Citat:
Ursprungligen postat av
Ajaj.3
Hej! Har käkat 3 kartor lyrica 300mg under 1 månads tid ungefär. Hade sen ett uppehåll i 1 vecka och köpte en karta i förrgår och har ätit 600mg och sen 900mg dagen efter. Nu tog jag 600mg imorse (runt 08.00) och nu 900mg 19.30. Men blev lite nojig nu att jag tagit mig vatten över huvudet och kommer åka på kramp. Vad tror ni?
Nej absolut inte, det krävs väldigt mycket mer innan kramp kommer....
Jag käkar 2100mg äkta Lyrica från apoteket som jag har på recept varje morgon (ja detta är mycket mer än vad läkaren föreskriver,, ibland mer, ibland mindre, och när jag tar mindre tar jag bara 900mg lyrica på en morgon och försöker sänka mig ner till 600mg sedan en vecka, ibland 2.
Sen ökar jag igen, och ibland avslutar jag vid 600mg ett par dagar och har uppehåll för min extrema tolerans har gjort att jag utan problem kan stoppa i mig 4000-5000mg+ på en dag (vilket har hänt fler gånger än jag kanske vill att det ska hända
Men till din fråga, noja absolut inte. det är helt lugnt, slappna av
Enda gången du behöver oroa dig för kramp är om du kombinerar med tex: Tramadol eller liknande, då skulle inte jag personligen ta mer än 900mg för att keep it safe.
Värt att tillägga också: Har aldrig fått kramp av Lyrica ensamt, inte ens i doser om 7g, då med kraftig upptrappning pga tolerans ökningen som är den värsta av alla : doseringen va då från dag1 (600mg), dag 2 (1200-1500mg), dag 3 (1800-2500mg), dag4: 3000-3600mg, osv osv..... tillslut måste man vända neråt för det börjar bli för mycket helt enkelt, det är inte bra att stoppa i sig såna mängder.
Har käkat lyrica on/off i flera år nu pga nervsmärta.