2024-03-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Minst 2 veckor

Jag har för mig att det gått ner på 48 timmar när jag gjort det tidigare. Kan toleransen gått ner något på 48 timmar?
Citera
2024-03-19, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Tog drygt 1200mg Lyrica igår med sista dosering (600mg) igår vid 1600, skulle det vara ok att slänga i sig lite Tram ikväll eller är kramprisken fortfarande för stor?

Inte använt tram på några år så blir ingen stor dos utan tänkte mig 100-150mg ikväll. Någon som har en åsikt?
Jag käkar 2x150mg Lyrica om dagen, dagtid, tar sista runt kl 14. (Ibland tar jag en extra) Trappat ner från 2x300 nyligen.
Mot kvällen börjar jag kasta i mig Tram, brukar landa på 1200mg ca innan jag noddar mig till sömns. Mellan 17-23 ca tar jag i omgångar. Men detta har jag gjort i några år, så känner mig säker. Är en rutin nu. Men i början för 4-5 år sen, va det 4-5 ambulans turer till akuten, EP/Kramp anfall. Ingen höjdare. Gick o trilla överallt, vågade knappt gå ut. Kan såklart hända igen Lyrica+Tram är oberäkneligt. Vet inte hur härdad du är på substanser över lag? Men 150mg Tram är lågt, kan nästan lova att det är lugnt för dig, mer än 24h efter sista Lyr intaget ju. Inga alls problem!
Kan tillägga att jag käkar 3mg Xanor också per dag. På morgonen. Jag har gjort mitt lilla egna schema så att säga.
Men försöker pausa 1 dag i veckan från Lyr och Tram. Då kör jag bara benso och röker ner mig typ.

Kom på mig själv, det va ingen som frågade vad jag poppar 💊💊! Ha hahaha sorry för utlägget
Senast redigerad av Jackdaniels77 2024-03-19 kl. 01:49.
Citera
2024-03-19, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadvein
Jag har för mig att det gått ner på 48 timmar när jag gjort det tidigare. Kan toleransen gått ner något på 48 timmar?

Har gått från 600 till 200 mg per dag, Jag lider av neuropatisk smärta, men fick jättesvår ångest när jag försökte sluta med medicinen, även om jag trappade ner.
Kanske aldrig kommer kunna sluta helt men toleransen går så klart ned om man bara tänker på att det är en medicin och man ska ta den enligt ordination!
Det är helt klart inget ämne att leka med för man förlorar balansen, känsel, får svårt att gå och det är verkligen inget som gör en "hög" eller så...

Har man inte upplevt vad som menas med att ha "Ågren" så kan man lära sig med lyrica och...

Säger jag att ni ska hålla er borta blir det väl motsatt effekt, men jag menar det verkligen!

Mvh!pp
Citera
2024-03-19, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Har gått från 600 till 200 mg per dag, Jag lider av neuropatisk smärta, men fick jättesvår ångest när jag försökte sluta med medicinen, även om jag trappade ner.
Kanske aldrig kommer kunna sluta helt men toleransen går så klart ned om man bara tänker på att det är en medicin och man ska ta den enligt ordination!
Det är helt klart inget ämne att leka med för man förlorar balansen, känsel, får svårt att gå och det är verkligen inget som gör en "hög" eller så...

Har man inte upplevt vad som menas med att ha "Ågren" så kan man lära sig med lyrica och...

Säger jag att ni ska hålla er borta blir det väl motsatt effekt, men jag menar det verkligen!

Mvh!pp

Det är väldigt individuellt hur det är med utsättning. Jag har aldrig haft några som helst utsättningssymtom när jag tvärt slutat med lyrica förut. Om det är fördjävligt för dig så kan jag rekommendera kratom om du inte testat det förut. Jag önskar dig all lycka med nedtrappningen
Citera
2024-03-22, 14:00
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:

Jag den går ner lite på 48 timmar, men det är inte mycket
Citera
2024-03-22, 16:43
Medlem
Citat:
Det är väldigt individuellt hur det är med utsättning. Jag har aldrig haft några som helst utsättningssymtom när jag tvärt slutat med lyrica förut. Om det är fördjävligt för dig så kan jag rekommendera kratom om du inte testat det förut. Jag önskar dig all lycka med nedtrappningen

Tack!

