2020-08-11, 20:03
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Pregabalin har inte tendens att öka virusinfektioner såsom gabapentin gör?

Tycker jag med entourage får virus-känningar bara efter någon dag med gabapentin - aldrig upplevt med lyrica.

Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Vanliga enligt FASS infektioner från lyrica:
Nasofaryngit =
förkylningsvirus i bihålorna, halsen och näsan..

Gabapentin biverkningar
Mycket vanliga: virusinfektioner
Vanliga: lunginflammation, luftvägsinfektion, urinvägsinfektion, infektion, otitis media

Lite mer infektioner på gabba än för Lyrica som bara har vanlig förkylning Nasofaryngit

Se på fan! När jag knarkade, blandmissbruk med mycket av just Lyrica och gabapentin, var jag fan förkyld hela tiden. Blev dålig som fan i 1-2 veckor, var frisk kanske en månad och sen förkyld på nytt (det var inte abstinens). Nu när jag är ren är jag i princip aldrig sjuk, inte varit förkyld på säkert ett år nu. Kan nog ha ett samband.

Även om hela livsstilsförändringen från konstant supande och knarkande till nykterheten nog rent allmänt gör en mer motståndskraftig mot infektioner.
Citera
2020-08-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Se på fan! När jag knarkade, blandmissbruk med mycket av just Lyrica och gabapentin, var jag fan förkyld hela tiden. Blev dålig som fan i 1-2 veckor, var frisk kanske en månad och sen förkyld på nytt (det var inte abstinens). Nu när jag är ren är jag i princip aldrig sjuk, inte varit förkyld på säkert ett år nu. Kan nog ha ett samband.

Även om hela livsstilsförändringen från konstant supande och knarkande till nykterheten nog rent allmänt gör en mer motståndskraftig mot infektioner.

Imunförsvaret kanske spårar ur, men du tror att det var biverkning som gjorde dig förskyld? Själv använder jag båda och har inte blivit mer sjuk än vanligt.
Citera
2020-08-11, 20:39
Medlem
CokeLaRocks avatar
Tänkte testa Lyrica för första gången. Har intagit 10g Kratom tidigare under dagen och har runt 10st 75mg Lyrica kapslar. Hur många mg bör man ta för att uppnå en mild men skön effekt? Är f.ö extremt novis när det kommer till läkemedel. Är det förresten säkert att blanda Lyrica med Kratom?
Citera
2020-08-11, 20:46
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Imunförsvaret kanske spårar ur, men du tror att det var biverkning som gjorde dig förskyld? Själv använder jag båda och har inte blivit mer sjuk än vanligt.

Här var man stingslig!

Att misstänka att en vanlig biverkning drabbat en när man fått just de symtomen är väl inte så konstigt? Hela livsstilen som missbrukare spelar självklart också in.
Citera
2020-08-11, 20:56
Medlem
Citat:
Här var man stingslig!

Att misstänka att en vanlig biverkning drabbat en när man fått just de symtomen är väl inte så konstigt? Hela livsstilen som missbrukare spelar självklart också in.

Jo absolut, bra av dig att du lagt det på hyllan! Har du slutat med all narkotika? Lyrcan e svår å sluta med. Hur gjorde du?
Citera
2020-08-12, 03:03
Medlem
Citat:

Själv blir jag frisk, när jag är sjuk, efter intag av Lyrica
Citera
2020-08-12, 03:05
Medlem
Någon som kommit på något klur angående viktuppgången?

Hjälper det att sitta på motionscykel i en timma per dag?

Bara viktuppgången som är jobbig på Lyrica. Speciellt fettet vid magen.
Citera
2020-08-12, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Någon som kommit på något klur angående viktuppgången?

Hjälper det att sitta på motionscykel i en timma per dag?

Bara viktuppgången som är jobbig på Lyrica. Speciellt fettet vid magen.

Räkna kalorier och rör på dig så borde det vara 0 problem.
Citera
2020-08-12, 14:39
Medlem
Hej skulle vara underbart om någon med kunskap kan svara på om mängden 320 µg/L från ett urinprov är mycket? Kan olika läkare/sjukpersonal tolka värdet och bedöma ungefär hur mycket Lyrica som har intagits och ungefär hur många dagar tillbaka man intagit det? Kan värdet bli missvisande/högre om man samtidigt äter Gabapentin dagligen? Skulle vara underbart med lite svar för jag ska träffa mina läkare nästa vecka och jag känner att jag har gjort bort mig ordentligt och vet inte vad jag ska säga.

Lider av svår nervsmärta och får Gabapentin utskrivet bl.a. Förra veckan så berättade en gammal bekant att han har ett annat läkemedel som också är mot nervsmärta som heter Lyrika och att jag kunde pröva detta under tre dagar. Första dagen åt jag 300 mg, andra 500 mg samt 800 mg sista dagen. Dum som jag är så ställde jag inga frågor om läkemedlet är receptfritt då jag bara ville lindra min otroliga smärta, eller berättar för honom att jag går på urinprov varje vecka och pissar då positivt fyra dagar senare för "Pregabalin" som jag nu i efterhand har fått reda på att det just är Lyrika. Som sagt visade det 320 ug/L och jag vet inte vad jag ska säga. Mvh
Citera
2020-08-12, 14:53
Medlem
Odovacers avatar
Ingen här som har fått för sig att skriva till Richard Silverman som uppfann Lyrica:

Web: https://www.silverman.northwestern.edu/rick-silverman.html
E-mail: Agman@chem.northwestern.edu

Han kanske kan ge en del spännande svar.
Citera
2020-08-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Ingen här som har fått för sig att skriva till Richard Silverman som uppfann Lyrica:

Web: https://www.silverman.northwestern.edu/rick-silverman.html
E-mail: Agman@chem.northwestern.edu

Han kanske kan ge en del spännande svar.

Nä skulle hellre fråga läkemedelsföretaget Pfizer frågor. Han uppfann läkemedlet och Pfizer lanserade det och ljög om Lyrica. Folk är arg på dem som uppfann OxyContin men alla vet att morfinderivat är extremt beroendeframkallande. Lyrica är en annan sak det enda man kan jämföra med är gabapentin liksom.

Personligen e jag arg på både Purdue Pharma och Pfizer, men just Pfizer kommer aldrig få några konsekvenser. Purdue Pharna blev stämda på 12 miljarder dollar för att dem anses varit drivkraften till opioid epidemin i USA.
Citera
2020-08-14, 16:19
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Tänkte testa Lyrica för första gången. Har intagit 10g Kratom tidigare under dagen och har runt 10st 75mg Lyrica kapslar. Hur många mg bör man ta för att uppnå en mild men skön effekt? Är f.ö extremt novis när det kommer till läkemedel. Är det förresten säkert att blanda Lyrica med Kratom?

Lyrica och Sub tillsammans är SÅÅÅÅÅÅ nice. Imorrse blev det 4mg Sub och 900mg Lyrica. Mår som en gud. Har sån hatkärlek till Lyrica.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in