Citat:
Ursprungligen postat av
ricardo22
Jag är i en liknande situation. Jag försökte alltid hålla det lågt och låg på ca 100 per dag i snitt. Jag trappade ned snabbt under några dagar och sen början av juli har jag inte tagit det. Det enda fysiska är lite konstiga svettningar och något sämre sömn första dagarna. Men det psykiska går inte ur. Jag känner med nedstämd. Jag har svårt att få den här lyckliga mysiga känslan i magen. Att njuta av saker. Att slappna av.
Det verkar som att de som tar monsterdoser på upp emot 1g per dag drabbas av helvetet på jorden medan vi andra drabbas av en deppighet som inte ger med sig. Är det någon som vet när man får tillbaka ett normalt humör igen?
Kämpa på! Vi fixar detta..
Dag 6 nu och känner mig ängslig, dock hanterbart. Orkar inte ha konversationer med folk och känner mentalt helt färdig..
Är det stor skillnad på hur du mår nu jämfört med första veckan utan?
Jag tänker i alla fall att den där glada känslan du pratar om, den hoppas jag, när man kommit ur "dimman" och mår bra igen är mycket starkare än på lyrica. Är trött på att bedöva mig, och det känns som att man borde bli mer full av liv när man inte är avtrubbad. Det måste vara så! Svårt att veta när man gått på en medicin i flera år vad som är vad...
Tycker ändå det känns märkligt att jag har så svårt att formulera mig och känner mig så kognitivt nedsatt när jag varit utan i 6 hela dagar 🫣