2022-05-18, 02:45
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooling12345
Tja! Hur har detta funkar för dig? Dvs 3 dagar på öyrivs sen 3 dagar utan? Fått någon avtändning? Lös mage? Hör en låt och blir ovanligt känslosam? Liksom super milda at symptom xD Ty för info om du orkar återkomma
Det funka bra, märkte inte av några symptom på at när körde 3dagar med och 3 dagar utan. Nu har jag tyvärr käkat lyrica varje dag i några månader dum som man är! Håller på att trappa ner nu men det går väldigt sakta, sänker jag lite för mycket på en gång mår jag skit, missar jag en dos så mår jag så otroligt dåligt att jag knappt önskar min värsta fiende det.
Skulle rekommendera att inte ta mer än 2 gånger per vecka.
Senast redigerad av trainrider 2022-05-18 kl. 02:48.
Citera
2022-05-31, 09:44
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nithian
Att det suger fucking nballe att kliva av lyrica.

Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Ja det är hemskt tyvärr!
Usch ja...

Jag har ätit Lyrica i några år nu, men har ibland tagit lite mer än förskrivet, så jag tänkte hålla igen lite då läkaren är ganska restriktiv med den. Men efter två dagar fick jag abstinens värre än benzo...

Funkar dock att minska dosen med 1-2 kapslar (tar normalt 4 kapslar).
Citera
2022-06-01, 13:27
Medlem
volvo 240s avatar
Har läst runt lite i tråden och det står mycket om avtändning. Men inget om vad det är för symptom eller nånting. Så jag frågar här vad är det för symptom man kan räkna med oc påverkar dosen lyrica hur länge det tar att gå ur eller? N Är nu inne på fjärde dagen utan att ha tagit någon pregabalin. Lite upplysningar vore inte fel. Är tacksam för lite förklarningar

Har läst om att många får problem med balansen, här är det tvärtom. De har varit och opererat ut cystor ur bakhuvudet i närheten av lillhjärnan på mig fyra gånger och då har jag alltid en lite lätt yrsel och stå på ett ben är helt uteslutet. Men med lyrica i kropppen så försvinner de här balansproblemen. Iaf yrseln som ligger hela tiden, kan stå på ett ben längre dessutom.

Har hänt att jag hrrm pissat på mig efter att ha somnat , har jag förlorat medv etandet eller vad tusan kan ha orsakat det? Ngt man gärna slipper i framtiden så...
Senast redigerad av volvo 240 2022-06-01 kl. 14:09.
Citera
2022-06-01, 13:41
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Har läst runt lite i tråden och det står mycket om avtändning. Men inget om vad det är för symptom eller nånting. Så jag frågar här vad är det för symptom man kan räkna med oc påverkar dosen lyrica hur länge det tar att gå ur eller? N Är nu inne på fjärde dagen utan att ha tagit någon pregabalin. Lite upplysningar vore inte fel. Är tacksam för lite förklarningar
Finns en hel del att läsa om Lyrica i drogrehab, varsågod:
https://www.flashback.org/sok/?query=Lyrica&search_post=0&sp=0&forumchoice%5B%5D =265&date_from=2000-01-01&date_to=2022-06-01&so=pd
Det är ett rävgift du helst ska hålla dig borta ifrån..
Citera
2022-06-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Usch ja...

Jag har ätit Lyrica i några år nu, men har ibland tagit lite mer än förskrivet, så jag tänkte hålla igen lite då läkaren är ganska restriktiv med den. Men efter två dagar fick jag abstinens värre än benzo...

Funkar dock att minska dosen med 1-2 kapslar (tar normalt 4 kapslar).
Yes avtändingen är mycket värre än benso.

Och ja det är långsam nertrappning till 25mg som gäller om man inte vill ha självmordstankar och känna sig döende i några veckor/månader.
Citera
2022-06-01, 16:55
Medlem
Är pregabalin något att ha? Fick en 300mg karta för jag skjutsade en polare. Iaf hört att den boostar opiater och jag älskar opi
Citera
2022-06-02, 19:28
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Finns en hel del att läsa om Lyrica i drogrehab, varsågod:
https://www.flashback.org/sok/?query=Lyrica&search_post=0&sp=0&forumchoice%5B%5D =265&date_from=2000-01-01&date_to=2022-06-01&so=pd
Det är ett rävgift du helst ska hålla dig borta ifrån..
Tackar, där fanns mycket intressant.
Citera
2022-06-03, 16:57
Medlem
Tropexs avatar
Jag skulle vilja få lite dos rekommendationer. Jag har 600 mg här som ska tas imorgon bitti. Har tidigare fått mitt enda krampanfall på 900 mg (150 mg x 6, som jag trodde var 100 mg styck), och känner mig lite nervig för att ta 600 på en gång. Så hur delar jag upp det, 300 + 300 eller 450 + 150? Jag tänker att påfyllnad 150 mg inte kommer kännas något när man väl är påverkad, eller hur? Eller överskattar jag bara dosen och kan köra 600 på en gång (det har gått bra 29/30 ggr förutom enda krampanfallet som sagt).
Citera
2022-06-03, 19:03
Medlem
Någon som testat Pregagesic pregabalin?

Fick ett par kapslar och smakade på lite av pullvret och det smakar inte sådär dammigt som lyrica brukar, mer surt/kemiskt. Det var dock länge sen jag tog någon lyrica så kanske kommer ihåg fel.
Citera
2022-06-03, 20:14
Medlem
SvampDamp.s avatar
Hur många milligram bör man (utan tolerans) inta som mest i berusningssyfte? Är det liknande som med tramadol att tex 600mg på en och samma gång kan leda till allvarliga konsekvenser för vissa? Om nån vill uppge Maxdos här i förbifarten så tackar jag för det också.
Citera
2022-06-04, 12:48
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Hur många milligram bör man (utan tolerans) inta som mest i berusningssyfte? Är det liknande som med tramadol att tex 600mg på en och samma gång kan leda till allvarliga konsekvenser för vissa? Om nån vill uppge Maxdos här i förbifarten så tackar jag för det också.

Om du är normalviktig kan du nog köra 300 mg. Det är ändå den dosen de skriver ut, för första gången känner du nog av effekten. Men jag har fått kramp på 900 mg, men det var en gång av 30 ungefär. Lycka till! Rus och konsekvenser är likt tramadol, ja.
Citera
2022-06-04, 13:31
Medlem
Ska träffa en viktig person, jag har lätt att bli jävligt nervös och har lite lyrica hemma.

Hur mkt ska man ta för att känna att nervositeten försvinner men utan att man blir märkbart påverkad?

Innan ni föreslår benso vill jag baea säga att det är uteslutet av olika anledningar.

Edit; har viss tolerans då jag tog ca 1g både tors och fre
Senast redigerad av Coolt-nick 2022-06-04 kl. 13:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in