Ska ta en närmare titt på kratom, men jag trodde det var eller skulle bli klassat det med ? ..!

Det går att trappa ned, men har man tagit så stora mängder lyrica som ts pratar om och en del verkar testa, skulle jag ta det extra lugnt med nedtrappning..

All form av tillvänjning eller bruk utan läkares överseende rekommenderas EJ!

Av egen erfarenhet/pp
Citera
2024-03-25, 01:50
Medlem
mr.aidss avatar
Om man ska ta lite högre doser på lyrica, runt 1.5g, hur brukar ni gå tillväga med själva doseringen. Kör ni på att slänga in alla tabletter i munnen direkt eller kör ni typ 900mg först, vänta 1 timme och slänger in ytterligare 300mg och sedan väntar en timme till för nästa 300mg? Eller spacear ni 1 timme imellan alla tabletterna?

Själv brukar jag köra 900mg + 300mg + 300mg tekniken men undrar vad folket här tycker är det bästa tillvägagångssättet.

Mvh Mr.Aids
Citera
2024-03-31, 16:46
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Om man ska ta lite högre doser på lyrica, runt 1.5g, hur brukar ni gå tillväga med själva doseringen. Kör ni på att slänga in alla tabletter i munnen direkt eller kör ni typ 900mg först, vänta 1 timme och slänger in ytterligare 300mg och sedan väntar en timme till för nästa 300mg? Eller spacear ni 1 timme imellan alla tabletterna?

Själv brukar jag köra 900mg + 300mg + 300mg tekniken men undrar vad folket här tycker är det bästa tillvägagångssättet.

Mvh Mr.Aids

Den enda drogen som tas upp mer och bättre om man fyller på i omgångar som du gör nu är Gabapentin. Lyrica fungerar inte så så du bör definitivt ta allt på samma gång i en dos. Gärna på tom mage, och med lite koffein till.
Citera
2024-03-31, 19:57
Medlem
Kadodis avatar
Käkat lyrica till och från i många år, senaste åren bara tagit vid väldigt speciella tillfällen, absolut inte dagligen.

Går år mellan gångerna. Har fått tag i ett märke som heter Nervigesic och kapslarna är på 300 mg.

Fick tag i Pfizer förut men de kranarna har dött i överdos på opioider.

Min fråga är helt enkelt: är det fler än jag som tycker Nervigesic är helt värdelösa jämfört med Pfizer? Effekten är mer smutsig och utan eufori, vet inte riktigt hur jag ska förklara det.

Tacksam för svar!
Citera
2024-03-31, 20:16
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Käkat lyrica till och från i många år, senaste åren bara tagit vid väldigt speciella tillfällen, absolut inte dagligen.

Går år mellan gångerna. Har fått tag i ett märke som heter Nervigesic och kapslarna är på 300 mg.

Fick tag i Pfizer förut men de kranarna har dött i överdos på opioider.

Min fråga är helt enkelt: är det fler än jag som tycker Nervigesic är helt värdelösa jämfört med Pfizer? Effekten är mer smutsig och utan eufori, vet inte riktigt hur jag ska förklara det.

Tacksam för svar!

Pfizer är hästlängder bättre än någon annan Lyrica. Därför en karta riktig Pfizer Lyrica kostar dubbelt så mycket som en karta Pregabalin.
Citera
2024-03-31, 20:17
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Den enda drogen som tas upp mer och bättre om man fyller på i omgångar som du gör nu är Gabapentin. Lyrica fungerar inte så så du bör definitivt ta allt på samma gång i en dos. Gärna på tom mage, och med lite koffein till.

Ok, tack för svar.

Har sett folk online som skriver att man ska vänta en timme emellan varje kapsel men då kan vi skriva av det som osanning alltså.
Citera
2024-03-31, 20:23
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Pfizer är hästlängder bättre än någon annan Lyrica. Därför en karta riktig Pfizer Lyrica kostar dubbelt så mycket som en karta Pregabalin.

Jo det förstår jag, men även testat någon rysk pfizer version som var nästan lika bra som svenska, undrade om fler upplevt att just nervigesic är helt värdelöst jämfört med Pfizer, alltså skillnaden jag upplever är ENORM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in