2025-03-18, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Jag fattar inte vad stora grejen är. Hon har startat en insamling för att hjälpa sin hund. Man har väl ett fritt val om man vill skänka pengar eller inte.

Det är underförstått att endast personer som inte har egna pengar startar sådana insamlingar. Hur många tror du hade skänkt pengar om Hanna skrivit "jag har 5-10 miljoner i tillgångar och miljonlön men ni kan väl betala min 12-åriga hunds behandling ändå?".
Citera
2025-03-18, 14:58
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är underförstått att endast personer som inte har egna pengar startar sådana insamlingar. Hur många tror du hade skänkt pengar om Hanna skrivit "jag har 5-10 miljoner i tillgångar och miljonlön men ni kan väl betala min 12-åriga hunds behandling ändå?".

Hmm jo de e sannt, hade ingen koll på vem kvinnan är eller vad hon har i lön
Citera
2025-03-18, 14:58
Avstängd
Citat:
Tiggarens vädjan till Hanna Hellquist – ”Ta inte vårt jobb!”
Hanna Hellquist tiggande av pengar väcker ilska.
Den uppburna radio- och tidningsprofilen får nu kritik från EU-medborgare.
– Hon tigger pengar för en hund, jag tigger för mitt liv, säger Zora från Rumänien.

https://stoppapressarna.se/svenskt/t...nte-vart-jobb/
Citera
2025-03-18, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Helt sant men kan väl ändå få tycka?
När man skaffar ett djur, en bil, ett hus, ett barn eller vad det nu kan vara så bör man samtidigt tänka på att det tillkommer olika kostnader för detta val och då får man helt enkelt se till att ha en buffert som täcker detta.
Det är sånt man bör få lära sig redan i unga år men nu för tiden tycks inte denna lärdom vara något som tas upp.
Enkelt sätt så är det att pengar in alltid ska vara större än pengar ut. Har man lite pengar in så får man dra ner på pengar ut.
Håller med. Men nu är det som det är med Hannas tax.
Citera
2025-03-18, 18:49
Medlem
T.H.F.C.s avatar
PK-adeln avslöjar sin bortskämda tillvaro.
Citera
2025-03-19, 21:26
Medlem
Lyssnade tyvärr en eftermiddag på P3-programmet, då var hon vulgärt ful i mun på nivån olämpligt språk för alla öron. Hon reagerade också aggressivt och obehärskat på mycket av vad den andre programledaren sa. Blev svårt för honom hålla ett samtal och otrevligt lyssna på. Nu har hon trots välbeställdhet tiggt pengar av sina "följare". Inte till välgörande ändamål, det hade ju varit något. Utan till sin stackars hund, fånge på livstid och "beyond" hos galna HH. Ist för att låta sin nu allvarligt sjuka gamla vän vandra vidare i stillhet efter ett långt liv. Etiken i att utsätta en individ i hög ålder för en avancerad hjärtoperation är tveksam, tror jag alla veterinärer som inte tänker främst med plånboken instämmer med. Och hur etiskt är det lägga så mycket pengar på detta när det finns så mycket människor och djur i verklig nöd som behöver hjälp för att överleva. Om HH tänker liiiitegrann bör hon ej ha några problem betala hundens vård själv, om hon inte kan låta den ha levt färdigt.
Citera
2025-03-19, 22:45
Medlem
sillynamnams avatar
Gulliga sårbara djur väcker mer medlidande än människor. Ofta är det så. Om Hanna Hellqvist redan hade en massa pengar var det kanske medlidandet hon ville ha, uppmärksamheten osv. Man opererar väl inte en tolv år gammal tax...? Visst, man kunde önska att folk gav pengar till välgörande ändamål i stället. Behöver inte vara tiggare, kan vara Rädda Barnen, Djurskyddsföreningen, Läkare utan gränser, skaffa ett fadderbarn, skänka till forskning av olika slag. Men om en folkkär mediepersonlighet är ledsen för att hennes djur är sjukt väcker det spontana känslor och då är folk villiga att betala. Inte mycket att moralisera över. Lite trist när det blir så stort bara.
Citera
2025-06-12, 08:58
Medlem
Gömmer hon sig ännu efter insamlingsfadäsen? Skramlade hon fram pengar till sin hund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in