2009-02-05, 05:54
Bannlyst
Mormorrn vart ihjälslagen med stekpanna av dotterdottern i Kortedala, för en del år sedan någon som minns, vart mkt uppmärksammat.

Skulle träffa sin pojkvän vid isladan vid Kortedala centrum, i gbg! Slog först ihjäl sin mormor med en stekpanna. (penningbråk) bodde hos sin mormor för dottern som jag kände till väl var en missbrukare och hennes dottern bodde då hos sin
mormor.
Skulle möta sin pojkvän vid 17.00 18.00 en kort promenad till islada i kortedala centrum. Ett vittne såg henne, Hon påstod att hennes pojkvän rånat och slagit ihjäl hennes mormor. Grabben bodde på Tjörn och arbetade som snickare. Kom till mötesplatsen med bilen, dom åkte ut en sväng och hon var som vanligt, berättade han i rätten, han var anhållen men släptes, inget alibi hade han. Dom trodde först att det var som hon berättade. Och han satt torsk.

Hemma låg mormor död badande i blod efter slagen med stekpannan som tjejen i 20 års åldern städade undan.

Pratade med han vid förhandlingarna och han vart ju ökänd för mordet, som han ej begått, hon uppträde precis som vanligt.

Men som tur var att farbror blå kontrollerade hans tel, där han berättade att han fått ett tel.samtal precis vid tjörnbroarna. Och klockslaget gjorde att han omöjligt kunde hinna med bilen till Kortedala på den tiden som dom kom fram till.

Hon skrattade i Rättsalen och tittade sig runt och hejade hela tiden på sin moder. och kamrater. Tror hon var skötsam före, ej straffad för något.

Förnekade gärningen, sändes till RPK för stor sökning, och där ansåg dom att
hon var sjuk. och dömdes till sluten psykiatrisk vård. Rymde och stort pådrag i tidningarna. Mådde illa när jag tänkte på stackars killen som valsade runt i pressen men frikändes naturligtvis. ostraffad och skötsam.

Han sade till mig ute på gården "det är som en mardröm detta"

Undrar om någon kommer ihåg händelsen och hur det sedan gick för tjejen?
om hon är ute, för hon var fullständigt oberörd! Rymde och betraktades som farlig.

Och vad hände med den skötsamma grabben?

Vilket öde! minns det så väl för hennes likgiltighet för vad hon gjort och skyllde på han.

Men tänk er själva att räddas av ett mobilsamtal! tur han hade!

Minns ni? vad hände med flickan? 2 ungdomars liv slogs i spillror!

Någon??
Citera
2009-02-05, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Mormorrn vart ihjälslagen med stekpanna av dotterdottern i Kortedala, för en del år sedan någon som minns, vart mkt uppmärksammat.

Skulle träffa sin pojkvän vid isladan vid Kortedala centrum, i gbg! Slog först ihjäl sin mormor med en stekpanna. (penningbråk) bodde hos sin mormor för dottern som jag kände till väl var en missbrukare och hennes dottern bodde då hos sin
mormor.
Skulle möta sin pojkvän vid 17.00 18.00 en kort promenad till islada i kortedala centrum. Ett vittne såg henne, Hon påstod att hennes pojkvän rånat och slagit ihjäl hennes mormor. Grabben bodde på Tjörn och arbetade som snickare. Kom till mötesplatsen med bilen, dom åkte ut en sväng och hon var som vanligt, berättade han i rätten, han var anhållen men släptes, inget alibi hade han. Dom trodde först att det var som hon berättade. Och han satt torsk.

Hemma låg mormor död badande i blod efter slagen med stekpannan som tjejen i 20 års åldern städade undan.

Pratade med han vid förhandlingarna och han vart ju ökänd för mordet, som han ej begått, hon uppträde precis som vanligt.

Men som tur var att farbror blå kontrollerade hans tel, där han berättade att han fått ett tel.samtal precis vid tjörnbroarna. Och klockslaget gjorde att han omöjligt kunde hinna med bilen till Kortedala på den tiden som dom kom fram till.

Hon skrattade i Rättsalen och tittade sig runt och hejade hela tiden på sin moder. och kamrater. Tror hon var skötsam före, ej straffad för något.

Förnekade gärningen, sändes till RPK för stor sökning, och där ansåg dom att
hon var sjuk. och dömdes till sluten psykiatrisk vård. Rymde och stort pådrag i tidningarna. Mådde illa när jag tänkte på stackars killen som valsade runt i pressen men frikändes naturligtvis. ostraffad och skötsam.

Han sade till mig ute på gården "det är som en mardröm detta"

Undrar om någon kommer ihåg händelsen och hur det sedan gick för tjejen?
om hon är ute, för hon var fullständigt oberörd! Rymde och betraktades som farlig.

Och vad hände med den skötsamma grabben?

Vilket öde! minns det så väl för hennes likgiltighet för vad hon gjort och skyllde på han.

Men tänk er själva att räddas av ett mobilsamtal! tur han hade!

Minns ni? vad hände med flickan? 2 ungdomars liv slogs i spillror!

Någon??
låter helt fördjävligt, ibland är det slumpen som avgör...
Kände du den här killen?
Eller varför var du vid förhandlingen?
Citera
2009-02-05, 07:23
Medlem
Letat lite, men jag hittar ett mord där hon vid tiden för mordet är 19 och har stuckit mormor med kniv, annars är det likt det du säger...
Dom hittade mormors leg och div, i ett buskage utanför.
Står oxå att hon är övertygad om att det är han som utfört mordet och inte hon.
Står dock inte något om en stekpanna...
Senast redigerad av Liza1979 2009-02-05 kl. 07:29.
Citera
2009-02-05, 07:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Letat lite, men jag hittar ett mord där hon vid tiden för mordet är 19 och har stuckit mormor med kniv, annars är det likt det du säger...
Dom hittade mormors leg och div, i ett buskage utanför.
Står oxå att hon är övertygad om att det är han som utfört mordet och inte hon.
Står dock inte något om en stekpanna...

Tröttheten slog nog till när jag skrev, det stämmer det du skriver, det var en kniv, jag förväxlade ett annat mord, i tröttheten.

Varför jag bevitnade denna rättegång var för att jag väntade på ett annat mål som ett par kamrater skulle dömas för, men kände hennes mor väl! Därför såg jag denna innan mina kamrater skulle dömas, kniven är rätt, skrev fel om stekpannan, tänkte nog på lindomefallet.
Tack att du observerade det!
Citera
2009-02-05, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Tröttheten slog nog till när jag skrev, det stämmer det du skriver, det var en kniv, jag förväxlade ett annat mord, i tröttheten.

Varför jag bevitnade denna rättegång var för att jag väntade på ett annat mål som ett par kamrater skulle dömas för, men kände hennes mor väl! Därför såg jag denna innan mina kamrater skulle dömas, kniven är rätt, skrev fel om stekpannan, tänkte nog på lindomefallet.
Tack att du observerade det!
Okej, lägger upp länk..

http://hem.passagen.se/nyka/mord.html
Citera
2009-02-05, 12:23
Medlem
Hittade en till, när hon rymmer från psyket
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article9242.ab

Kolla denna, skriven 2006, och att hon snart ska skrivas ut!
Va fan e hon lös nu eller?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article367936.ab
Citera
2009-02-05, 12:28
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article181043.ab
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article9379.ab
Citera
2009-02-06, 00:03
Medlem
kramdjurs avatar
Är det nån som vet om hon är utskriven nu? Och vad hon heter, Liza?
Citera
2009-02-06, 00:18
Medlem
kramdjurs avatar
En sak till: Det gick en programserie på TV3 som hette "Ondska" för ett par år sedan och jag tror de tog upp henne i ett avsnitt.
Citera
2009-02-06, 01:15
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Hittade en till, när hon rymmer från psyket
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article9242.ab

Kolla denna, skriven 2006, och att hon snart ska skrivas ut!
Va fan e hon lös nu eller?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article367936.ab

Ingen aning om hon är utskriven än men jag tippar på det. I Sverige ses det som ett friskhetstecken om man flyr från psyket.
Citera
2009-02-06, 06:18
Bannlyst
På Rymmen och filmades!

När hon var på rymmen med en till från Karsudden var hon i huvudstaden vilket farbror blå inte visste, dom sökte i gbg och på *Västkusten, bägge var "lysta"

Då på en vacker dag var Rapport ute och intervjuvade folk om något, precis när dom intervjuvade en herre stod kameramannen så man såg hela gatan där folk promenerade. Vem kommer om inte hon gående med sin kille som oxå var på
rymmen och passerade, men några så henne direkt och ringde polsen snabbt, ´nu fanns hon i huvudstaden det var ju klarlagt av tv-kameran, och kläder o allt gick dom ut och sökte dessa 2 eftelyssta, minns inte om dom tog dom då eler fick vänta ett tag innan dom tog dem.
Djäkla vad förvånad jag vart när hon kom knallande utefter gatan o lyst, hon och han tänkte väl inte på kamerasnubben att omgivnivnigen följer med när folk interjuvas ibland.
Men sedan satt hon igen, hon vart en riktig tuffing där på Karsudden, undra vad hon gör nu har jag fågat, någon som vet?
Citera
2009-02-06, 16:14
Medlem
Vad säger ni om detta`???

..För ett par år sen så hadde vi ju en pojke som jobbade på ett flick hem.som åkte ca4mil för att det var en röst som sa att han skulle ha i hjäl dom ..Han dödade 2 o 1 överlevde altså 3 töser och han hadde jobbat där länge..Han har väl gift sig i fägelset med den flickan som mördade sin mormor..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in