Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-04, 14:51
  #1
Medlem
Tja! Det ringde till min flickvän som svarade. De la på så hon kollade nummret som var tyskt. Någon som kanske `råkat ut för samma sak? 00493822531087 det är numret.
Citera
2009-02-04, 15:03
  #2
Medlem
clas_ohlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezron
Tja! Det ringde till min flickvän som svarade. De la på så hon kollade nummret som var tyskt. Någon som kanske `råkat ut för samma sak? 00493822531087 det är numret.

Finns väl två förklaringar.

1. Sverige har mycket affärsförbindelser med Tyskland och vise versa och det kan sonika vara så att någon helt enkelt ringt fel och sen vart så ohövlig och bara lagt på luren när de hört att en annan svarat än den de förväntat sig.

2. Blufföretag, försäljare och dylikt. De ringer, lägger på och får sedan dig som potentiell "kund" att ringa upp igen (av nyfikenhet) och får där med stå för kostnaden av själva samtalet och deras utläggningar.

Tror mer på det sistnämnda.
Citera
2009-02-04, 22:12
  #3
Medlem
tmk77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezron
Tja! Det ringde till min flickvän som svarade. De la på så hon kollade nummret som var tyskt. Någon som kanske `råkat ut för samma sak? 00493822531087 det är numret.

Det är ett vanligt tyskt hemnummer, så inget fuffens. Troligtvis bara någon som ringt fel. Riktnumret är 038225, och det går till byn Trinwillershagen som ligger i närheten av Stralsund i norra Tyskland.

http://www.trinwillershagen.de/
Citera
2009-02-04, 22:19
  #4
Medlem
Tack för hjälpen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback