Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-04, 22:08
  #1
Medlem
stelkramps avatar
Visste inte var jag skulle lägga den här tråden då det berör de flesta droger men den fick hamna här, hoppas att det går bra.

Jo, det är så att jag rökt cb konstant i snart en vecka (innan dess hade jag ett uppehåll på 3-4 månader) och man känner verkligen hur man åker in i "dimman".

Efter 2-3 dagar brukar man känna sig hyffsat normal igen men under dessa dagar så brukar jag ändra min personlighet ganska markant, tar avstånd från nära och kära i min omgivning och föredrar mest att glo på film eller umgås med de personer som röker. Skolan påverkas även den därför att jag rent generellt får en inställning som kan jämföras med ordspråket "dont worry, be happy". Allt som i normala fall har betydelse skjuts upp till "en annan gång".

Riktigt såhär allvarligt är det inte men ungefär så att ni ska få ett hum om hur det ligger till.

Nu till min fråga: Finns det någon drog med liknande effekter (lugnande, avslappnande, euforisk) som inte sätter lika djupa märken i psyket? Dvs som man dagen efter kan fungera normalt eller iaf näst intill normalt. Vill inte ha den där känslan av att ingenting spelar roll, då saker och ting oftast har en magisk kraft att slå tillbaka förr eller senare. Det funkar alltså inte i längden.

Det kan vara allt ifrån opiater till kratom, det är bara att namedroppa på. Ge gärna en anledning till varför just den drogen är bäst.


Tack!
Citera
2009-02-04, 22:19
  #2
Medlem
ne hasch e ju de mildaste som finns, du kan ju knapra tradd, benz, morfin-preparat å sånt, de e chill som fan men käkar du ett tag så får du ju avtändning som kanske inte e trevligt. soft som fan att va helt moffad å blaza t.ex, eller käka vallar å softa.. a finns mycket soft..
Citera
2009-02-04, 22:38
  #3
Medlem
stelkramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokkuli
ne hasch e ju de mildaste som finns, du kan ju knapra tradd, benz, morfin-preparat å sånt, de e chill som fan men käkar du ett tag så får du ju avtändning som kanske inte e trevligt. soft som fan att va helt moffad å blaza t.ex, eller käka vallar å softa.. a finns mycket soft..

Just tramadol verkar intressant. Hur känner man sig efter att effekterna tagit slut så att säga? Är man seg och allmänt nere eller kan man fortfarande fungera normalt? Hur är det som vardagsdrog, kan man gå runt i en folksamling utan att bli "påkommen"?
Citera
2009-02-04, 22:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelkramp
Just tramadol verkar intressant. Hur känner man sig efter att effekterna tagit slut så att säga? Är man seg och allmänt nere eller kan man fortfarande fungera normalt? Hur är det som vardagsdrog, kan man gå runt i en folksamling utan att bli "påkommen"?
hehe det är ULTIMATA vardagsdorgen, lovar.. första gånge ja testa sa jag det.. perfekt vardagsdrog... ruset e bara soft. man e uppåt, pigg, glad, och allt sånt... efteråt? alltid varit så jävla väck efter tradd gått ut, käkat mycket tradd, blandat mycket å så... men jo man e ju relativ normal,, grejjen e att tradd sitter i ett tag också om du käkar en bra dos, bra par timmar... och kan säga ATn på den e inte rolig... käka inte mer än 2-3 dar i rad.. viiiidrig AT.
Citera
2009-02-04, 22:53
  #5
Medlem
weed-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelkramp
Visste inte var jag skulle lägga den här tråden då det berör de flesta droger men den fick hamna här, hoppas att det går bra.

Jo, det är så att jag rökt cb konstant i snart en vecka (innan dess hade jag ett uppehåll på 3-4 månader) och man känner verkligen hur man åker in i "dimman".

Efter 2-3 dagar brukar man känna sig hyffsat normal igen men under dessa dagar så brukar jag ändra min personlighet ganska markant, tar avstånd från nära och kära i min omgivning och föredrar mest att glo på film eller umgås med de personer som röker. Skolan påverkas även den därför att jag rent generellt får en inställning som kan jämföras med ordspråket "dont worry, be happy". Allt som i normala fall har betydelse skjuts upp till "en annan gång".

Riktigt såhär allvarligt är det inte men ungefär så att ni ska få ett hum om hur det ligger till.

Nu till min fråga: Finns det någon drog med liknande effekter (lugnande, avslappnande, euforisk) som inte sätter lika djupa märken i psyket? Dvs som man dagen efter kan fungera normalt eller iaf näst intill normalt. Vill inte ha den där känslan av att ingenting spelar roll, då saker och ting oftast har en magisk kraft att slå tillbaka förr eller senare. Det funkar alltså inte i längden.

Det kan vara allt ifrån opiater till kratom, det är bara att namedroppa på. Ge gärna en anledning till varför just den drogen är bäst.


Tack!


Lyrica fungerar! Jag personligen mår underbart dagen efter dessutom, den kan användas till chill och fest, ruset är lite vad du gör det till!
Citera
2009-02-04, 22:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weed-man
Lyrica fungerar! Jag personligen mår underbart dagen efter dessutom, den kan användas till chill och fest, ruset är lite vad du gör det till!
ja lyrica e jävla soft också, men man bygger fet tolerans, bäst å bara köra nån gång i veckan.
Citera
2009-02-04, 23:25
  #7
Medlem
_indees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokkuli
ja lyrica e jävla soft också, men man bygger fet tolerans, bäst å bara köra nån gång i veckan.


Det har du rätt i, toleransen skjuter i höjden. Liknar kanske LSD toleransen?

Om jag t.ex tar ~500mg ena dagen så behöver jag minst det dubbla dagen efter.
Men Lyrica är en ok "vardagsdrog", tycker de funkar fint dagarna det tar emot att aktivera sig! Jag behöver ~3-4 dagar för att toleransen ska lägga sig någorlunda normalt...
Tyvärr kan man inte använda de konstant, och uppnå ett ok rus utan att behöva äta gram på gram.

Tramadol skulle jag rösta för ang TS, toleransen ökar inte lika fort där.
Citera
2009-02-05, 02:16
  #8
Medlem
sventumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _indee
Tramadol skulle jag rösta för ang TS, toleransen ökar inte lika fort där.
Citat:
Ursprungligen postat av kokkuli
hehe det är ULTIMATA vardagsdorgen, lovar.. första gånge ja testa sa jag det.. perfekt vardagsdrog... ruset e bara soft. man e uppåt, pigg, glad, och allt sånt... efteråt? alltid varit så jävla väck efter tradd gått ut, käkat mycket tradd, blandat mycket å så... men jo man e ju relativ normal,, grejjen e att tradd sitter i ett tag också om du käkar en bra dos, bra par timmar... och kan säga ATn på den e inte rolig... käka inte mer än 2-3 dar i rad.. viiiidrig AT.

Håller inte med för fem öre om att tram är en bra vardagsdrog! Själv känner jag mig alltid påtagligt påverkad dagen efter, lite vinglig och "lightheaded". Men fram för allt; får ett sjuhelvetes sömnbehov och det är mer regel än undantag att jag sover alldeles för länge och försover mig duktigt.

Ett par kalla goda öl kanske? Ser faktiskt det som det enda (i längden) hållbara alternativet till gräs/brunt som vardagsdrog...
Citera
2009-02-05, 02:27
  #9
Medlem
b0gfettos avatar
Nackdelen med en "vardagsdrog" är att den ofta blir just en drog som lätt används var dag också.
Citera
2009-02-05, 03:01
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av _indee
Det har du rätt i, toleransen skjuter i höjden. Liknar kanske LSD toleransen?

Om jag t.ex tar ~500mg ena dagen så behöver jag minst det dubbla dagen efter.
Men Lyrica är en ok "vardagsdrog", tycker de funkar fint dagarna det tar emot att aktivera sig! Jag behöver ~3-4 dagar för att toleransen ska lägga sig någorlunda normalt...
Tyvärr kan man inte använda de konstant, och uppnå ett ok rus utan att behöva äta gram på gram.

Tramadol skulle jag rösta för ang TS, toleransen ökar inte lika fort där.

ja man blir ju inte lyrisk av lyrica precis, den skall trappas upp och relativt ny.
Citera
2009-02-05, 03:13
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Nackdelen med en "vardagsdrog" är att den ofta blir just en drog som lätt används var dag också.

Exakt! det är det som är dilemat, toleransökningen och avis på topp, därför fortsäter man att köra på, vissa höga doser vissa i mindre doser, har märkt det efter 35 år i denna pilerdjungeln, fanns barbiturater före 1983 sen avregistrerades dom. det var krut i dom vill jag lova, nvarande svamelpiler ala stilnock och imovane ärju bra att höra dosen ideligen! fanns då även opiummixtur! återstår nu cosilana-etyfin! inte fy skam!

Avisen är som en fruktansvärd upplevelse och långvarig! nu snålar dom på topp!
Tramadolgruppen är ju relativt ny, påverkar både psýkiskt och fysiskt och toleransökning snabbt, tufft är oxå en riktig avis på höga doser kodein, där 30 mg, i varje tab. blr 8-10 %morfin. tala om att skita och värk i musklerna, klart det är ju inviduelt oxå! numera mkt populär drog hos ungdomar stilnock och tramadolgrupen. fanns ju ej förr! avgiftningarna duggar tätt på beroenheterna.
Främst av unga som vet nada!
Citera
2009-02-05, 03:15
  #12
Medlem
DreamRs avatar
Opioider i mindre mängder fungerar perfekt i vardagen och du blir inte dimmig alls sålänge vi pratar om MINDRE mängder..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback