2024-07-28, 17:33
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcukm
Generellt innebär att tugga en kapsel att den aktiva substansen frisätts snabbare och kan börja absorberas omedelbart, istället för att kapseln först måste lösas upp i magen. Detta kan leda till snabbare påslag. Detta stöds av farmakokinetiska principer där en snabbare frisättning leder till tidigare absorptionsfas och därmed snabbare effekt.

Kan dock inte hitta något att detta är fallet med pregabalin.

Har dock inga problem med att tugga kapslarna då dom är rätt så mjuka, men jag upplever ett snabbare påslag jämfört med om jag bara hade svalt dom. Men det kan ju som sagt vara placebo.

/Mvh
Citera
2024-07-30, 17:51
Medlem
Behöver lite hjälp.
Ovan lyrica brukare här.

Alltid mått dåligt när jag tagit lyrica med äckligt mycket bieffekter tills jag insåg att jag ätit på tok för mycket varje gång då jag ej någonsin haft tolerans och sist för ett par månader sedan åt jag typ 300mg utan tolerans och då insåg jag varför folk älskar det.

Har idag ca 17.00 utan tolerans men på mätt mage intagit ca 450 mg och en del alkohol.

Undrar hur lång tid det kan ta innan det börjar slå för känner inte ett skvatt ännu och har gått ungefär en timme sen intag.

Proffsen, vad kan jag förvänta mig och när?
Citera
2024-07-30, 18:07
Medlem
När jag aldrig hade provat lyrica så fick jag alltid ett må bra rus, men tar jag det idag så funkar de typ inte, nån som har koll?
Citera
2024-07-30, 20:10
Medlem
Hej! Har käkat 3 kartor lyrica 300mg under 1 månads tid ungefär. Hade sen ett uppehåll i 1 vecka och köpte en karta i förrgår och har ätit 600mg och sen 900mg dagen efter. Nu tog jag 600mg imorse (runt 08.00) och nu 900mg 19.30. Men blev lite nojig nu att jag tagit mig vatten över huvudet och kommer åka på kramp. Vad tror ni?
Citera
2024-08-02, 10:01
Medlem
Mcc87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Hej! Har käkat 3 kartor lyrica 300mg under 1 månads tid ungefär. Hade sen ett uppehåll i 1 vecka och köpte en karta i förrgår och har ätit 600mg och sen 900mg dagen efter. Nu tog jag 600mg imorse (runt 08.00) och nu 900mg 19.30. Men blev lite nojig nu att jag tagit mig vatten över huvudet och kommer åka på kramp. Vad tror ni?

Nej absolut inte, det krävs väldigt mycket mer innan kramp kommer....

Jag käkar 2100mg äkta Lyrica från apoteket som jag har på recept varje morgon (ja detta är mycket mer än vad läkaren föreskriver,, ibland mer, ibland mindre, och när jag tar mindre tar jag bara 900mg lyrica på en morgon och försöker sänka mig ner till 600mg sedan en vecka, ibland 2.
Sen ökar jag igen, och ibland avslutar jag vid 600mg ett par dagar och har uppehåll för min extrema tolerans har gjort att jag utan problem kan stoppa i mig 4000-5000mg+ på en dag (vilket har hänt fler gånger än jag kanske vill att det ska hända

Men till din fråga, noja absolut inte. det är helt lugnt, slappna av
Enda gången du behöver oroa dig för kramp är om du kombinerar med tex: Tramadol eller liknande, då skulle inte jag personligen ta mer än 900mg för att keep it safe.

Värt att tillägga också: Har aldrig fått kramp av Lyrica ensamt, inte ens i doser om 7g, då med kraftig upptrappning pga tolerans ökningen som är den värsta av alla : doseringen va då från dag1 (600mg), dag 2 (1200-1500mg), dag 3 (1800-2500mg), dag4: 3000-3600mg, osv osv..... tillslut måste man vända neråt för det börjar bli för mycket helt enkelt, det är inte bra att stoppa i sig såna mängder.
Har käkat lyrica on/off i flera år nu pga nervsmärta.
Senast redigerad av Mcc87 2024-08-02 kl. 10:07.
Citera
2024-08-02, 10:02
Medlem
Mcc87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niddzg
När jag aldrig hade provat lyrica så fick jag alltid ett må bra rus, men tar jag det idag så funkar de typ inte, nån som har koll?

Lyrica måste dos ökas med över dubbla dosen varje dag tills du kommer till en platå typ som krävs gram doser för att få effekt av platån
Citera
2024-08-08, 14:58
Medlem
Hej!

