Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-20, 14:15
Medlem
Tog drygt 1200mg Lyrica igår med sista dosering (600mg) igår vid 1600, skulle det vara ok att slänga i sig lite Tram ikväll eller är kramprisken fortfarande för stor?

Inte använt tram på några år så blir ingen stor dos utan tänkte mig 100-150mg ikväll. Någon som har en åsikt?
Citera
2023-11-02, 14:15
Medlem
Min flickvän har haf svårt att sova trots Propavan, Theralen och Diazepam i flera nätter.

Idag fick hon en 300 mg Signature pregabalin och hon tvärdäckar.

Lyrica har något särskilt beroende, det är verkligen en dunder medicin; som cannabis:
Har man något problem, illlamående, ångest, sömnsvårigheter så åtgärdar dessa mediciner det direkt.

Det där med beroende, hon har inte tagit pregabalin på över en månad, så kroppen borde typ klara det själv men nu när hon fick en Signature 300 somnade hon direkt, mitt på dagen, det är typ som att lyrica är ett grundkrav för att hennes sömn ska fungera.

Hon har haft det utskrivet förut, men just nu bara Gabapentin och det kanske hjälpler en femtedel så mycket för sömnen, men Gabapentin är bland dom bästa ämnen som finns för att motverka pregabalin-avtändning.

Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Tog drygt 1200mg Lyrica igår med sista dosering (600mg) igår vid 1600, skulle det vara ok att slänga i sig lite Tram ikHväll eller är kramprisken fortfarande för stor?

Inte använt tram på några år så blir ingen stor dos utan tänkte mig 100-150mg ikväll. Någon som har en åsikt?
Har du inte möjlighet att få tag på typ 0,5 mg diazepam / stesolid / bensedin, en sådan gör blandningen betydligt säkrare, eller någon annan benso men det räcker med väldigt låg dos.

Jag hade inte rekommenderat det, min flickvän krampade på HEXAL Tramadol typ vid 300mg, utan pregabalin, vilket är konstigt, HEXAL tram är väldigt annorlunda är typ vanliga Tradolan eller Stada, till exempel får jag ingen klåda av HEXAL så jag antog att kramprisken är lägre med den tillverkaren, men det kom till en gräns ändå.
Hon har tagit en halv Doltramyl och fått kramp, och dom kliar mer på mig, så jag antar att det finns ett samband där.

Observera att kramtröskeln beror på fler saker än bara droger, när hon krampade på Doltramyl så var hon vid en flimmrande LED-slinga.
En annan gång så kollade hon bara på den fallande snön, en gång när hon kollar igenom persienner som typ "flimmrar", så hennes syn-intryck och stress + ljud påverkar också, så det bästa är att chilla i soffan om man är osäker.
Senast redigerad av Terrorbyre 2023-11-02 kl. 14:23.
Citera
2023-11-17, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Min flickvän har haf svårt att sova trots Propavan, Theralen och Diazepam i flera nätter.

Idag fick hon en 300 mg Signature pregabalin och hon tvärdäckar.

Lyrica har något särskilt beroende, det är verkligen en dunder medicin; som cannabis:
Har man något problem, illlamående, ångest, sömnsvårigheter så åtgärdar dessa mediciner det direkt.

Det där med beroende, hon har inte tagit pregabalin på över en månad, så kroppen borde typ klara det själv men nu när hon fick en Signature 300 somnade hon direkt, mitt på dagen, det är typ som att lyrica är ett grundkrav för att hennes sömn ska fungera.

Hon har haft det utskrivet förut, men just nu bara Gabapentin och det kanske hjälpler en femtedel så mycket för sömnen, men Gabapentin är bland dom bästa ämnen som finns för att motverka pregabalin-avtändning.

Har du inte möjlighet att få tag på typ 0,5 mg diazepam / stesolid / bensedin, en sådan gör blandningen betydligt säkrare, eller någon annan benso men det räcker med väldigt låg dos.

Jag hade inte rekommenderat det, min flickvän krampade på HEXAL Tramadol typ vid 300mg, utan pregabalin, vilket är konstigt, HEXAL tram är väldigt annorlunda är typ vanliga Tradolan eller Stada, till exempel får jag ingen klåda av HEXAL så jag antog att kramprisken är lägre med den tillverkaren, men det kom till en gräns ändå.
Hon har tagit en halv Doltramyl och fått kramp, och dom kliar mer på mig, så jag antar att det finns ett samband där.

