2013-12-09, 14:21
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mod32
Här i byn där jag bor får man ge 40kr st för 300mg. Så 28kr är riktigt bra.

Tycker synd om er stackare som får betala så mycket för Lyrica.
Själv får jag 600mg om dagen utskrivet i princip gratis då högkostnadsskyddet täcker.
Perfekt att festa på som fattig student då man kan minska alkoholkostnaden rejält och ändå ha lika skoj
Citera
2013-12-09, 22:05
Bannlyst
Det är rätt svårsålt här jag bor då så många missbrukare har det på recept. De enda man kan sälja till är ungdomar runt 20, men de får bra pris av mig. 14*150mg=150 kr. Men många missbrukare som jag som går på tunga opiater gillar att använda sig av Lyrica som boost, men jag känner inget av det. Så de är rätt meningslösa för mig.
Citera
2013-12-10, 15:11
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Varför får jag inte längre det lung och välbefinnande av lyrica nu för tiden?
För ett år sedan brukade jag lyrica ofta och fick alltid njutbar effekt.

Nu för tiden så blir jag bara stissig, lite förvirrad med inslag av ångest och ryckningar i kroppen.
Har alltså inte tagit något på säkert ett år och har nu sporadiskt provat 75-150mg vid kanske fyra tillfällen.

Har lyricaruset ändrat karaktär för någon av er?
Kanske jag skönmålar hur jag mådde tidigare, eller beror det på att jag inte har ett beroende vilket jag hade då?

Hur som vore det skönt att vid behov kunna njuta av en lyrica eller två.
Citera
2013-12-10, 20:05
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Varför får jag inte längre det lung och välbefinnande av lyrica nu för tiden?
För ett år sedan brukade jag lyrica ofta och fick alltid njutbar effekt.

Nu för tiden så blir jag bara stissig, lite förvirrad med inslag av ångest och ryckningar i kroppen.
Har alltså inte tagit något på säkert ett år och har nu sporadiskt provat 75-150mg vid kanske fyra tillfällen.

Har lyricaruset ändrat karaktär för någon av er?
Kanske jag skönmålar hur jag mådde tidigare, eller beror det på att jag inte har ett beroende vilket jag hade då?

Hur som vore det skönt att vid behov kunna njuta av en lyrica eller två.

Du säger att du tar 75-150mg. Hur kan du känna något rus på en sådan låg dos? Jag måste ta minst 600mg för att få ett ordentligt rus med eufori och den där riktiga lyricakänslan. Då kan jag gå i en månad utan någon lyrica alls och måste ändå ta den mängden för att få ett bra rus. Brukar endast sporadiskt, mest på krogen för att slippa dricka så mycket alkohol(väldigt ekonomiskt och mindre baksmälla!)

Pröva att ta en liten högre dos och se om du får den där sköna känslan, bara du ser till att inte ta det för ofta. Lyrica har en av de mest hemska avtändningar jag varit med om, det är inte värt det. Sporadiskt bruk eller ingenting anser jag när man berusar sig med detta preparat.
Hoppas du får ut något av det! Får du inte det så bör du sluta med det, onödigt att kasta i sig saker man inte får ut någonting av.
Citera
2013-12-11, 13:40
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Du säger att du tar 75-150mg. Hur kan du känna något rus på en sådan låg dos? Jag måste ta minst 600mg för att få ett ordentligt rus med eufori och den där riktiga lyricakänslan. Då kan jag gå i en månad utan någon lyrica alls och måste ändå ta den mängden för att få ett bra rus. Brukar endast sporadiskt, mest på krogen för att slippa dricka så mycket alkohol(väldigt ekonomiskt och mindre baksmälla!)

Pröva att ta en liten högre dos och se om du får den där sköna känslan, bara du ser till att inte ta det för ofta. Lyrica har en av de mest hemska avtändningar jag varit med om, det är inte värt det. Sporadiskt bruk eller ingenting anser jag när man berusar sig med detta preparat.
Hoppas du får ut något av det! Får du inte det så bör du sluta med det, onödigt att kasta i sig saker man inte får ut någonting av.

Under min tidigare självmedicinering så började jag direkt med 300mg och landade oftast på 450mg/dygn.
Är nästan två år sedan den perioden och har bara tagit ett fåtal sporadiska intag sedan dess.
Då med tanken att jag ska vara lite mer ansvarsfull och därav de låga doserna.

Är nog som du säger att 75-150mg är en dos som man får mindre trevliga biverkningar av medans välmåendet och euforin uteblir.
Hade inga problem att trappa ner mitt två månaders dagliga bruk av 450mg, tog två veckor och jag mådde ganska bra.

Men får lättare förskylningssymtom efter bara några dagarns användande av låga doser, så visst är det en kraftfull drog.
Citera
2013-12-11, 16:04
Medlem
ambigues avatar
Vad tror ni om att plugga på lyrica, good/bad? Kommer jag bli skön och bara vilja ligga och chilla eller kommer jag få energi och tycka att allt känns bra?

Jag önskar jag kunde ta tjack men jag tog en del i helgen och har haft jobbiga (och konstiga) effekter av det (jättetrött, typ frossa.. m.m) även fast det inte var några monster doser men jag stannade uppe hela natten mellan sön och mån) först idag känner mig i princip som mig själv igen.
Citera
2013-12-11, 17:58
Medlem
masterior26s avatar
Nu är det fan dags att ta ett uppehåll på lyrican för tar jag mer än 3-4 dagar i sträck så blir jag dålig som fan dagen efter och har svårt att sova 2-3 dagar även att jag tar 3 olika sömnmedel.
Citera
2013-12-11, 21:53
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambigue
Vad tror ni om att plugga på lyrica, good/bad? Kommer jag bli skön och bara vilja ligga och chilla eller kommer jag få energi och tycka att allt känns bra?

Jag önskar jag kunde ta tjack men jag tog en del i helgen och har haft jobbiga (och konstiga) effekter av det (jättetrött, typ frossa.. m.m) även fast det inte var några monster doser men jag stannade uppe hela natten mellan sön och mån) först idag känner mig i princip som mig själv igen.

Väldigt individuellt tror jag.. För mig beror det mycket på sömn och om jag innan haft mycket ångest osv. Har jag haft en AT och inte sovit mycket med mycket ångest och sedan tar lyrica, så brukar jag somna som en stock pga lättnaden.

Annars så blir jag alltid pigg, glad, social, motiverad, kreativ osv. Så jag skulle säga att det är utmärkt att plugga på, jag brukar alltid bli sugen på att få gjort något osv. Hoppas det funkar för dig!
Citera
2013-12-11, 22:38
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Under min tidigare självmedicinering så började jag direkt med 300mg och landade oftast på 450mg/dygn.
Är nästan två år sedan den perioden och har bara tagit ett fåtal sporadiska intag sedan dess.
Då med tanken att jag ska vara lite mer ansvarsfull och därav de låga doserna.

Är nog som du säger att 75-150mg är en dos som man får mindre trevliga biverkningar av medans välmåendet och euforin uteblir.
Hade inga problem att trappa ner mitt två månaders dagliga bruk av 450mg, tog två veckor och jag mådde ganska bra.

Men får lättare förskylningssymtom efter bara några dagarns användande av låga doser, så visst är det en kraftfull drog.

Pröva att bara ta det vid enstaka tillfällen då. Typ en fest eller krogrunda med vänner. Det kommer bli väldigt ekonomiskt för dig, alternativt att du blir helt väck till slut och svinar runt utan att du kan haffas för narkotikabrott(såvida du inte tagit annat narkotikaklassat preparat)

Personligen så brukar jag ta det både på fester och krogrundor, då är det ju bara en kväll/natt som jag behöver detta rus. Möjligtvis att jag petar i mig lite under baksmällan också men sedan får det vara. Kan inte ta lyrica några längre perioder har jag märkt(vilket är kanon) då min mage fuckar up totalt och blir extremt jobbig att ha och göra med. Så pga det så behöver jag inte någon dosökning då toleransen sjunker väldigt snabbt igen och inga AT-symptom uppstår.

Det är mitt tips till dig: Kör bara enstaka dagar/kvällar i taget och ha uppehåll sedan ett tag(minst någon vecka) innan du tar igen. Då kommer du nog slippa allt som har med AT att göra, förutom det psykiska om du nu har problem med det.
Citera
2013-12-12, 01:01
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Pröva att bara ta det vid enstaka tillfällen då. Typ en fest eller krogrunda med vänner. Det kommer bli väldigt ekonomiskt för dig, alternativt att du blir helt väck till slut och svinar runt utan att du kan haffas för narkotikabrott(såvida du inte tagit annat narkotikaklassat preparat)

Personligen så brukar jag ta det både på fester och krogrundor, då är det ju bara en kväll/natt som jag behöver detta rus. Möjligtvis att jag petar i mig lite under baksmällan också men sedan får det vara. Kan inte ta lyrica några längre perioder har jag märkt(vilket är kanon) då min mage fuckar up totalt och blir extremt jobbig att ha och göra med. Så pga det så behöver jag inte någon dosökning då toleransen sjunker väldigt snabbt igen och inga AT-symptom uppstår.

Det är mitt tips till dig: Kör bara enstaka dagar/kvällar i taget och ha uppehåll sedan ett tag(minst någon vecka) innan du tar igen. Då kommer du nog slippa allt som har med AT att göra, förutom det psykiska om du nu har problem med det.

Ja som sagt jag har stor erfarenhet av lyrica då jag tidigare åt det konstant.
Samt haft tillgång till det i flera år.
Nu tar jag det kanske en gång i månaden. Då ofta som du säger, när man festar.
Citera
2013-12-12, 19:33
Medlem
irrelevantinfos avatar
Läkarna skriver fortfarande ut detta så skynda på ni som vill ha det utskrivet för dom har fått upp ögonen mer iaf. Jag får massor utskrivet, men jag äter inte så mycket
Citera
2013-12-12, 20:25
Medlem
Vad finns det för undersökningar av vilken effekt lyrica har på lång sikt? Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in