2017-03-01, 13:58
  #16309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
...


Det lät lite som ibörjan för mig innan riktig abstinens började visa sig. Om det är som för mig så kommer de bli värre abstinens nästa gång.
Citera
2017-03-01, 14:19
  #16310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Äh måste ha varit nån sorts snabbförkylning, tog två alvedon och en Ipren och är ute i slalombacken igen.

Hade det varit AT efter så kort tids användning så hade jag spolat ner mina nyinförskaffade 50 gram i toaletten (eller det hade jag inte, man ska ju absolut inte spola ner läkemedel i toaletten).

Skulle vara intressant att höra vad ni tycker är mest beroendeframkallande - benzo eller lyrica?

Ja fy fan
Jag har tagit lärdom (sure) av vad du skrivit nu och ska försöka hålla mig till 300mg. Som du säger har jag ALDRIG fått mer effekt på högre doser.
Men nu har jag dina meningar du skrev ekandes i huvudet hela tiden.

Har aldrig testat benzo.

Jag vet inte om det är någon höjdare att återdosera under dagen. själv har det aldrig förstärkt ett rus för mig eller inducerat ett rus.
Säg att man tar på morgonen sen tar du inte förrens nästa dag på morgonen, eller tom väntar tills kvällen nästa dag. då har det gått 24-36 timmar, det gör nog ganska så mycket för att få den där känslan man vill komma åt.

Jag gillar att du håller dig strikt till ditt "schema". Det är något jag ser upp till.

En del säger att magnesium förstäker ruset av Lyrica? Någon som testat?
Citera
2017-03-01, 14:20
  #16311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smashing665
Det lät lite som ibörjan för mig innan riktig abstinens började visa sig. Om det är som för mig så kommer de bli värre abstinens nästa gång.

Det är inga goa nyheter haha
Är det så med gaba droger, nu är väl inte prega en gaba helt å hållet men tenderar inte dessa droger att atn blir värre å värre ju fler man upplever?
Citera
2017-03-01, 16:46
  #16312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smashing665
Det lät lite som ibörjan för mig innan riktig abstinens började visa sig. Om det är som för mig så kommer de bli värre abstinens nästa gång.
Men seriöst, är det ens möjligt att få abstinens på så kort tid som 4 dagar? Visst jag kan känna tendens till abstinens efter heroin i 4 dagar, men det är inte så att magen rasar och de andra klassiska symtomen. Att lyrica skulle vara mer beroendeframkallande än heroin är väl inte troligt? Det var för visso jag som undrade om det var ev lyricaabstinens som spökade imorse, men frågan var, så här i backspegeln, snarare ett utslag för abstinensfobi (som alla horsare verkar ha) snarare än en faktiskt tro på att man kunde bli dålig på så lite.

Jag har förstått att lyricaberoende verkar vara väldigt individuellt, men verkliga abstinensbesvär efter fyra dagars bruk kan inte vara möjligt på många droger.
Citera
2017-03-01, 22:02
  #16313
Medlem
Är det ingen mer än jag som inte får någon som helst effekt av Lyrica? Jag har gått på det i perioder pga min svårbehandlade ångest. Första gången jag tog det gick jag på 450 mg i ett år och slutade tvärt utan några som helst problem. Nu har jag nyligen avslutat min andra period och denna gång har jag gått på 450 mg i 1,5 år och slutade hastigt utan att känna av något negativt alls. Har inte tagit något annat för att avhjälpa eventuella utsättningssymptom. Jag har även testat att ta mer än min dagliga dos och då har jag provat både ett och två gram utan nån effekt alls. Är jag någon form av medicinskt under eller är det fler än jag som drabbats av utebliven Lyrica-effekt?

Mvh
Citera
2017-03-02, 00:38
  #16314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reltiHflodA
Ja fy fan
Jag har tagit lärdom (sure) av vad du skrivit nu och ska försöka hålla mig till 300mg. Som du säger har jag ALDRIG fått mer effekt på högre doser.
Men nu har jag dina meningar du skrev ekandes i huvudet hela tiden.

Har aldrig testat benzo.

Jag vet inte om det är någon höjdare att återdosera under dagen. själv har det aldrig förstärkt ett rus för mig eller inducerat ett rus.
Säg att man tar på morgonen sen tar du inte förrens nästa dag på morgonen, eller tom väntar tills kvällen nästa dag. då har det gått 24-36 timmar, det gör nog ganska så mycket för att få den där känslan man vill komma åt.

Jag gillar att du håller dig strikt till ditt "schema". Det är något jag ser upp till.

En del säger att magnesium förstäker ruset av Lyrica? Någon som testat?

Jag har läst att det är tvärtom, att Lyrica kan försvagas av magnesium Jag har därför skippat Magnesium de dagarna jag tagit Lyrica. Jag brukar annars ta Magnesium ofta.

Nästa gång ska jag knapra mycket magnesium och sedan ta Lyrre och se om det blir skillnad.
__________________
Senast redigerad av blaha95 2017-03-02 kl. 00:48.
Citera
2017-03-02, 01:30
  #16315
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Men seriöst, är det ens möjligt att få abstinens på så kort tid som 4 dagar? Visst jag kan känna tendens till abstinens efter heroin i 4 dagar, men det är inte så att magen rasar och de andra klassiska symtomen. Att lyrica skulle vara mer beroendeframkallande än heroin är väl inte troligt? Det var för visso jag som undrade om det var ev lyricaabstinens som spökade imorse, men frågan var, så här i backspegeln, snarare ett utslag för abstinensfobi (som alla horsare verkar ha) snarare än en faktiskt tro på att man kunde bli dålig på så lite.