Observera att kramtröskeln beror på fler saker än bara droger, när hon krampade på Doltramyl så var hon vid en flimmrande LED-slinga.
En annan gång så kollade hon bara på den fallande snön, en gång när hon kollar igenom persienner som typ "flimmrar", så hennes syn-intryck och stress + ljud påverkar också, så det bästa är att chilla i soffan om man är osäker.
Håller med. Lyrica fixar till det mesta! Även jävligt bra om man behöver tända av på annat. Tyvärr är ju den eskalerande toleransnivån på Lyrica livsfarlig. Man måste verkligen lära sig hur och när man ska ta det, ett vettigt schema helt enkelt!
Citera
2023-11-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Håller med. Lyrica fixar till det mesta! Även jävligt bra om man behöver tända av på annat. Tyvärr är ju den eskalerande toleransnivån på Lyrica livsfarlig. Man måste verkligen lära sig hur och när man ska ta det, ett vettigt schema helt enkelt!

Kan inte hålla med nog där. Den dödar i princip ALL typ av ångest, smärta (såväl psykisk och fysisk), och kan i princip även ta bort abstinensen på både opioider och benso vid vissa doser, och under en tid iaf. MEN, det är som du säger, toleransen sticker iväg redan på 2-3 dygn, efter en vecka sitter man och trycker i sig ett par gram för att bara hålla abstinensen från skiten borta. Och den abstinensen är fan i mig den värsta jag någonsin känt på, och då har klivit av det mesta. Tar hellre en stark opioidabstinens tillsammans med en liten benso-abs istället för lyrica-abstinensen.

Klivit av den skiten så många gånger så jag tappat räkningen nu. Nu är jag dock helt rent från allt sen några månader tillbaka. Avgiftades på opioider, lyrica och benso - samtidigt, och då valde jag att lägga in mig denna gång, tog sin tid, och fan i mig det värsta jag varit med om. Man får ju fan INGEN som helst nedtrappning när man lägger in sig nu för tiden, dom har hugger allt rakt av, även benso'n, vilket ledde till psykos såklart. Ni som vet, ni vet. Det är hemskt. Tog några dygn innan dom ens upptäckte att jag betedde mig konstigt. Själv fattade jag ju inte ens att jag hade hallucinationer, trodde allt jag såg, hörde osv, var 100% verkligt.

Är fortfarande sliten, flera månader efter. Lyrican gör ju fan så man blir livrädd för allt, man flyger högt åt minsta lilla grej i början...

mvh
EUO
Citera
2023-11-22, 03:01
Medlem
polskzclager245s avatar
Hur lång tid tar det innan abstinensen börjar efter man tagit lyrica? (Tex oxycontin är ju 12 timmar, direkt det slutar verka men jag har hört att Stesolid kan vara typ 5 dygn osv). Jättetacksam för svar!!!
Citera
2023-12-03, 22:56
Medlem
2rs2pures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aschgar
Tog för första gången vid midnatt igår, somnade vid 3:30 (mådde mysigt, tung i skallen) och när jag vaknade mår jag lika fint, typ "fjärilar i magen" känsla. Hur länge sitter det i? Tog 3x300 i ett svep.

Och stämmer det att det är bäst att ta med några dagars mellanrum? Så tex tog tisdag kväll, då bör jag kanske vänta till fredag för nästa runda?

Känner igen den känslan .
Det sitter i ett bra tag åtminstone för mig, riktigt skönt vakna när man sovit på lyrisar .
Halveringstiden är lite över 6 timmar, så tar du 900mg din första gång kommer du antagligen känna av det åtminstone 12h, även om du inte är synligt påverkad.

Rekommenderar verkligen ta med några dagars mellanrum, de gör inget om du tar 2 dagar i rad, men tar du flera dagar i rad så ökar toleransen fort för de flesta och man måste höja dosen mer och mer i jakt efter samma sköna känsla.