Jag har hört att det finns lyrica pregablin (?) med guldig baksida (på kartan) samt med silvrig baksida? Vad är skillnaden? Har sett ty många har den med silver men har också sett att personer som har den guldiga är väldigt tydliga med att det är just den GULDIGA BAKSIDAN??? Är de silvriga inte bra…?
Citera
2024-08-10, 14:17
Avslutad
En bekant till mig har ätit lyrica ett tag några veckor, runt 600-900mg om dagen, har slutat tvätt och känner att personen har fått ont när hen kissar? Samt att urinen luktar ammoniak? Samt grov huvudvärk och yrsel, personen har tänt av på lyrica tidigare men aldrig upplevt dessa besvär inte under en sån lång tid som en vecka eller två. Urinen har börjat bli bättre redan vid dag 3 men svider fortfarande vid toa besök och luktar pyton…… någon som har tips eller idéer vad detta kan vara ? Eller är de en del av avtändningen? Det när hen kissar och de svider oroar den mest… tacksam för alla svar
Citera
2024-08-10, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pothead_no1
Behöver lite hjälp.
Ovan lyrica brukare här.

Alltid mått dåligt när jag tagit lyrica med äckligt mycket bieffekter tills jag insåg att jag ätit på tok för mycket varje gång då jag ej någonsin haft tolerans och sist för ett par månader sedan åt jag typ 300mg utan tolerans och då insåg jag varför folk älskar det.

Har idag ca 17.00 utan tolerans men på mätt mage intagit ca 450 mg och en del alkohol.

Undrar hur lång tid det kan ta innan det börjar slå för känner inte ett skvatt ännu och har gått ungefär en timme sen intag.

Proffsen, vad kan jag förvänta mig och när?
kan ta upp till 3 timmar ibland innan du når peak, det är en väldigt lurigt preparat som smyger sig på
Citera
2024-08-18, 11:07
Medlem
Jag tar rätt stora mängder opiater på vardagarna. På helgerna är jag utan. Men fick rätt mycket Lyrica av en kompis så jag tog det igår på en av mina ”utan opiater-dag” och jag sov bara av dom? Skulle tippa på att jag tog 400mg. Jag kände absolut av det på andra sätt men jag somnade typ 17 och sov i stort sett hela dagen.
2006 tog jag stora mängder lyrica och blev absolut inte så trött av dom som jag blev nu.
Nån som har en gissning på varför jag blev så trött? Öka dos?
Citera
2024-08-18, 14:10
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blumemaris
Jag tar rätt stora mängder opiater på vardagarna. På helgerna är jag utan. Men fick rätt mycket Lyrica av en kompis så jag tog det igår på en av mina ”utan opiater-dag” och jag sov bara av dom? Skulle tippa på att jag tog 400mg. Jag kände absolut av det på andra sätt men jag somnade typ 17 och sov i stort sett hela dagen.
2006 tog jag stora mängder lyrica och blev absolut inte så trött av dom som jag blev nu.
Nån som har en gissning på varför jag blev så trött? Öka dos?

Om du blev helt utslagen på 400mg vilket jag då antar varit Pregabalin pulver du ej vägt upp så tror jag inte du skulle bli mindre utslagen på en högre dos. Kan säga att många som testar och tar en 300mg kapsel utan tolerans på Lyrica blir utlsagna och sover som spädbarn medans andra knappt känner av det. Väldigt individuellt och nu för tiden är mycket märken som cirkulerar med Lyrica ren och väldigt ojämna medans andra märken fungerar lika bra varje gång. Det hade lika gärna kunnat vara 500mg du fick i dig och det är en stor dos för någon som inte har tolerans och hade nog däckat mig med just nu om jag tog en sådan dos.
Citera
2024-08-18, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Om du blev helt utslagen på 400mg vilket jag då antar varit Pregabalin pulver du ej vägt upp så tror jag inte du skulle bli mindre utslagen på en högre dos. Kan säga att många som testar och tar en 300mg kapsel utan tolerans på Lyrica blir utlsagna och sover som spädbarn medans andra knappt känner av det. Väldigt individuellt och nu för tiden är mycket märken som cirkulerar med Lyrica ren och väldigt ojämna medans andra märken fungerar lika bra varje gång. Det hade lika gärna kunnat vara 500mg du fick i dig och det är en stor dos för någon som inte har tolerans och hade nog däckat mig med just nu om jag tog en sådan dos.

Det är lyrica direkt från apoteket så antar det är rätt rent. Fick så jävla mycket så jag nog gick all in. Har tagit typ 150 + 50 idag med rätt stora mellanrum och mår mycket bättre. Så antar att jag måste bli lite mer van. Vill minnas att jag tyckte Lyrica var härligt förut men då hade jag ju ätit det dagligen i flera månader innan jag började ta stora mängder en gång per dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in