2022-06-04, 15:08
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Om du är normalviktig kan du nog köra 300 mg. Det är ändå den dosen de skriver ut, för första gången känner du nog av effekten. Men jag har fått kramp på 900 mg, men det var en gång av 30 ungefär. Lycka till! Rus och konsekvenser är likt tramadol, ja.
Tagit tidigare Max 1g men undrade rent generellt vad doseringen för syften utanför vården. Kramp låter inte trevligt ju, hoppas det gick bra för dig där och då iallafall
Citera
2022-06-05, 03:40
Medlem
SvampDamp.s avatar
Funkar det att dela på kapslar (Pregabalin 300mg Pregagesic) om man närmar sig höga doser och inte vill göra så höga kliv? Känner mig ufo ställer många frågor några dagar här men harm reduction är viktigt
Citera
2022-06-05, 04:12
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Någon som testat Pregagesic pregabalin?

Fick ett par kapslar och smakade på lite av pullvret och det smakar inte sådär dammigt som lyrica brukar, mer surt/kemiskt. Det var dock länge sen jag tog någon lyrica så kanske kommer ihåg fel.
Har den just nu, hittar ingenting på nätet om den heller. Pregabalin Capsules IP Pregagesic 300mg
Citera
2022-06-09, 18:51
Medlem
Hur lång tid efter sista dos kan man förvänta sig AT?
Citera
2022-06-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etthundratjugotre
Hur lång tid efter sista dos kan man förvänta sig AT?

En aning sent svar, men skulle säga att är du fysiskt beroende av Lyrica så börjar man må dåligt efter ca 24-36 timmar. Den ordentligta abstinensen brukar oftast vara som mest intensiv efter ca 4-5 dagar.
Citera
2022-06-20, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
En aning sent svar, men skulle säga att är du fysiskt beroende av Lyrica så börjar man må dåligt efter ca 24-36 timmar. Den ordentligta abstinensen brukar oftast vara som mest intensiv efter ca 4-5 dagar.

Tack för att du svarar även om sent!

Ja jag har insett det själv nu att hjärnan börjar spöka efter 24 timmar, kroppsliga symtom lite senare. Har inte försökt mycket längre än så, inser att jag nog måste trappa ner långsamt om det värsta är att komma långt senare.
Citera
2022-06-24, 12:33
Medlem
LouisCyphres avatar
Sitter här med 3 st "Nervgesic" 300 mg, jag testar o drar in det i näsan!
Citera
2022-07-08, 05:25
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LouisCyphre
Sitter här med 3 st "Nervgesic" 300 mg, jag testar o drar in det i näsan!

Nej, dra inte in det i näsan, käka dom på tom mage så slår det överlägset bäst.
Citera
2022-07-10, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
Nej, dra inte in det i näsan, käka dom på tom mage så slår det överlägset bäst.

Nyfiken på en grej

Hur populärt är Lyrica bland vanligt folk?

Om man använder narkotika som referensram för att bedöma Lyricans popularitet. Skulle Lyrica då liknas mer med weed, eller amf, eller kokain, eller psykadeliker? Alltså baserat på hur utbrett det används jämfört med andra mediciner

Vi vet alla att weed är den mest använda narkotikan, vilken medicin eller "medicin" skulle då liknas med weed om inte Lyrica? Och vad har vi på andra plats? Amfetamin eller cocaine? Vilken medicin skulle då hamna på motsvarande andra plats?

Och vilken medicin, om inte Lyrica, är mest populär på gatan?

Håller på med arbete om ämnet
Citera
2022-07-10, 17:17
Medlem
Edit : glöm "bland vanligt folk". Hur populärt är det allmänt enligt vad du upplever
Citera
2022-07-11, 08:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Då borde man väl kunna sluta ganska enkelt genom att bara ta 1 av den minsta tabletten (75mg eller vad det är) var 30 timme. Efter en vecka med det schemat så borde kroppens tolerans eller beroende vara obefintlig?
Citera
2022-07-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Då borde man väl kunna sluta ganska enkelt genom att bara ta 1 av den minsta tabletten (75mg eller vad det är) var 30 timme. Efter en vecka med det schemat så borde kroppens tolerans eller beroende vara obefintlig?

Fullt möjligt, men oavsett hur mycket man trappar ner och oavsett mängd kommer ändå abstinensen vara oerhört långdragen. Det är mycket det som är det jobbiga och svåra med att sluta med lyrica. Abstinensen är såpass lång. Sen kommer det klart vara mindre jobbigt ju mer man trappar ner helt klart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in