Beroenderisken är relativt stor med lyrica, så hantera den med respekt, även om vissa personer här säger att de tagit lyrica varje dag flera veckor utan abstinens så är det unika fall.
Citera
2023-12-10, 18:41
Medlem
friendpilleds avatar
Jag har tagit Lyrica tre gånger denna vecka, jag tänkte ta en sista nu men min fråga är om det föreligger någon risk att utveckla ett fysiskt beroende av att ta Lyrica fyra gånger på en och samma vecka?
Citera
2023-12-11, 14:03
Medlem
Här en fundering gällande feber och lyrica. Om man har feber och är förkyld, 38grader, och så intar man 1 lyrica på 300mg, hur blir det då?
Jag vet vad som pågår i kroppen när man är feber och jag fattar såklart att om kroppen utkämpar virus/bakterier så är den svagare så biverkningar är lättare att få förstås.

Så min fråga är; fungerar det likadant med ruset som med biverkningarna? Blir man mer hög?
300mg är knappast någon dos egentligen men utgå från att man är tjej och har noll tolerans.

Hittade en lyrica nyss och tog den direkt, så förhoppningsvis blir man lite mer hög än vanligtvis
Citera
2023-12-11, 22:59
Medlem
Någon som har koll på korstoleransen mellan phenibut och lyrica?

Har under en period tagit phenibut ca 2 dagar i veckan, och nu även inkluderat lyrica i detta.

En vanlig vecka ser ut ungefär såhär:
Måndag: 2,5g Phenibut
Tisdag: Nykter
Onsdag: 300mg lyrica
Torsdag: Nykter
Fredag: 2,5g Phenibut
Lördag & söndag: nykter

Ni med erfarenhet, löper jag risk att bygga upp ett beroende? Har väl hållit på såhär i drygt 3 månader. Känner ingen at de dagar jag inte tar något, och har heller inte ökat dosen. Brukar snarare minska dosen phenibut då och då till 1,5g.

Är livrädd för att fastna på dessa substanser och är medveten om vilket helvete det är att kicka ett beroende på dem, men de hjälper mig så fruktansvärt mycket i vardagen.
Citera
2023-12-13, 00:31
Medlem
MatsMyrmans avatar
Vilket märke upplever ni som bäst förutom de Svenska Apoteksvarorna? Var så längesen jag tog men det har mestadels varit Signature (Nervigesic) och jag har upplevt de som relativt ojämna. Är Pregacare eller Pregagesic bättre eller sämre?
Citera
2023-12-13, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman
Vilket märke upplever ni som bäst förutom de Svenska Apoteksvarorna? Var så längesen jag tog men det har mestadels varit Signature (Nervigesic) och jag har upplevt de som relativt ojämna. Är Pregacare eller Pregagesic bättre eller sämre?

Svårt att säga då jag upplever alla de märken du nämnde som ojämna. Hade ett gäng Pregagesic tidigare i år som kunde mäta sig med Pzifer. Nästa batch jag fick var betydligt sämre. Stött på rent pulver som är riktigt bra på senare.

Även sett signature utan märkning på kapslarna som var dunder.
Citera
2023-12-29, 14:49
Medlem
Käkat 300-500 mg i 4 dagar nu och innan dess 150 mg 3 dagar.

Kommer jag få en avtändningen på detta?
Nån slags avtändning förstår jag att jag kommer få, men kommer den va hård?

Tagit lyrica för att sluta tvärt med tramadol.
Första 3 dagarna tog jag 150 mg lyrica och ca 2-300
Mg tramadol. Låg på 800 mg tramadol som standard dos per dygn och ibland mer. Klarade av jobbet de dagarna och nu varit ledig och klippt tramadol helt. I inne på 4e dagen utan tram och hoppas de värsta är över men rädd att jag nu ska gå över till en lyrica avtändning.

I värsta fall får jag slänga i mig Kratom för har bara en till lyrika och vill verkligen inte bli fast på den nu, men helst vill jag låta bli kratomet med, men har massa förpliktelser som jag måste göra närmsta dagarna, som inte går ställa in.

Det är fan att man inte bara kan få ta en vecka och rida ut skiten. Alltid dessa förpliktelser som förälder och ansvarar för massa andra på jobbet, hela skiten raserar om jag inte är på plats. Misstolka inte mig nu, älskar mina barn mer än något annat.

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in