Min flickvän har haf svårt att sova trots Propavan, Theralen och Diazepam i flera nätter.
Idag fick hon en 300 mg Signature pregabalin och hon tvärdäckar.
Lyrica har något särskilt beroende, det är verkligen en dunder medicin; som cannabis:
Har man något problem, illlamående, ångest, sömnsvårigheter så åtgärdar dessa mediciner det direkt.
Det där med beroende, hon har inte tagit pregabalin på över en månad, så kroppen borde typ klara det själv men nu när hon fick en Signature 300 somnade hon direkt, mitt på dagen, det är typ som att lyrica är ett grundkrav för att hennes sömn ska fungera.
Hon har haft det utskrivet förut, men just nu bara Gabapentin och det kanske hjälpler en femtedel så mycket för sömnen, men Gabapentin är bland dom bästa ämnen som finns för att motverka pregabalin-avtändning.
Citat:
Ursprungligen postat av
mot.pride
Tog drygt 1200mg Lyrica igår med sista dosering (600mg) igår vid 1600, skulle det vara ok att slänga i sig lite Tram ikHväll eller är kramprisken fortfarande för stor?
Inte använt tram på några år så blir ingen stor dos utan tänkte mig 100-150mg ikväll. Någon som har en åsikt?
Har du inte möjlighet att få tag på typ 0,5 mg diazepam / stesolid / bensedin, en sådan gör blandningen betydligt säkrare, eller någon annan benso men det räcker med väldigt låg dos.
Jag hade inte rekommenderat det, min flickvän krampade på HEXAL Tramadol typ vid 300mg, utan pregabalin, vilket är konstigt, HEXAL tram är väldigt annorlunda är typ vanliga Tradolan eller Stada, till exempel får jag ingen klåda av HEXAL så jag antog att kramprisken är lägre med den tillverkaren, men det kom till en gräns ändå.
Hon har tagit en halv Doltramyl och fått kramp, och dom kliar mer på mig, så jag antar att det finns ett samband där.
Observera att kramtröskeln beror på fler saker än bara droger, när hon krampade på Doltramyl så var hon vid en flimmrande LED-slinga.
En annan gång så kollade hon bara på den fallande snön, en gång när hon kollar igenom persienner som typ "flimmrar", så hennes syn-intryck och stress + ljud påverkar också, så det bästa är att chilla i soffan om man är osäker.