2018-08-04, 20:42
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobelol
Sluta rakt av, om du nu inte käkat det i veckor

så du tror att jag slipper en AT? jag har inte lyckats med någon nedtrappning, det är för gott med lyrica. Men ikväll la jag undan dom utifall att jag skulle åka på för jobbiga symptom.
Citera
2018-08-04, 21:42
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Ingen som vet? Käkade 1050mg igår och jag hade tänkt käka 900mg idag och sen trappa ner 150mg om dagen eller kan jag bara sluta rakt av?

Om du bara käkar i två veckor skulle jag klippa rakt av, köp dig lite röka eller något och rid ut ett par jobbiga dagar, ska du hålla på trappa ner så har du snart använt det i 1-2v till, kommer ge jobbigare AT även om du trappat ner.
Citera
2018-08-04, 22:37
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Om du bara käkar i två veckor skulle jag klippa rakt av, köp dig lite röka eller något och rid ut ett par jobbiga dagar, ska du hålla på trappa ner så har du snart använt det i 1-2v till, kommer ge jobbigare AT även om du trappat ner.

problemet är ett ev pissprov på jobb, så röka är tyvärr inget alternativ. men då vet jag iaf, tack för svar
Citera
2018-08-05, 00:44
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
problemet är ett ev pissprov på jobb, så röka är tyvärr inget alternativ. men då vet jag iaf, tack för svar

Aha förstår typiskt.

Hursomhelst 2v är inte alls länge, det kommer säkert kännas lite men du kommer klara det galant.
Citera
2018-08-05, 16:46
Medlem
cerns avatar
Lyrica: En räddare i nöden

Efter ett intensivt festande från fredag till lördag kväll så krashade jag stenhårt. Hade fått i mig 3 gubbar ladd totalt och massa dricka givetvis så ångesten var ett faktum.

Visste inte vad jag skulle göra så jag slängde i mig 900mg lyrica och beställde pizza. Det hela slutade med att jag glodde franska filmer och noddade med pizzaslize i näven och mådde som EN KUNG. 😃
Citera
2018-08-06, 07:55
Medlem
Har varit i Bulgarien och skaffat mig lite lyrica på apoteket. Jag undrar över hur det ser ut med att ta in det till Sverige? Kan jag straffas på något vis om de hittar lyrican?
Citera
2018-08-06, 09:17
Medlem
Pillevickens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0caina
Har varit i Bulgarien och skaffat mig lite lyrica på apoteket. Jag undrar över hur det ser ut med att ta in det till Sverige? Kan jag straffas på något vis om de hittar lyrican?
Klart du kan. Lyrica är narkotikaklassat då du kan åka dit för narkotikasmuggling. Vilket kan ge fängelse. Så tänk dig för. Skicka hem det i ett kuvert med post istället.
Citera
2018-08-06, 16:10
Medlem
Har man inte rätt enligt EU att ta med sig en viss mängd medicin mellan EU-länder pga att man ska kunna ta med mediciner på resor etc? Ska även fungera åt båda hållen dvs att du får ta hem medicin som du fått på legitimt recept av läkare i resemåls-landet. Dock är det små mängder om jag minns rätt- typ 2 veckors förbrukning.
Citera
2018-08-06, 16:56
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noot
Har man inte rätt enligt EU att ta med sig en viss mängd medicin mellan EU-länder pga att man ska kunna ta med mediciner på resor etc? Ska även fungera åt båda hållen dvs att du får ta hem medicin som du fått på legitimt recept av läkare i resemåls-landet. Dock är det små mängder om jag minns rätt- typ 2 veckors förbrukning.
Givetvis kan du få ta in din medicin i olika länder om du har det på recept. Har även jag någonstans i huvudet att det gäller en kortare period. Men det gäller ju inte enbart EU utan även andra länder även om regler kan skilja sig åt.

Folk reser ju varenda dag med bensodiazepiner och opiater mellan olika länder.
Citera
2018-08-06, 18:13
Medlem
hallå, jag har haft gabapentin i 10år,
nu när lyrica är klassat, så om jag skulle ta lyrica , skulle jag åka dit, vid UP?
gabapentin och lyrica är ju besläktade
Citera
2018-08-06, 18:14
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akatsuki_Obito^
hallå, jag har haft gabapentin i 10år,
nu när lyrica är klassat, så om jag skulle ta lyrica , skulle jag åka dit, vid UP?
gabapentin och lyrica är ju besläktade
Om de kollar efter lyrica så givetvis.
Citera
2018-08-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Om de kollar efter lyrica så givetvis.

men är de inte samma grundsubstans? pga gabapentinet?
jhar ej torskat så därmed undran om man kan använda gaba, som ett skäl till ett positivt
svar på lyrica

pregablain, eller vad de nu heter, grund substansen alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in