Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-06, 09:21
  #1
Medlem
ekaflnorens avatar
Det finns ju bekant några lite mer eller mindre oväntade kombinationer av karaktärer i film, bok- och tvvärlden.

Dexter, rättstekniker som är bad-guy-mördare
Indiana Jones, arkeolog som har en piska och är duktig på äventyr
American Psycho, finanssnubbe som mördar folk.
Confessions of a dangerous mind, tv-underhållare som är CIA-hitman.

Finns det några fler? Rada gärna upp.
Vad tror ni kommer bli nästa oväntade kombination? :-) Brainstorma fritt!
Citera
2009-02-06, 09:42
  #2
Medlem
4283s avatar
Det känns som de mesta varit gjort.

Det skulle dock vara kul att följa några riktiga brottslingar. Typ i stil med Prison Break, fast de ska vara genomkriminella superskurkar!
Mördare, bankrånare och våldsmän. Detta skulle jag kolla på, då jag fascineras av brott i allmänhet.

Fast jag kommer inte på någon kombination av yrke och handling. Om någon av de brottslingarna som är med i serien skulle vara polis så känns det som en kliché.
Citera
2009-02-06, 10:23
  #3
Medlem
ekaflnorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Det känns som de mesta varit gjort.

Det skulle dock vara kul att följa några riktiga brottslingar. Typ i stil med Prison Break, fast de ska vara genomkriminella superskurkar!
Mördare, bankrånare och våldsmän. Detta skulle jag kolla på, då jag fascineras av brott i allmänhet.

Fast jag kommer inte på någon kombination av yrke och handling. Om någon av de brottslingarna som är med i serien skulle vara polis så känns det som en kliché.

Tack för svaret
Citera
2009-02-06, 10:25
  #4
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekaflnoren
Tack för svaret
Skapa min idealserie nu! Go, go, go! Om du inte har kontakter i Hollywood, skaffa! Och skapa!
Citera
2009-02-07, 02:32
  #5
Medlem
ekaflnorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Skapa min idealserie nu! Go, go, go! Om du inte har kontakter i Hollywood, skaffa! Och skapa!

Ingen annan som tror sig veta nästa stora grej med oväntad kombination för karaktären i exempelvis en TV-serie? :-)
Citera
2009-02-14, 16:49
  #6
Medlem
ekaflnorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekaflnoren
Ingen annan som tror sig veta nästa stora grej med oväntad kombination för karaktären i exempelvis en TV-serie? :-)

Kom på en till. Weeds måste väl ändå sägas vara en sån serie?
Citera
2009-02-14, 18:14
  #7
Medlem
kompjuters avatar
En rik kontorssnubbe med fett mycket makt som på nätterna förvandlas till
en uteliggare med kundvagn full med burkar, brinnande tunnor i gränderna, skitig, svettig och luktar illa. Och så skulle han.........eeehh....hmmm....nä, fan det var nog ingen bra idé.

Lämnar över detta till någon med mer talang
Citera
2009-02-14, 19:17
  #8
Medlem
ekaflnorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
En rik kontorssnubbe med fett mycket makt som på nätterna förvandlas till
en uteliggare med kundvagn full med burkar, brinnande tunnor i gränderna, skitig, svettig och luktar illa. Och så skulle han.........eeehh....hmmm....nä, fan det var nog ingen bra idé.

Lämnar över detta till någon med mer talang

Fan du började ju bra nån slags omvänd grej där..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback