2011-12-15, 07:16
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon

Detta som drog är inte mycket att ha.. Dock funkar det till att fördriva tiden på drogfria dagar.

Hade extremt ont sen en operation i tisdags, tog 350mg lyrica och smärtan mer eller mindre försvann.. Skumt.

Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Nej det är inte skumt eftersom Lyrica används också till nervsmärtor.

Hoppas ingen tycker jag är en "besserwisser" nu... eller att jag genom att "ifrågasätta" en moderator om än aldrig så lite drabbas av hemska repressalier.

Jag skulle säga "intressant". Precis som du säger Slingshot så används ju Lyrica mot nervsmärtor, men jag trodde att de "bara" fungerade mot just den sortens smärtor. Postoperativa smärtor är ju en hel annan sorts smärta.

Fast det är klart, man kan ju ha skurit av en en del nerver vid operationen, jag har ju ingen aning om vilken sorts operation den gode herr Bongmon genomgått. Mycket kan man beskylla mig för att vara, men inte synsk.
Citera
2011-12-15, 07:25
Medlem
Stormorfars avatar
Är kickad på lyrica nu, tycker dom är grymma mot fysisk ångest. Hade världens panikångest och drog i mig 600mg och jag känner en lyckokänsla i hela bröstet. Sån jävla skillnad då det känns som att någon står och trycker på bröstet annars.

Men det är ju en jävligt märklig medecin, jag blir smått manisk och allmänt darrig och kan få rejäla ryck lite här och där. Har även halvkrampat, var ute och gick och ledde cykeln. Benen började stampa av sig själv och jag var beredd på att lägga mig ner men konstigt nog lyckades jag hålla mig uppe samtidigt som jag typ stod och dansade Det sjuka var att det slutade såfort jag tittade uppåt. Så jag fick leda cykeln hela vägen hem och titta uppåt

Jag upplever det inte som nåt jätteskönt rus men ångesten försvinner, synd att toleransen går upp så jäkla fort. Tycker nog att den kan användas vid behov om man inte har ångest dagligen..

Men som många säger så är den bra till att dämpa suget till andra droger. Vet många som kört opiater som tycker lyrica funkar skitbra när dom slutat med dom.
Citera
2011-12-15, 09:37
Medlem
Jag har 11 st lyrika på 75mg (röda och vita kapslar) Pfeizer som jag fått av en snäll polare. Har svår ångest emellanåt. Hur skall jag äta dessa när jag mår kass? Kan man bara ta en? Vågar inte riktigt röra dem. - Min polare sa att de bara hjälper tillfälligt i 2-3 dagar och sedan är man "resistent". Har en introduktionsfas på antidepp nu med men känner inte av det så mycket negativt faktisk. Mest sexet som försvunnit. Sömnproblem har jag med.
Citera
2011-12-15, 10:15
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Hoppas ingen tycker jag är en "besserwisser" nu... eller att jag genom att "ifrågasätta" en moderator om än aldrig så lite drabbas av hemska repressalier.

Jag skulle säga "intressant". Precis som du säger Slingshot så används ju Lyrica mot nervsmärtor, men jag trodde att de "bara" fungerade mot just den sortens smärtor. Postoperativa smärtor är ju en hel annan sorts smärta.

Fast det är klart, man kan ju ha skurit av en en del nerver vid operationen, jag har ju ingen aning om vilken sorts operation den gode herr Bongmon genomgått. Mycket kan man beskylla mig för att vara, men inte synsk.

De va ett navelbrock som trycktes tillbaka dit det ska, sen la de ett "kirurgiskt nät" mellan bukhinnan o muskelmassan så det inte skulle komma tillbaka. Inga större närver ovanför naveln va?
Citera
2011-12-15, 10:41
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
De va ett navelbrock som trycktes tillbaka dit det ska, sen la de ett "kirurgiskt nät" mellan bukhinnan o muskelmassan så det inte skulle komma tillbaka. Inga större närver ovanför naveln va?

Jo då, det tror jag allt man har. Kanske inga stora, men nerver har man. Jag försökte googla fram en bild, men som jag skrivit förr i forumet är jag usel på att googla, jag förstår mig helt enkelt inte på det där... Får skylla på att jag är gammal och inte växte upp framför en datorskärm som alla ungdomar här.

Men det kan ju också vara så enkelt som att Lyrica fungerar också mot andra smärtor förutom nervsmärtor. Jag blev lite intresserad av ämnet, bara.
Citera
2011-12-15, 11:30
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Jo då, det tror jag allt man har. Kanske inga stora, men nerver har man. Jag försökte googla fram en bild, men som jag skrivit förr i forumet är jag usel på att googla, jag förstår mig helt enkelt inte på det där... Får skylla på att jag är gammal och inte växte upp framför en datorskärm som alla ungdomar här.

Men det kan ju också vara så enkelt som att Lyrica fungerar också mot andra smärtor förutom nervsmärtor. Jag blev lite intresserad av ämnet, bara.

Ja, kanske var att ja är missbrukare, och var utan rus innan ja tog det, o därför orsakade ångesten att ja fick mer smärta än ja igenligen hade. O då när ja fick rus av lyrican släppte ångesten o ja tappa smärtan. Men nu lämnar ja denna diskussion.
Citera
2011-12-15, 14:11
Medlem
HELVETE Det går inte att beställa längre på gp! Tips mottages varmt i pm!
Citera
2011-12-15, 18:21
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Tjoho
har ätit Lyrica en period nu, hyffsat regelbundet. Mina ögon har börjat kännas grumliga :S
Vet att det finns med som bivärkning, tror ni det är någon fara för synen ?
Inte så kul om man skulle få sämre syn permanent
Citera
2011-12-15, 19:42
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Tjoho
har ätit Lyrica en period nu, hyffsat regelbundet. Mina ögon har börjat kännas grumliga :S
Vet att det finns med som bivärkning, tror ni det är någon fara för synen ?
Inte så kul om man skulle få sämre syn permanent

Omöjligt att säga eftersom ingen vet långtidseffekterna av Lyrica.
Citera
2011-12-15, 20:23
Medlem
Har haft Lyrica i ungefär 2 år minst iaf... 500 mg per dag nu. Drog i mig 300 mg vid 10 tiden imorse sen 900 mg vid 12 och blev ganska skön men jag funderar på att ta yterligare 700 mg nu om det är till värde att man blir skön igen. Vad tror ni?

Mvh
Citera
2011-12-15, 21:02
Bannlyst
imorgon är de fredag igen, och jag känner för att göra ngt spännande av denna dag... Har lite svenska 100s från pfeizer så jag tänkte trycka i mig 600mg redan på morgonkvisten innan jobb. Har noll tollerans och har aldrig flummat på lyrica tidigare. Är detta en bra ide? Jag jobbar väldigt självständigt så ingen risk att bli påkommen... frågan är om jag kommer få något gjort?

Ska senare på kvällen dricka grogg med några polare... Är detta en bra ide?
Citera
2011-12-15, 21:53
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ja, kanske var att ja är missbrukare, och var utan rus innan ja tog det, o därför orsakade ångesten att ja fick mer smärta än ja igenligen hade. O då när ja fick rus av lyrican släppte ångesten o ja tappa smärtan. Men nu lämnar ja denna diskussion.

Ja, så kan det givetvis också vara. Det kan också vara så att Lyrica fungerar mot alla sorters smärta, inte bara nervsmärta.

Men du har rätt, ingen mening att spekulera längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in