Svensson 30+ eller somalier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in