2017-08-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Skynda långsamt är mitt tips, det finns 25mg tabletter så man kan sänka väldigt långsamt, finns inte en chans att kroppen märker en sänkning på 25mg åt gången. Minst en vecka åt gången med varje ny dos skulle jag köra.

håller helt med om denna!
Citera
2017-08-08, 16:51
Medlem
oryxocrakes avatar
fan vad jag är sugen på lyrica...efter en flytt till Vimmerby har jag inte fått tag i det på länge. vad ska man säga till läkarn?
Citera
2017-08-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
fan vad jag är sugen på lyrica...efter en flytt till Vimmerby har jag inte fått tag i det på länge. vad ska man säga till läkarn?

Försök ge fan i det skulle jag säga!

Annars är det ju ganska lätt att få pga generell ångest men även vid konstaterad nervsmärta.
Citera
2017-08-08, 17:22
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake

Om du bara är sugen på att bli hög är det väl enklare att bara köpa från valfri shop än att slösa tid med att gå till läkaren och sedan få ett recept som du förmodligen kommer att ta var och varannan dag för att sedan bli beroende?
Citera
2017-08-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Om du bara är sugen på att bli hög är det väl enklare att bara köpa från valfri shop än att slösa tid med att gå till läkaren och sedan få ett recept som du förmodligen kommer att ta var och varannan dag för att sedan bli beroende?

Alldeles riktigt, det är det jag har - 150 mg på morgonen & samma dos på kvällen. Så har det rullat på sen 2010. Fast jag har svår ångest samt problem med nacken så jag har även riktig smärtmedicin oxå.
Citera
2017-08-11, 00:20
Medlem
Testa släng i er mycket Magnesium(av bra kvalité) under ni ska trappa ner/sluta.

Det kan hjälpa! Och Imodium.
Citera
2017-08-11, 02:39
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Testa släng i er mycket Magnesium(av bra kvalité) under ni ska trappa ner/sluta.

Magnesium är bäst. Det enda kosttillskottet som faktiskt har någon effekt något enligt mig. Brukar ta några tabletter innan jag går och lägger mig så jag blir trött och lite varm i kroppen samt att det tar bort ryckningarna jag får från lyrican.

Se till att köpa magnesiumkelat bara och inte andra former av magnesium annars är det lätt att bli risig i magen.
Senast redigerad av Zot^ 2017-08-11 kl. 02:41.
Citera
2017-08-11, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Skynda långsamt är mitt tips, det finns 25mg tabletter så man kan sänka väldigt långsamt, finns inte en chans att kroppen märker en sänkning på 25mg åt gången. Minst en vecka åt gången med varje ny dos skulle jag köra.

Tack som fan för svar, ska köra på det och lät mycket bättre än min tanke!
Citera
2017-08-11, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Oh tack för bra info! Slänger i mig en del Mag varje dag, så fördel redan kanske! xD
Citera
2017-08-12, 09:40
Medlem
lääz_kellys avatar
Andra som får kramp/epilepsi av Lyrica?
Om jag drar i mig mer än 300mg utan tolerans så är min dag förstörd. Igår tog jag 300mg+300mg med 6 timmars mellanrum, och helvetet tog form. Om jag stod upp så blixtrade det i hjärnan, och grejer flög ur händerna. Riktigt otäckt.
Inatt så blev min lägenhet en bloody fucking mess pga Lyrican - lyckades förstöra två mjölkglas, inkl mina händer!

Måste dock praisa Lyrican.. helt otroligt hur effektiv det är mot opiat-AT. God damn!
Senast redigerad av lääz_kelly 2017-08-12 kl. 10:14.
Citera
2017-08-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Andra som får kramp/epilepsi av Lyrica?
Om jag drar i mig mer än 300mg utan tolerans så är min dag förstörd. Igår tog jag 300mg+300mg med 6 timmars mellanrum, och helvetet tog form. Om jag stod upp så blixtrade det i hjärnan, och grejer flög ur händerna. Riktigt otäckt.
Inatt så blev min lägenhet en bloody fucking mess pga Lyrican - lyckades förstöra två mjölkglas, inkl mina händer!

Måste dock praisa Lyrican.. helt otroligt hur effektiv det är mot opiat-AT. God damn!
Ta det försiktigt. Lyrica har konstiga jävla biverkningar. Öppna kapseln så kan du kanske ta 400mg i stället nästa gång.
Citera
2017-08-12, 23:53
Medlem
Baskiluskens avatar
Behöver få veta det här eftersom jag tar Lyrica varje gång jag jobbar.

Man kan få röda ögon vid starka doser men utöver det, går det verkligen att se på ens blick att man är påverkad av denna medicin? Ser ögonen speciellt annorlunda ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in