Jag har förstått att lyricaberoende verkar vara väldigt individuellt, men verkliga abstinensbesvär efter fyra dagars bruk kan inte vara möjligt på många droger.
Nej det där låter lite märkligt,Fan man har gått dagligen på Lyrica bra jävla mycket längre än 4 dagar och slutat tvärt och inte känt någon at,Men jag känner att är man väl en gång ingådd på Lyrica så är man mycket känsligare för AT efter korta race,eller har jag fel? Jag har tänt av både från H och Lyr och Lyr är fan värre men H är ju helt klart mer beroendeframkallande enligt mig.. För Lyrican den är så jävla långdragen och Vidrig rent ut sagt,Känns lite som att tända av från Opiater och benzo Samtidigt när man får en Lyrica AT. Tror det är ganska mycket psykiskt också om man inte är beroende av dom och käkar ett par dagar sen börja nojja över AT,då är det lätt att man börjar känna efter lite för mycket och sen är det igång,Självömkan hehe 😂 fast som du säger jag tror också på att det är väldigt Individuellt hur pass AT slår på en.

Mvh Indo
__________________
Senast redigerad av Indo 2017-03-02 kl. 01:34.
Citera
2017-03-02, 05:34
  #16316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Nej det där låter lite märkligt,Fan man har gått dagligen på Lyrica bra jävla mycket längre än 4 dagar och slutat tvärt och inte känt någon at,Men jag känner att är man väl en gång ingådd på Lyrica så är man mycket känsligare för AT efter korta race,eller har jag fel? Jag har tänt av både från H och Lyr och Lyr är fan värre men H är ju helt klart mer beroendeframkallande enligt mig.. För Lyrican den är så jävla långdragen och Vidrig rent ut sagt,Känns lite som att tända av från Opiater och benzo Samtidigt när man får en Lyrica AT. Tror det är ganska mycket psykiskt också om man inte är beroende av dom och käkar ett par dagar sen börja nojja över AT,då är det lätt att man börjar känna efter lite för mycket och sen är det igång,Självömkan hehe 😂 fast som du säger jag tror också på att det är väldigt Individuellt hur pass AT slår på en.

Mvh Indo
Jag tror du är helt rätt ute faktiskt, det där med att var ingången på nåt.

Vaknade precis upp och kände lite myrkryp i magtrakten, alltså jag vet att jag inte inbillar mig, när man väcks av, förvisso galet lindriga, at-syntom, då vet iaf jag att dom är riktiga. Frågan är vad jag ska göra med denna nya kunskap. Har som sagt precis skaffat 50g. En sak är säker, jag kommer att vara jävligt försiktig med denna substans, det verkar inte bättre än att jag absolut inte kan ta den två dagar på raken, msn måste ha lite buffert, det har jag haft i slla dessa år med opiater och det har gått hyfsat bra.

Som fler skrivit i tråden, ett jävla skämt att den inte är klassad.
Citera
2017-03-02, 18:52
  #16317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Men seriöst, är det ens möjligt att få abstinens på så kort tid som 4 dagar? Visst jag kan känna tendens till abstinens efter heroin i 4 dagar

Jo det blev värre och värre med absen ifrån lyrica precis som med opiater som heroin. Heroin får jag abs efter två dagar nu för övrigt men jag har varit beroende förut så. Menar att det är lite lika med lyrica. De blir lite värre och värre känsligare och känsligare.
Citera
2017-03-02, 19:53
  #16318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smashing665
Jo det blev värre och värre med absen ifrån lyrica precis som med opiater som heroin. Heroin får jag abs efter två dagar nu för övrigt men jag har varit beroende förut så. Menar att det är lite lika med lyrica. De blir lite värre och värre känsligare och känsligare.
Jag tror dig. Hur länge behöver du käka typ 300mg för att få at-känning på lyrica?
Citera
2017-03-02, 20:04
  #16319
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiiiF
Är det ingen mer än jag som inte får någon som helst effekt av Lyrica? Jag har gått på det i perioder pga min svårbehandlade ångest. Första gången jag tog det gick jag på 450 mg i ett år och slutade tvärt utan några som helst problem. Nu har jag nyligen avslutat min andra period och denna gång har jag gått på 450 mg i 1,5 år och slutade hastigt utan att känna av något negativt alls. Har inte tagit något annat för att avhjälpa eventuella utsättningssymptom. Jag har även testat att ta mer än min dagliga dos och då har jag provat både ett och två gram utan nån effekt alls. Är jag någon form av medicinskt under eller är det fler än jag som drabbats av utebliven Lyrica-effekt?

Mvh

Jag får ingen narkotisk effekt alls av lyrica, men jag får grav abstinens om jag slutar. Jag har provat ta höga doser, mår bara illa och känner yrsel. Ingen eufori alls. Så förutom att du inte känner av utsättning (jag har ganska grav ångest hela tiden)så fungerar vi typ lika.
Citera
2017-03-02, 20:05
  #16320
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Jag tror dig. Hur länge behöver du käka typ 300mg för att få at-känning på lyrica?

Jag ungefär en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in