2009-02-15, 12:34
Medlem
Lekbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver

Hade du frågat mig vilket preprat jag skulle valt och sluta med kall kalkon när jag låg på 375mg Efexor och 600mg Lyrica så hade jag utan tvekan valt Lyrica. Tycker inte det är några större problem och hålla upp med Lyrica men missade jag en dagsdos Efexor så märktes det direkt i form av "elektriska stötar" från huvudet ut i hela kroppen. |

Jo tack känner till det där. När jag satt anhållen vägrade de mig medicin i 2 dygn

Jag går på Effexor, lyrica, Stesolid och Xanor!

Jag försökte ta mitt liv i cellen genom att knyta fast de där 2 banden man har runt magen o haka fast de i en utgående sak från fönstret som de missat... Kom så nära att syrebristen hade förlamat nästan hela min kropp och jag nästan inte kunde avstyra.

Efter 2 dar kom en psykiatriker in där o gav mig min dos effexor men endast halva dosen lyrica..... VARFÖR EFTER 2 DAR!!?? Förbannade sadister...
Citera
2009-02-15, 14:53
Medlem
Slingshots avatar
Asså seriöst hur lång halveringstid har lyrica, tog 2450 mg Lyrica igår vid 7 tiden på kvällen och ser fortfarande helt skevt.
Citera
2009-02-15, 15:12
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Jo tack känner till det där. När jag satt anhållen vägrade de mig medicin i 2 dygn

Jag går på Effexor, lyrica, Stesolid och Xanor!

Jag försökte ta mitt liv i cellen genom att knyta fast de där 2 banden man har runt magen o haka fast de i en utgående sak från fönstret som de missat... Kom så nära att syrebristen hade förlamat nästan hela min kropp och jag nästan inte kunde avstyra.

Efter 2 dar kom en psykiatriker in där o gav mig min dos effexor men endast halva dosen lyrica..... VARFÖR EFTER 2 DAR!!?? Förbannade sadister...

Vilken dos lyrica kör du på?
Citera
2009-02-15, 18:18
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Asså seriöst hur lång halveringstid har lyrica, tog 2450 mg Lyrica igår vid 7 tiden på kvällen och ser fortfarande helt skevt.

tja du tog ju en enorm dos så det är inte så konstigt. Jag blev totalt väck på 800mg och kände av det i dagar efteråt, hade dock kombinerat med i stort sett halva fass.
Citera
2009-02-16, 12:55
Medlem
kaaanjags avatar
Jävla synd att vissa vill punda på lyrica då jag får det utskrivet för svår depression, Lyrica kommer bli bra svårt utskrivet då ni håller på som ni gör, tycker det är jävligt synd bara
Citera
2009-02-16, 13:00
Medlem
kaaanjags avatar
Var försiktig med dosen bara, 300mg är "medeldosen" jag började på 75 mg morgon och kväll sen gick jag upp till 150mg morgon och kväll, men effekten av lyrican slutar efter några veckor om du ligger på samma dos, så nä r den slutar ska du gå ner till 75mg igen morgon och kväll och då får du tåla att du mår sämre den veckan, sen höjer du till 150 mg igen, det är många som ökar när den slutar verka och det är dumt, för om du t.ex ligger på 900mg om dan och ska sen sluta lr trappa ner lr nåt så kommer du att må pisskit.
Citera
2009-02-16, 17:39
Medlem
Spaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaanjag
Jävla synd att vissa vill punda på lyrica då jag får det utskrivet för svår depression, Lyrica kommer bli bra svårt utskrivet då ni håller på som ni gör, tycker det är jävligt synd bara

Dessutom är Lyrica inte ens indikerat till behandling av "svår depression". Så jag undrar vad du jiddrar om
Citera
2009-02-17, 14:45
Medlem
benzolords avatar
lyrica på natten?

Jag har fått lyrica utskrivet som jag tog i morse, och jag har varit ganska rejält packad sen dess. Ska man ta den på kvällen innan man lägger sig..

visst är det roligt att vara full, men vafan...

nån som vet?
Citera
2009-02-17, 16:12
Medlem
Macgarvers avatar
Du kan ju ringa din läkare och fråga, men vanligtvis brukar man dela upp det i två doser. En på morgonen och en på kvällen. Borde förslagsvis stå på din förpackning. Vad äter du för dos?
Citera
2009-02-17, 17:28
Medlem
Bob Luntas avatar
Jag tar tre gånger dagligen och jag tar min sista dos på kvällen. Medicinens halveringstid ligger på sex timmar så det är bara att köra efter det. 6x3=18 sen börjar du om nästa dag igen.
Citera
2009-02-17, 17:56
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Jag kommer ihåg att jag låg på 600-900mg bara en gång om dagen, oftast på morgonen. Lyrican gjorde mig rastlös och lite pigg, och tillsammans med mina grova sömnproblem fungerade det inte att ta på kvällen.
Citera
2009-02-18, 01:46
Medlem
Chris26s avatar
Funderingar kring Lyrica

Nån som vet om lyrica minskar ömheten förutom förhoppningsvis smärtorna
som jag har ,till följd av långvarig svår smärta. Lider av fibromyalgi och är så inihelvete jävla öm runtom i hela kroppen,räcker med ett lätt tryck,och så får jag ont och det onda håller i sig.

Påverkar lyrica också de nedåtgående smärthämmande bansystemen som t ex Cymbalta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in