2014-09-23, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av renlevnad12
tycker hemskt synd om barnen som kommer få leva med att sin mamma är helt galen och har mördat sin egen mormor..undrar om sociala har koll på den familjen så att inte barnen blir slagna mm. är det Ma***as W****bo som är pappan ?? har har ju oxå varit inne för psykisk ohälsa och är lite av en psykopat!! vilken härlig blandning i så fall

Fick ett fint PM av denna underbart trevliga Lin*a, hon underade ov jag ville ses, om jag vågade...Errrm
Hon bad mig hälsa denna Ma**ias också.
Citera
2014-12-08, 16:30
Medlem
Lin*a bor inte kvar på Rödsvägen. Det brann hos dom och sen hyrde dom av någon som inte gjort bakgrundscheck, eller ngn av alla dessa som tror att "man har avtjänat sitt straff och förtjänar en ny chans". Det brann på det nya ställe nyss också... Första gången hon flydde från rättspsyk hade hon ju sällskap av en mordbrännare. Lärde kanske upp Lin*a??

Intressant är att hon anklagar oss som skriver här för att leva i det förflutna, men skickar pm till Liza1979 nyligen. Det betyder väl att hon själv också lever kvar i det gamla? Suck för psykvården...
Citera
2015-04-05, 02:03
Medlem
Jag minns Linda Dahlsjö mycket väl när jag sommarjobbade på SSS i Växjö förr. En tjej som när hon åkte in såg rätt bra. Men redan efter ett år blev hon rejält tjock och bred över höfterna (som många andra patienter som är inlåsta och som dricker för mycket Cola och beställer pizza genom personalen). Linda minns jag som en hård tjej som trots sin ålder inte tvekade att spänna ögonen i medpatienter och skötare. Hon nekade under sin vistelse hela tiden till mordet, trots att bevisningen var solklar. Jag hörde att under rättegången hade hon svar på alla frågor om blod utom en sak. Och det var hur mormoderns blod kunde finnas i Lindas väska.

Det finns mycket att säga om henne. Hon rymde till exempel. Tog sig ut genom ett fönster och dråsade ner några meter och skadade sig ganska ordentligt. Men hon lyckades ändå hålla sig undan lagen rätt länge. Tror hon greps på sjukhus för sin skada. Väl tillbaka skrävlade hon om att det var det värt (skadan alltså).

Kommer kanske på mer sedan.
Citera
2016-05-04, 21:30
Avstängd
dacks avatar
Vad gör denna mördörska i dag fortfarande inlåst?
Citera
2016-05-07, 08:34
Medlem
Burgesss avatar
Det finns ingen Linda Dahlsjö idag. Hon har bytt namn, eller så har hon avlidit. Människor med den livsstilen har ju inte så lång medellivslängd.
Citera
2016-05-07, 12:09
Medlem
obafgkms avatar
Hon har gift sig och heter numera Hedman.
Citera
2016-05-20, 08:31
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Dömdes till psyk 99 och satt ca 8 år har jag för mig. Hon lider av social personlighets störning. Och borderline har jag för mig

Är hon missbrukare?
Citera
2016-05-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Är hon missbrukare?

Missbrukare vet jag ej men Hedman dömdes för nån månad sen för ringa narkotikabrott. Dessutom för skadegörelse efter att ha sprayat färg på sin grannes bil.
Citera
2016-05-20, 23:51
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
Missbrukare vet jag ej men Hedman dömdes för nån månad sen för ringa narkotikabrott. Dessutom för skadegörelse efter att ha sprayat färg på sin grannes bil.

Herregud. Osså har hon satt barn till världen. Hon fick naturligtvis böter, men är medellös precis som alla andra i samhällets bottenskikt.
Citera
2016-05-21, 04:57
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88

Hon hade, står det tidigare i tråden, vårdnaden om sina barn. Hur har det gått med det?
Citera
2016-05-21, 09:40
Medlem
Mandelbrots avatar
Jag vet inte om branden som beskrevs i den här artikeln ännu ej omnämnts i tråden, eller om GT/Expressen har syftat fel på tidpunkten för branden.
Hon fixade i alla fall ett Halloweenkalas genom facebook till dottern, vilket blev en artikel i GT/Expressen. Del av artikel nedan.
Citat:
– Vi hade 30 skrivna inbjudningar. Vissa har lämnat återbud och det får man räkna med, säger Linda Hedman, men konstaterar att man räknat med flera andra.
Familjen råkade i våras ut för en brand och har inte kunnat bjuda in till kalas när de bott i, som Linda kallar det, en nödlösningslägenhet.
– Vi tänkte att då slår vi på stort med att hyra lokalen, säger hon.

Hemsk känsla
Hon beskriver hur hemsk känslan var att se hur dottern blev så ledsen.
– Jag var arg om jag ska vara ärlig när jag såg att min dotter var så ledsen. Ingen önskar ett barn det här, säger hon.
Linda la då ut ett inlägg på Facebook där hon uppmanade människor att dyka upp för att göra hennes dotter glad. Och dök upp, de gjorde de sannerligen.
http://www.expressen.se/gt/efter-lindas-vadjan--manga-kom-pa-kalaset/
Det är ju klart att barnen inte skall straffas för föräldrarnas historik men det är nog så ganska många människor resonerar idag. De är rädda om sina telningar.
Senast redigerad av Mandelbrot 2016-05-21 kl. 09:44.
Citera
2016-05-21, 09:53
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jag vet inte om branden som beskrevs i den här artikeln ännu ej omnämnts i tråden, eller om GT/Expressen har syftat fel på tidpunkten för branden.
Hon fixade i alla fall ett Halloweenkalas genom facebook till dottern, vilket blev en artikel i GT/Expressen. Del av artikel nedan.

Det är ju klart att barnen inte skall straffas för föräldrarnas historik men det är nog så ganska många människor resonerar idag. De är rädda om sina telningar.

Man kan ju inte välja sina föräldrar, men tyvärr brukar omdömet smitta av sig i rakt nedåtgående led.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in